- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

نائب رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در فومن؛شهید بهشتی و هاشمی شخصیت های برجسته انقلاب بودند/ما انقلاب کرده‌ایم تا در عمل نوکر مردم باشیم و باید درد مردم را چاره کنیم

نائب رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در فومن؛شهید بهشتی و هاشمی شخصیت های برجسته انقلاب بودند/ما انقلاب کرده‌ایم تا در عمل نوکر مردم باشیم و باید درد مردم را چاره کنیم

مسعود پزشکیان عصر دیروز در مراسم گرامیداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن اظهار کرد: شهید بهشتی و هاشمی شخصیت های برجسته انقلاب بودند.

 

به گزارش صبح فومن به نقل از بهجت خبر؛ مسعود پزشکیان عصر امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن اظهار کرد: شهید بهشتی و مرحوم رفسنجانی از شخصیت های تاثیر گذار اوایل انقلاب بودند.

 

وی بابیان اینکه دانشگاه ها در زمان انقلاب محل حمایت از توده ها و اقشار مستضعف بودند گفت: در چنین جمعی، شیب حملات بیشتر به سمت این دو روحانی، شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرف هایی که در زمان آغاز انقلاب در باره عملکرد مرحوم هاشمی زده می شد بیان کرد: متاسفانه سال ها پس از انقلاب نیز چنین سخنانی از سوی کسانی که می خواستند دولت را به دست بگیرند در باره مرحوم هاشمی زده شد.

 

پزشکیان با اشاره به برخی بی مهری های صورت گرفته در حق آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: من تعجب می کردم که به چنین افرادی اجازه می دادند برخی سخنان را درباره  آیت الله رفسنجانی بگویند.

 

نائب رئیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات آیت الله رفسنجانی در دفاع مقدس اظهار کرد: افرادی بودند در یک زمان آیت الله رفسنجانی را چنان بزرگ کرده بودند که دشمن او را دشمن اسلام می نامیدند اما همین ها زمانی که نماینده شدند شروع به نقد و تخریب وی کردند.

 

وی بابیان اینکه توهین‌کنندگان به آیت الله رفسنجانی حتی یک سیلی در زمان انقلاب نخورده بودند گفت: این افراد حتی رنگ جبهه را ندیده بودند اما پشت تریبون حرف های بی‌ربطی درباره مرحوم رفسنجانی می‌زدند.

 

پزشکیان بابیان اینکه برخی با نامردی آیت‌الله رفسنجانی را کوبیدند گفت: متأسفانه ما قدر و ارزش انسان‌ها را نمی‌دانیم، جایگاهی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت با دیگر روحانیون فرق داشت و قابل قیاس نبود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حضرت علی (ع) به‌هیچ‌وجه با معاویه قابل قیاس نبود اظهار کرد: پشت تریبون مجلس افرادی درباره آیت‌الله هاشمی حرف می‌زدند که حتی نگاه کردن به آن‌ها نیز موجب شرم می‌شد.

 

وی بابیان اینکه هاشمی رفسنجانی نگاه بازی داشت و دنیادیده بود تصریح کرد: بین پرتگاه و پناهگاه یک انتخاب فرق است، اگر جهت‌گیری اشتباه باشد انسان سقوط می‌کند.

 

پزشکیان با اشاره به اینکه کسی که بصیرت داشته باشد آگاهانه عمل می‌کند افزود: افراد بی‌بصیرت در مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به منافع خود علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صحبت می‌کردند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه اگر مرحوم هاشمی نبود انقلاب به اینجا نمی‌رسید گفت: آقای هاشمی در تمام  صحنه‌های مدیریتی جامعه نقش اساسی و کلیدی داشت.

 

وی بابیان اینکه تمام دستاوردهای این انقلاب به برکت وجود شهید بهشتی، آیت‌الله هاشمی و روحانیونی است که نگاه بازتری داشتند افزود: ما در جامعه مجتهدین زیادی داریم اما شهید بهشتی یک ملت بود.

 

پزشکیان بابیان اینکه درک و آگاهی شهید بهشتی و مرحوم هاشمی رفسنجانی از دیگر عالمان بالاتر بود گفت: مطمئناً کسی به‌سادگی نمی‌تواند جایگاه آیت‌الله رفسنجانی را بگیرد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بین دانستن و فهمیدن و عمل فاصله بسیاری وجود دارد اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی فردی بود که می‌دانست، می‌فهمید و برای عمل کردن به آنچه می‌دانست به مهارت رسیده بود، او علم را بافهم و فهم را بامهارت اجرایی داشت.

 

وی با اشاره به اینکه همه ادعا می‌کنند که می‌خواهند اسلام را در جامعه پیاده کنند اظهار کرد: این ماییم که یا می‌دانیم اما درک و فهم ما ناقص است و یا اینکه توان اجرایی نداریم، اما آیت‌الله هاشمی مهارت اجرای این مهم را داشت.

 

پزشکیان مسئولین جامعه را در اجرای این مسئله مقصر دانست و با نکوهش عدم توانایی مدیران در ارتباط با جوانان خاطرنشان کرد: امکان ندارد یک نماینده به دنبال درد مردم باشد اما مردم او را دوست نداشته باشند، مطمئناً گوش دادن به درد مردم محبوبیت خواهد آورد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مرحوم هاشمی را شخصی مردمی معرفی کرد که درد مردم را می‌فهمید و افزود: تاریخ تا همیشه از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نیکی و باعظمت یاد خواهد کرد و آن‌هایی که تصور می‌کنند با حرف و نوشته‌های خود می‌توانند آیت‌الله هاشمی را کوچک کنند بیشتر موجب عظمت و بزرگی او خواهند شد.

 

وی با بیان بر اینکه کوه همچنان بلند خواهد ماند و با حرف کسی کوچک نمی‌شود گفت: آقای هاشمی یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین افراد این انقلاب و مملکت است و کسی نمی‌تواند او را کوچک کند، ما انقلاب کرده‌ایم تا در عمل نوکر مردم باشیم و باید درد مردم را چاره کنیم و اگر راهی نداریم حداقل حرف مردم را گوش کنیم.