در دهمین جلسه شورای شهر فومن مطرح شد:
۱۱سال است که درجه شهرداری فومن از رتبه هفتم تکان نخورده است/انتخاب شهردار باز هم به آینده موکول شد

در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن سینا میری نرگسی عضو شورای اسلامی چهارم شهر فومن و کاندیدای جا مانده از شورای پنجم که گزینه ی مد نظر عباس احمدزاده ریاست شورای اسلامی شهر فومن بوده است با حضور در جلسه شورا برنامه ها و اهداف خود را بیان کرد.

عباس احمدزاده در صحن جلسه شورای شهر فومن که قبل از حضور سینا میری نرگسی برای ارایه راهکار برگزار شده بود با گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: امنیت، از بزرگترین نعمتهایی است که بخش عمده ی آن به دست نیروی انتظامی تامین می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر فومن با بیان اینکه در این روزهای بارانی یکی از دغدغه های مردم و شورای پنجم و شهرداری آب گرفتگی در سطح کوچه ها و معابر فومن است گفت: با توجه به اینکه کانال های این شهر پر است ان شاالله با کمک و یاری اداره آبفار شهرستان این کانال ها لایروبی شده و این مشکلات نیز برطرف می شود.

در ادامه این جلسه علیرضا علیدوست سخنگوی شورای شهر فومن نیز ضمن گرامیداشت هفته ناجا به خاموشی برخی نقاط شهر فومن اشاره کرد افزود: این روزها سگ های ولگرد و خاموشی برخی از نقاط شهر فومن به یک معضل بزرگ برای شورا و شهروندان تبدیل شده است‌

وی با بیان اینکه معضل سگ های ولگرد سبب شده است کودکان و یا شهروندانمان نتوانند به راحتی در شهر رفت و آمد کنند گفت: در شورای چهارم نیز خیلی به این موضوع پرداخته شد قرار بر این شده بود با داروی بیهوشی این سگان ولگرد زنده گیری شوند.

علیدوست به جلسات این دور شورا و هم اندیشی برای انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: هر چند انتخاب شهردار در این شورا به طول انجامیده است اما از زمان های گذشته اشاره شده است که هر انتخابی که به طول انجامد قطعا انتخاب خوبی خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر فومن با بیان اینکه ما مامور به نظارت هستیم خاطر نشان کرد: برخی از افراد که مسئولیت تامین رفاه مردم را بر عهده دارند برای اینکه به وظایف خود درست عمل کنند در فضاهای مجازی از شهرداری های تازه تاسیس که در حد یک دهیاری عمل می کنند دفاع و حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی فومن بدون یاری نماینده، فرماندار و ادارات خدمات رسان نمی تواند به همه وظایف خود به درستی عمل کند ادامه داد: ما به عنوان منتخب مردم باید صدای رسای مردم باشیم و اگر در همه کارها قانون را محور قرار دهیم هر شخصی که به وظیفه ی محوله ی خود نتواند به درستی عمل کند می توان آن شخص را تحت تعقیب قرار داد.

جلیل سندی عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر فومن نیز در این جلسه نیز هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و یکی از معضلات اصلی شهرداری فومن را نداشتن درآمد کافی عنوان کرد افزود: در هر سیستمی برای اجرایی شدن برنامه ها پول، هزینه و اقتصاد بسیار با اهمیت به شمار رفته و برای رفع این دغدغه شهرداری نیازمند راهکار و برنامه ای مدون می باشد.

در این نشست همچنین سینا میری نرگسی کاندیدای دور پنجم شهرداری فومن نیز ضمن گرامیداشت هفته ناجا و عذرخواهی بابت عدم آمادگی به موقع ارائه برنامه های خود در جلسه نهم این شورا اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده در دور چهارم شورای اسلامی فومن حضور داشتم احساس کردم می توانم در این عرصه به عنوان شهردار حضور داشته باشم.

وی با بیان اینکه گاها در فضاهای مجازی نقد می کنند که کاندیداها نباید برنامه ارایه دهند بلکه شوراها باید برنامه داشته باشند گفت: شورا سیاست گذار و شهردار نیز باید برنامه محور باشد حتی شهردار تهران نیز بر اساس ارایه برنامه انتخاب شد.

میری نرگسی اهداف کلان توسعه شهری با توجه به سند چشم انداز خود برای این شهرداری را هویت بخشی به سیما و کالبد شهری، دسترسی آسان شهروندان به خدمات بهینه، شناسایی و ایجاد منابع درآمدی پایدار شهری، بهسازی، نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده عنوان کرد و ادامه داد: توسعه ی فضاهای سبز و گسترش فضاهای دل انگیز شهری، بهبود عملکرد معابر درون شهری، حفاظت مراکز با اهمیت تاریخی و فرهنگی، الزام رعایت ضوابط و مقررات ایمنی ساخت و ساز، هدایت و کنترل آبهای سطحی و ساماندهی، مدیریت صحیح پسماند، ایجاد شهرداری الکترونیکی به روز، ساماندهی مبلمان شهری از دیگر اهداف این چشم انداز است.

میری نرگسی با اشاره به اینکه خدای نکرده اگر در شهر فومن بلایای طبیعی اتفاق بیفتد آرامستان های فومن جوابگوی این اتفاق نخواهد بود بیان کرد: برای این مشکل نیز زمینی در روستای کاس احمدان قرار دارد می توان در نظر گرفت.

نرگسی با اشاره به اینکه چرا شهرداری نباید عوارض ادارات در شهرستان را دریافت کند افزود: ما باید در فضای برد، برد با ادارات فومن قرار گرفته و آنها نیز با ای عمل وظایف خود را به درستی انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه شهرداری یک واحد خدمات رسان است گفت: اگر بخواهیم در این شهر تحول ایجاد شود واحد عمران و خدمات شهر هیچگاه نباید تعطیلی داشته باشد .

وی خاطر نشان کرد: ما در شهرداری فومن شخصی که بتواند یک پروژه را برآورد کند یا نقشه بردار کارآمد نداشته و برای نیروها فضا سازی یا آموزش صورت نداده ایم.

سید سینا میری نرگسی با اشاره به اینکه طبق بخشنامه جدیدی که صادر شده است نیروهای روزمزد شهرداری نباید به صورت مستمر در شهرداری حضور داشته و در مواقع نیاز باید از آنها استفاده کنند افزود: باید وضعیت این افراد مشخص و تعیین و تکلیف شود.

وی با بیان اینکه ما نیازمند این هستیم تا اعتماد شهروندان را جلب کنیم تصریح کرد: حوزه مالی و حقوقی یک شهرداری دو چشم بینا یک شهردار است که در شهرداری فومن کارشناس حقوقی همزمان در مالی هم حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ سال از ارتقای درجه ی این شهرداری گذشته و در رتبه ۷ هیچگونه تکانی نخورده است گفت: ارتقای درجه این شهرداری به ۸ می توانست در تخصیص بودجه و خیلی از امتیازهای دیگر تاثیر مثبتی داشته باشد با توجه به اینکه در این ۱۱ سال رشد جمعیت نیز داشته ایم.

نرگسی با بیان اینکه با سیاست شورای اسلامی شهر نگاه ما نگاه توسعه ی شهری می شود افزود: ما می توانیم با درآمدزایی در محوطه آتش نشانی و استفاده درآمد آن برای خرید ماشین های سنگین از منطقه آزاد بندر انزلی دیگر برای اجاره یک بیل ۲۰۰ میلیون تومان اجاره پرداخت نکنیم.

وی همچنین با بیان اینکه می توانیم دست فروشان را مدیریت و جلوب سد معبر برخی از مغازه داران زیاده خواه که پیاده روی این سهر را به تصرف در آورده اند بگیریم گفت: اکثر شهرهای بزرگ از پزشکان و کسانی که در سطح شهر تابلو می زنند عوارض دریافت می کنند می توان این شهرداری نیز برخی از هزینه های خود را با دریافت عوارض از این راه جبران کند.

وی یکی دیگر از برنامه های خود را احداث پارک آبی یا پارک مینیاتوری با مشارکت بخش خصوصی دانست و ابراز داشت: تهیه بسته مطالعاتی امکانسنجی و مکانیابی و پیشنهاد عرصه کمربندی شکوری پس از تعیین تکلیف برای این راه اندازی این پارک در نظر گرفته شده است.

در جریان این جلسه عباس احمدزاده ریاست شورا به دلایل شخصی این جلسه را ترک و حسین غلام نیا نائب رئیس این شورا به عنوان رئیس شورا این جلسه را ادامه داد.

حسین غلام نیا نائب رئیس شورا نیز با بیان اینکه چهارشنبه هفته آینده گزینه مورد نظر خود را معرفی و در همان روز کاندیدای مورد نظر وی به ارائه راهکار و برنامه های خود خواهد پرداخت.
در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن در پایان جلسه به دلیل عدم حضور عباس احمدزاده ریاست شورای شهر فومت رای گیری برای انتخاب سید سینا میری نرگسی کاندیدای دور پنجم شورا به جلسات آینده موکول شد.گيل نگاه

این خبر را به اشتراک بگذارید :