فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن؛

رواج استعمال قلیان یکی از ترفندهای دشمنان برای الوده کردن جامعه است
ايجاد اشتغال فقط بايد در مسير درست صورت پذيرد

وی با اشاره به اینکه رکود و رخوت ناشی از مصرف قلیان زیبنده شهر فومن نیست، خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان با دیدگاه کارشناسی و ارائه تصمیمات راهبردی معضل بزرگ مصرف قلیان در شهرستان فومن را کاهش دهند.
به گزارش صبح فومن،فردین میرزاپور با اشاره به اینکه امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا مصرف سیگار در اماکن عمومی ممنوع شده است گفت:در کشور ما به بهانه ی ایجاد اشتغال تعداد قلیانسراها را افزایش و سلامت جامعه و جوانان را هدف قرار داده اند .
وی با بیان اینکه مراقبت از جوانان جزو ،وظایف مهم جامعه و خانواده‌ها است، تصریح کرد: امروز قلیان‌سراها مکان تجمع جوانان شده و توتون‌های وارداتی مصرفی در قلیان‌سراها آلوده به مخدر است، و مصرف این توتون‌ها جوانان را به موادمخدر آلوده می‌کند.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن ایجاد اشتغال را فقط در مسیر اشتغال مفید و موثر برای جامعه معنا دار خواند و اظهار کرد؛ اینگونه اشتغال یک فرهنگ بطالت و بی انگیزگی و بیکاری و بی تاثیری اجتماعی را گسترش می دهد.
میرزاپور با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای یک فرد بعنوان مالک قلیانسرا سبب بروز مشکلات برای دیگران میشود افزود: در خیلی از کشورها حتی در عرضه سیگار با محدودیت های اجتماعی سخت گیرانه مواجه میشوند اما در ایران عرضه قلیان که چندین برابر مضر تر از سیگار نیز می باشد بسیار فراگیرو سهل گردیده است .
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن با بیان اینکه افراد جامعه به ویژه مسئولین دارای یک مسئولیت اجتماعی هستند افزود: برخورداری از یک اجتماع سالم نیز خود از کمترین حقوق و مطالبات اجتماعی شهروندان است که این مسئولیت در کشور اسلامی ما از جنبه مسئولیت شرعی نیز بهره می برد
ایشان قلیانسراها را منشاء خیلی از ناهنجاریهای اجتماعی و زمینه آسیب های اجتماعی خواند و تاکید کرد؛ وزارت کشور در حوزه آسیب های اجتماعی و وزارت بهداشت در حوزه سلامت اجتماعی در این خصوص وظیفه خطیری دارند.
میرزاپور استفاده از شیوه‌های مختلف برای آلوده کردن فضای جامعه وجوانان را از ترفند دشمنان خواند و یادآور شد: رواج استعمال موادمخدر یکی از شیوه‌های دشمنان است.
وی با اشاره به اینکه رکود و رخوت ناشی از مصرف قلیان زیبنده شهر فومن نیست، خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان با دیدگاه کارشناسی و ارائه تصمیمات راهبردی معضل بزرگ مصرف قلیان در شهرستان فومن را کاهش دهند.
میرزاپور توجه به ارائه راهکارهای مناسب در جلسات مذکور را امری ضروری دانست و یادآور شد: جلوگیری از ایجاد قلیانسراها با حجم انبوه در شهرستان و مبارزه با سوداگران این عرصه نیاز به همکاری و عزم همگانی دارد.منبع صفیر گیلان

این خبر را به اشتراک بگذارید :