رئیس جهاد کشاورزی فومن از اجرای کشت دوم در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح فومن؛محمدرضا ابراهیم زاده با اشاره به پایان برداشت محصول برنج از شالیزارهای شهرستان فومن، اظهار کرد: کشاورزان بعداز پایان فصل برداشت در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی کشاورزی فومن اقدام به کشت دوم کرده اند.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۵۰ هکتار به صورت اجرایی و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت نظارت است، افزود: سطوح زیر کشت دوم توسط کشاورزان روستاهای رودپیش، ماکلوان، گشت، گوراب پس و آلیان شهرستان فومن انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فومن خاطرنشان کرد: راتون، پاچ باقلا، باقلا برکت، سبزیجات غده ای و برگی و شبدر برسیم از جمله محصولاتی است که کشاورزان برای کشت دوم در اراضی کشاورزی شهرستان درنظر گرفته اند.

وی با اشاره به برخی اقدامات تشویقی برای ترغیب کشاورزان به اجرای کشت دوم، تصریح کرد: توزیع ۳۰۰ کیلو انواع بذر از جمله این اقدامات حمایتی و تشویقی است.

ابراهیم زاده همچنین به برگزاری پنج دوره کلاس آموزشی کشت دوم برای کشاورزان شهرستان فومن در نیمسال دوم اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و افزایش درآمد برای کشاورزان، افزایش بازدهی زمین های زراعی برنج در سال آینده، مبارزه با آفات از جمله مزایای کشت دوم محسوب می شود.

به گفته این مسئول شهرستان فومن بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :