انتقال ۳۱ هزار برگ اسناد به سازمان ملی کتابخانه‌های گیلان

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از انتقال ۳۱ هزار برگ اسناد به این نهاد در سال جاری خبر داد.
به گزارش صبح فومن؛حسین عباس‌نژاد کارسیدانی ظهر امروز در نشست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گزارشی از فعالیت این نهاد در سال جاری را ارائه کرد.
وی گفت: در سه ماه نخست امسال ۲۵ میلیون برگ اوراق که بر اساس دستورالعمل و مجوزهای شورای اسناد ملی کشور فاقد ارزش نگه‌داری بود امحا شد.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با بیان اینکه در مدت مذکور ۳۱ هزار برگ اسناد دارای ارزش به این سازمان منتقل شد، افزود: در این مدت همکاران ارزشیابی اسناد دولتی با حضور در بایگانی سازمان‌های آموزش و پرورش، دادگستری، بیمه ایران و شرکت غله و خدمات بازرگانی گیلان اقدام به تعیین تکلیف وضعیت اسناد موجود در این بایگانی‌ها کردند.

وی گفت: در این راستا ضمن کمک به تخلیه فضای اداری اشغال شده توسط اسناد که بعضاً بسیاری از آنها فاقد ارزش نگهداری هستند، اقدام به آزادسازی فضای اداری در آن دستگاه شده است.

عباس‌نژاد کارسیدانی با تصریح بر اینکه مدیران دستگاه‌های دولتی استان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی را به عنوان یک یاور در راستای احیای بایگانی‌های قدیمی خود در کنارشان احساس کنند، یادآور شد: سازمان‌ها همکاری لازم را با کارشناسان ارزشیابی اسناد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با همکاری دیگر دستگاه‌ها می‌تواند با استفاده از قدرت قانونی خود و با استناد به مجوزهای شورای اسناد ملی ایران نسب به تعیین تکلیف وضعیت اسناد موجود در بایگانی‌های سازمان‌ها اقدام کند.هنرگیلان

 
کلیدواژه ها : , , , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :