نماينده مردم فومن و شفت در مجلس؛با توجه به شرایط امروز جامعه وظیفه و نقش نویسندگان و اهل قلم بسیار با اهمیت‌تر از گذشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری ظهر امروز در نخستین آئین تجلیل از مولفان و نویسندگان شهرستان شفت به‌مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز جامعه وظیفه و نقش نویسندگان و اهل قلم بسیار با اهمیت‌تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی، علم و تکنولوژی بدون در نظر گرفتن منبع مطالب موجبات بروز آسیب‌های اجتماعی فرهنگی را فراهم می‌کند گفت: هنرمندان و اهل قلم و همه افراد مرتبط به‌عنوان زبان گویای مردم عمل کرده و می‌توانند در این عرصه نقش موثری را ایفا کنند.

نماینده فومن و شفت در مجلس به برخی سیاه نمایی‌ها از اوضاع سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: نمایش چهره غلط از اسلام با تشکیل گروهک تروریستی داعش یکی از همین موارد است که برای مقابله با این سیاه‌نمایی‌ها هنرمندان و اهالی قلم می‌توانند نقش تاثیرگزاری در نمایش چهره واقعی اسلام داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در ترویج اشاعه یک فرهنگ نقش هنرمندان و اصحاب قلم بسیار با اهمیت است گفت: هنرمندان و اهالی قلم می‌توانند از ظرفیت و پتانسیل‌های خود در قالب هنری مشکلات و معضلات جامعه را به گوش مسئولان رسانده و همچنین با خلق آثار عامه‌پسند سبب ترغیب مردم به مطالعه و کتابخوانی شوند.

افتخاری هنر را زبان بین المللی انسانیت در سطح جهان دانست و به برخی از بندهای امور فرهنگی در برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و ابراز داشت: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و ارائه و اشاعه سبک زندگی فرهنگی، اسلامی و ایرانی و توجه به حوزه‌های اجتماعی، انتظار ما از دستگاه‌های فرهنگی است.

نماینده فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه برنامه‌های حوزه فرهنگی باید در راستای اجرایی شدن این سیاست‌ها باشد افزود: حضور فعال نهادهای فرهنگی، دولتی و مردمی در فضای مجازی به‌منظور ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی از موارد مهمی است که در برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگی به آن تاکید شده است.تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :