حجت الاسلام مومني در مسجد جامع فومن؛هرکسی با امام حسین علیه‌السلام ارتباط بگیرد، آن ارتباط باعث عزت و اعتبار وی خواهد شد/رمز ماندگاری جبهه‌ها روضه ابی‌عبدالله بود

حجت الاسلام مومنی در فومن:رمز ماندگاری جبهه‌ها روضه ابی‌عبدالله بود/ هیچ‌کسی همچون امام حسین(ع) به مملکت ما وجاهت نمی‌دهد
استاد حوزه علمیه قم رمز نگه‌داری جبهه‌ها را روضه ابی‌عبدالله نام برد و گفت: باید به امام حسین علیه‌السلام تکیه کرد چون ابی‌عبدالله علیه‌السلام نزد خداوند وجاهت و اعتبار دارد.
به گزارش صبح فومن؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در یادواره شهیده کربلا، دقیقی در مسجد جامع شهر فومن به وجاهت بخشی دوستی با اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اشاره داشت و اظهار کرد: هیچ‌کسی همچون اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به مملکت ما وجاهت نمی‌دهد و هیچ‌چیز مثل روضه امام حسین علیه‌السلام یارای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه را ندارد.
وی با اشاره به نقش دوستی با اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و تأثیر آن در طول زندگی انسان افزود: ارتباط با ابی‌عبدالله علیه‌السلام علاوه بر رشد و از بین بردن آسیب‌ها، خرابی گذشته را جبران و راه آینده را نیز برایمان ترسیم می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم رمز نگه‌داری جبهه‌ها را روضه ابی‌عبدالله نام برد و گفت: باید به امام حسین علیه‌السلام تکیه کرد چون ابی‌عبدالله علیه‌السلام نزد خداوند وجاهت و اعتبار دارد.
وی با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین حسین علیه‌السلام خاطرنشان کرد: هرسال بازار امام حسین علیه‌السلام پررنگ‌تر می‌شود و طبق آمار ناجا آمار جرم و جنایت هرسال نسبت به سال گذشته کمتر می‌شود.
مؤمنی بابیان اینکه خداوند چهار چیز به ابی‌عبدالله علیه‌السلام بخشیده است، افزود: خداوند همه ائمه را از فرزندان امام حسین علیه‌السلام قرار داده، هرکسی به کربلا سفر کند، ایام سفر زائر کربلا جز عمر وی حساب نمی‌شود، خوردن تربت کربلای امام حسین علیه‌السلام حلال و همه دعاهای مردم در زیر قبه امام حسین علیه‌السلام را مستجاب می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند هرکسی را که دوست داشته باشد دو چیز را در نهادش قرار می‌دهد، افزود: خداوند هرکسی را که بیشتر دوست داشته باشد محبت اهل‌بیت علیه‌السلام و همچنین زیارت ابی‌عبدالله علیه‌السلام را به انسان عطا می‌کند.
وی افزود: مردم امام حسین علیه‌السلام را دوست دارند چون پیامبر لب امام حسین علیه‌السلام را بوسه‌باران کرده‌اند و هرکسی هم امام حسین علیه‌السلام را دوست داشته باشد خدا نیز او را دوست خواهد داشت.
مؤمنی گفت: هرکسی با امام حسین علیه‌السلام ارتباط بگیرد، آن ارتباط باعث عزت و اعتبار وی خواهد شد.
وی با اشاره به زیارت ابی‌عبدالله علیه‌السلام و بخشوده شدن گناهان انسان، مطرح کرد: زیارت امام حسین علیه‌السلام انسان کمال می‌بخشد و هرکسی ابی‌عبدالله را زیارت کند مَلکی دست روی سینه زائر می‌گذارد و می‌گوید گناه گذشته را بخشیده و ایامی جدید را برای بندگی خدا شروع کند.
استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه اولین دعاگوی زائر امام حسین علیه‌السلام حضرت زهرا سلام‌الله علیها هست و انسان باید با شنیدم همین روایات به‌سوی امام حسین علیه‌السلام بشتابد، تصریح کرد: گریه بر امام حسین علیه‌السلام به انسان مقام و منزلت می‌بخشد و به‌واسطه بکا و گریه بر ابی‌عبدالله علیه‌السلام خداوند پرده‌ای بر گناه انسان می‌بخشد.
مؤمنی با اذعان به اینکه بهترین راهی که می‌توان آن را تبدیل به ثواب کرد اشک بر امام حسین علیه‌السلام است که هم استدلال نقلی و هم استدلال عقلی برای آن وجود دارد، تصریح کرد: گريه بر امام حسین علیه‌السلام تمام گناهان را می‌بخشد و اگر کسی به‌اندازه‌ی یک پشه برای امام حسین علیه‌السلام اشک بریزد خداوند بهشت را بر وی واجب خواهد کرد./۸ دی

این خبر را به اشتراک بگذارید :