‍ ‍ ‍ فومن شهر بدون پلاستیک،
هدف حامیان طبیعت سبز کادوس

✅فاطمه مسافر، مدیرعامل موسسه حامیان طبیعت سبز کادوس در گفت وگوی خبری که با حضورچندتن از اعضای هیات مدیره این مجموعه برگزارشد،مطرح کرد:

🔸این موسسه در سال۱۳۹۰به ثبت رسیده است و با مجموعه ای متشکل از ۵تن(نفر) عضوهیات مدیره، ۲تن عضوعلی البدل و ۲تن بازرس توانسته اقداماتی چون گل کاری فضای خانه سالمندان رشت،برقراری ایستگاه سلامت و محیط زیست در سالروز اربعین حسینی در شهرداری رشت و آموزش های محیط زیستی به کودکان را انجام دهد.

🔸وی با اشاره به شعار این موسسه که(#خانواده ی سالم،#محیط زیست سالم و #جامعه ی سالم) است، افزود:
اقدامات این مجموعه در راستای حفظ “سلامت” و “محیط زیست” اجرایی می گردد.

🔸مسافر، مهم ترین مشکل محیط زیستی استان گیلان را *زباله دانست و ادامه داد :
با همکاری متقابل سازمان های مرتبط و نهادهای مردم نهاد و همیاری رسانه، باید هرچه سریعتر مردم را از خطرات ناشی از پسماند مطلع ساخت و خواستار #کاهش تولید زباله و #تفکیک آن از مبدا شد.

🔸مدیرعامل این موسسه با اشاره به معایب و #خطرات پلاستیک و تجزیه ناپذیربودن آن در طبیعت، به حذف آن توصیه کرد و افزود: برای حفظ
سلامتی مردم ، باید کیسه های #پارچه ای و کاغذی را جایگزین کیسه های پلاستیکی کرد. مثلا چون گذشته برای حمل خرید روزانه بخصوص موادغذایی گرم همچون نان از #زنبیل(سبد) استفاده کنیم که این کار هم برای سلامتی ما مفید است و هم سبب کاهش مصرف پلاستیک و به تبع آن کاهش تولیدزباله خواهدشد.

🔸مسافر با عنوان این خبر که موسسه ی حامیان طبیعت سبز کادوس، شهر فومن را برای اجرایی نمودن طرح حذف پلاستیک برگزیده است، افزود: تنها درصورت همکاری شهروندان فهیم فومنی است که تحقق این طرح امکان پذیر خواهد شد.

🔸مسافر اضافه کرد: رایزنی های لازم با ادارات مرتبط جهت اخذمجوز و انجام همکاری های متقابل انجام شده است و به زودی با اقداماتی برنامه ریزی شده همچون گفتگوی توجیحی با شهروندان و اهدای کیسه های کاغذی و پارچه ای به مغازه داران و کلوچه پزان فومنی در رسیدن به این هدف والا خواهیم کوشید.

🔸این دوستدار محیط زیست وضعیت *زباله در مناطق توریستی و زیارتی شهرستان را #بحرانی دانست و افزود :
باتوجه به گردشگرپذیر بودن برخی مناطق، انتظار می رود که مسوولین شهری و محلی با اقداماتی نظیر #اهدای کیسه ی زباله به #مسافران، از آلودگی های ناشی از رهایی پسماند در محیط زیست جلوگیری کنند و دیگر شاهد سیمای ناخوشایند زباله های رها شده در فضای سبز نباشیم.
🔸مسافر در پایان ضمن تشکر از فرمانداری،محیط زیست،منابع طبیعی و اصحاب رسانه های چاپی و الکترونیکی شهرستان فومن، از انجام اقدامات بیشتری در آینده در جهت حفظ محیط زیست و سلامت در این شهرستان خبرداد.

✍تهیه وتنظیم:سمیرابخشی

این خبر را به اشتراک بگذارید :