- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی:هیچ محدودیتی برای احیای مجددناوشکن دماوند وجود ندارد/عملیلت احیا بزودی آغاز می شود

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی:هیچ محدودیتی برای احیای مجددناوشکن دماوند وجود ندارد/عملیلت احیا بزودی آغاز می شود

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش های آن با انتقال قطعات جدا شده به زودی عملیات احیای ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می شود.

به گزارش صبح فومن، امیر سرتیپ دوم تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش آخرین وضعیت ناوشکن دماوند را تشریح کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا قسمت روسازه آلومینیومی که به طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده شده بود به آب افتاده و باقی مانده بدنه شناور به پهلوی راست قرار گرفته است که بلافاصله پس از بهبود شرایط جوی در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت های باقی مانده نیز جدا و به کارخانه منتقل می شود.

وی افزود: پس از سانحه تمام سامانه های حیاتی، حساس و ارزشمند ناوشکن با تلاش شبانه روزی متخصصان به رغم تداوم شرایط نامساعد جوی با دقت و به صورت استاندارد جدا و برای نصب مجدد پس از تعمیرات اساسی و احیای ناوشکن به کارخانجات کشتی سازی شهید تمجیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شده است.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی تصریح کرد: با توجه به عمق کم آب در محل سانحه(عمق ۴ تا ۵ متر) امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک های بدنه لازم است قسمت های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی سازی منتقل شود.

سخنگوی آجا، با بیان اینکه مشابه این گونه سوانح و چنین اقداماتی برای مهار سانحه و احیای کشتی های نظامی در صنعت دریایی جهان مسبوق به سابقه است، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش های آن با انتقال قطعات جدا شده به زودی عملیات احیای ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می شود.ایسنا