سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛آموزش مهارت های زندگی در کانون خانواده می تواند فرزندان را از مواد مخدر دور کند

به گزارش صبح فومن؛سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: آموزش مهارت های زندگی می تواند به والدین کمک کند تا فرزندان خود را از دامن اعتیاد و مواد مخدر دور نمایند.
photo_2015-06-27_09-21-12
یونس رنجکش در مراسم افتتاح مرکز ترک اعتیاد در ماسال که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مدیرکل بهزیستی استان، مشاور و مدیر کل
حوزه ریاست استاندار، فرماندار و امام جمعه و دادستان ماسال و بخشداران و شهرداران شهر های اطراف برگزار شد، اظهار داشت: شاید حضور این تعداد از مدیران استان در مراسم افتتاحییه یک مرکز ترک اعتیاد یک پیام روشن و واضح می تواند داشته باشد و آن اهمیت دادن به این بلای خانمان سوز از سوی دولتمردان است و اینکه در فکر رفع این دغدغه اجتماعی هستند.
وی افزود: مسئولین همچنین با تمام توان از کسانی که در مسیر رفع این نگرانی های تولید شده قدم بر می دارند حمایت کرده و می کنند.
وی اظهار داشت : ورود به عرصه مصرف مواد مخدر عوامل گوناگون دارد و به همان میان هم برای پیشگیری و درمان این معضل اجتماعی اقدامات متعددی باید انجام شود که متاسفانه ، هزینه های فراوانی نیز باید صورت گیرد تا فرد بیمار و آلوده به مواد مخدر به دامن اجتماع بازگردد.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: در بررسی های انجام شده در چرایی رو آوردن به این بلای خانمان سوز، متوجه یک حلقه مفقوده به نام آموزش مهارت های زندگی دیده می شود که این هم باید جدی گرفته شود و همه باید پای کار بیایند.
وی بخش عمده ای از آموزش های مهارت زندگی را بر عهده خانواده دانست و یادآور شد: متاسفانه امروزه خانواده ها  به دلیل درگیر شدن در مباحث اقتصادی خانوار
کمتر فرصتی برای بحث آموزشی فرزندان دارند از همین رو شخصی که از چنین کانونهای خانوادگی وارد اجتماع می شود به دلیل نداشتن مهارت های لازم قادر نیست در جامعه خود را حفظ کند و با هرکسی رابطه برقرار می کند و به دلیل نداشتن قدرت نه گفتن به راحتی درگیر ناهنجاری های مختلفی از جمله مواد مخدر می شوند.
رنجکش تاکید کرد: باید یک عزم ملی در حوزه اموزش صورت گیرد، خانواده ها باید وارد آموزش کانون خود شوند، حساسیت ها باید افزایش پیدا کنند، و در این مسیر
می توان با تشکیل سازمان های مردم نهاد یک عزم ملی ایجاد کرد. گفتنی است مرکز ترک اعتیاد پرواز به سوی رهایی شهرستان ماسال با مدیریت بخش خصوصی و در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال گنجایش بازپروری ۶۰ معتاد را دارد.
/ابراهیم فلاح
کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :