- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

امام جمعه موقت تهران در مسجد جامع فومن بيان داشت؛قرآن کریم موضوعش هدایت است و در موارد متعدد بر مفهوم هدایت در این کتاب آسمانی تاکید شده است/مرحوم آقاي شجوني درمقابله با نفاق صریحا موضع می گرفت و شجاعانه عمل می کرد/تصاوير

امام جمعه موقت تهران در مسجد جامع فومن بيان داشت؛قرآن کریم موضوعش هدایت است و در موارد متعدد بر مفهوم هدایت در این کتاب آسمانی تاکید شده است/مرحوم آقاي شجوني درمقابله با نفاق صریحا موضع می گرفت و شجاعانه عمل می کرد/تصاوير

دولت ما رسالت دینی ندارد/شجونی فومنی مبارزی بود که مبارز ماند و مبارز از دنیا رفت
امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد عالم بصیر مرحوم حجت الاسلام شجونی فومنی که در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار شد گفت: دولت ما آنقدر که درگیر مسائل اقتصادی است، رسالت دینی ندارد، آموزش و پرورش ما رسالت دینی ندارد.
به گزارش صبح فومن؛ آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد عالم بصیر مرحوم حجت الاسلام شجونی فومنی که در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار شد با اشاره به هدایت بشریت به سمت خدا گفت: قرآن کریم موضوعش هدایت است و در موارد متعدد بر مفهوم هدایت در این کتاب آسمانی تاکید شده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان انواع و بخش های مختلف هدایت اظهار کرد: اولین نوع هدایت، هدایت تکوینی است که خداوند متعال عالم را با تمام زیبایی هایش آفریده است و آن رها نکرده بلکه هدایتش را خود به عهده گرفته است اما نوع دیگر هدایت، تعلیمی است و در این راستا انبیا و اولیای الهی آمدند تا به بشری که نمی داند و نیاز به دانستن دارد بیاموزد.
آیت الله صدیقی با اشاره به شخصیت والای آیت الله بهجت فومنی(ره) تصریح کرد: مرحوم آیت الله بهجت(ره) تاریخ عینی بودند و سینه ایشان صندوقچه اسرار بود. ایشان می فرمود وقتی از کربلا به ایران بازگشتند در کرمانشاه آشیخ علی گنبدی را که از عرفای بزرگ بود ملاقات کردند که او نسخه ای را به آیت الله بهجت(ره) دادند و گفتند هر موسائی فرعونی دارد و خود آقای بهجت فرمودند که بعدها این نکته آن روز آن عارف بزرگ را متوجه شدند لذا قرآن آمد و انبیا آمدند تا به ما تعلیم بدهند و ما فرا بگیریم.
وی در ادامه بیان داشت: این دین است که انسان را به جایگاه متعالی خودش می رساند و اگر دین نبود و انبیا نبودند انسان در غرایز حیوانی خودش دست و پا می زد و نمی توانست به خلیفه الهی برسد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم توجه به دین در جامعه اظهار کرد: باید توجه کنیم این دین است که جامعه را می تواند از زشتی ها و پلیدی ها بزداید آنهم در شرایطی که امروز می بینید دولت ما آنقدر که درگیر مسائل اقتصادی است، رسالت دینی ندارد، آموزش و پرورش ما رسالت دینی ندارد.
آیت الله صدیقی در رابطه با حضور علمای بزرگ در شهرستان فومن گفت: مرحوم آقای بهجت که در همین شهر از وجود آیت الله سعیدی استفاده کردند و خود ایشان وقتی فردی از فومن برای گرفتن حاجت خدمتشان می رسید می فرمود شما به سمت مزار عالمان شهرتان بروید آنها هنوز ولایت دارند.
وی افزود: وجود نازنین امام مجتبی(ع) می فرمود دل ممکن است بمیرد و برای اینکه نگزاریم دلمان بمیرید نیاز داریم تا ما را موعظه کنند. خدا رحمت کند مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی را که می گفت به هر کوچه ای بروید سرتان به بن بست می خورد و می شکند و تنها کوچه ای که ما را به مقصد می رساند کوچه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
آیت الله صدیقی در رابطه با مرحوم شیخ جعفر شجونی گفت: مرحوم آقای شجونی زبانش، زبان ابوذر بود و با قصرنشینان نظام و اشراف گرایان تعارفی نداشت و در مقابله با نفاق صریحا موضع می گرفت و شجاعانه عمل می کرد و باید بگویم مرحوم آقای شجونی در تمام عمرش مجاهد بود، در زمان شاه از ساواک نترسید و با فدائیان اسلام همراه بود و بعد از انقلاب شجونی فومنی مبارزی بود که مبارز ماند و مبارز از دنیا رفت و تا آخرین لحظه عمرش خم به ابرو نیاورد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در رابطه با آقای شجونی اظهار کرد: حضرت آقا هم در پیامی که به مناسبت درگذشت ایشان صادر کردند شجونی فومنی را تائید کردند و ان شاءالله ما هم بتوانیم تا آخرین لحظه عمرمان در سنگر انقلاب بمانیم و عاقبت به خیر شویم.بهجت خبر

image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image