نیازمند؛بسیج اساتید استان با روحیه بسیجی برای برطرف کردن مشکلات در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند

محمدمهدی نیازمند در دیدار استادان بسیجی دانشگاه گیلان با محمدعلی نجفی استاندار به مناسبت سالروز تاسیس بسیج اساتید اظهار کرد: سال ۸۰ مجموعه بسیج اساتید در دانشگاه‌های مختلف کشور تاسیس شد.

وی از عضویت یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی و حق‌التدریس دانشگاه‌های گیلان در بسیج اساتید استان خبر داد و افزود: بسیج اساتید گیلان با جامعه هدف ۵ هزار و ۵۰۰ نفری استادان دانشگاه‌های استان پیوند دارد.

نیازمند فعالیت بسیج اساتید گیلان را در برنامه‌ها و حوزه‌های مختلف خواند و بیان کرد: بسیج اساتید استان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی صاحب‌نظرانی دارد و با روحیه بسیجی برای برطرف کردن مشکلات در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه برگزاری کرسی نقد و نظر از جمله برنامه‌های این سازمان در سال ۹۴ است، تصریح کرد: نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: ابتدا باید به نقد نظریه رایج پرداخته شود و در این زمینه ۱۸۱ نظریه در کشور توسط استادان نقد شده است.

نیازمند با اشاره به برگزاری دو کرسی نقد و نظر در دانشگاه گیلان، گفت: برگزاری کرسی نقد و نظر در دانشگاه‌های استان ادامه دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان از پیوست‌نگاری فرهنگی توسط این سازمان خبر داد و یادآور شد: می‌خواهیم به کمک دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استانداری بیاییم و برای پروژه‌های اقتصادی و عمرانی استان پیوست فرهنگی تهیه شود.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید علم پیوست‌نگاری فرهنگی در کشور را بلند کرده است، خاطرنشان کرد: پیوست‌نگاری فرهنگی باید با کمک بسیج اساتید تقویت شود.

نیازمند به اجرای طرح آمایش سرزمینی در گیلان اشاره کرد و افزود: به‌زودی زیرساخت‌های اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان ایجاد می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان در ادامه با تاکید بر راه‌اندازی صنایع راکد استان، اظهار کرد: استادان دانشگاه‌ها با ایجاد حلقه‌های علمی در راستای برطرف کردن معضل صنایع تلاش می‌کنند.

وی فعال کردن صنایع راکد را از برنامه‌های شورای پژوهشی و سازمان مرکزی بسیج اساتید دانست و بیان کرد: حلقه‌های علمی با حضور یک استاد و ۲۰ نفر دانشجوی ارشد از دانشگاه‌ها به واحدهای تولید متصل می‌شوند تا فضای بهره‌وری واحدهای تولیدی را ارتقا دهند.۸دی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :