از آثارفرهنگی و هنری باموضوع حقوق شهروندی در گیلان حمایت می شود

به گزارش صبح فومن؛سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت :از آثارفرهنگی و هنزیکه توسط هنرمندان در تبین حقوق شهروندی تولید شود در استان گیلان حمایت خواهدشد.
یونس رنجکش در کارگروه حقوق شهروندی استان گیلان افزود برای نهادینه شدن حقوقشهروندی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی هستیم و این فرهنگ سازی به واسطه حلقههای واسطی چون هنرمندان ، نویسندگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی می تواند بهترانجام شود .
وی اظهار کرد :جامعه آماده فرهنگ پذیری و پذیرش آموزش های مناسب هست و ماباید بتوانیم این آموزش ها را متناسب با ذاعقه آنها ترویج و بسط و گسترش دهیم.
دبیر کارگروه حقوق شهروندی گیلان اظهار کرد :جامعه ما یک جامعه ایرانیباپیشینه فرهنگی خوب و جامعه ای اسلامی با فرهنگ و آموزه های شریعت اسلامیاست که در هر دوی آنها فرهنگ تکریم انسانی و رعایت حقوق یکدیگر تأکید شده است.پس در چنین شرایطی در ارائه الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد نظر مقام معظم رهبری هم هست باید از تمامی ظرفیت ها بهره مند شویم . وی ادامه داد :بارعایت حقوق شهروندی  میزان رضایتمندی های اجتماعی هم افزایش  می یابد  که باید تلاش کنیم در این زمینه ابتدا برای بسط و گسترش  این حقوق ازمجموعه دستگاه های اجرایی شروع کنیم و با آموزش و بازآموزی قوانین و فعالیت های تحتسرپرستی کارکنان زمینه ها رابرای تحقق این رضایت مندی فراهم کنیم.
وی ادامه داد: بحث فرهنگ سازی بادستور العمل اداری  اجرایی نمی شود بلکه باید زمینه هاو بسترهای رشد فرهنگی رافراهم کنیم ودر این اقدام دستگاه های فرهنگی وظیفه مهمی در سازماندهی دارند. اجرای برنامه های آموزشی در حوزه توسعه فرهنگ حقوق شهروندی در منطقه آزاد اقتصادی و تجاری  انزلی برگزاری دوره های آموزشی حقوق شهروندی برای سازمان های مردم نهاد باهمکاری دانشگاه جامع علمی و کاربردی استانداری گیلان ، حمایت از پدیدآورندگان آثارهنری و فرهنگی باموضوع حقوق شهروندی و تشویق کارمندان ادارات و نهاد های دولتی که در رعایت حقوق شهروندی با توجه به شرح وظایف خود تلاش می کنند از جمله مصوبات جلسه بود.
/ابراهیم فلاح
کلیدواژه ها : , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :