امام جمعه فومن در نشست خبري با اصحاب رسانه؛عملکرد شورای چهارم رضایت بخش نبوده است/ در نشستی که با نماینده شهرستان داشتیم،ايشان تاکید داشتند که حکم تخریب پل را دریافت نموده اند اما هنوز هیچ اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است/خبرنگاران بلندگویان انقلاب هستند/مسوولان ما بدانند آمریکایی ها هدفی جز نابودی و تضعیف کشور ما ندارند.

نشست خبری امام جمعه فومن و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

image

به گزارش صبح فومن به نقل از راه سوم: نشست خبری امام جمعه فومن و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار راه سوم؛ حجت الاسلام سیدمحمدحسن صفوی با بیان اینکه خبرنگاری کار بسیار سختی است و خبرنگاران بلندگویان انقلاب هستند افزود: ما در ۸ سال جنگ تحمیلی شاهد شهادت خبرنگار بسیاری در راه دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی بوده ایم.
وی نماز جمعه را ازسنت های قدیمی پیامبر اسلام و حضرت محمد(ص) دانسته و افزود: اگرنماز جمعه را از اسلام بگیریم چیزی از آن نمی ماند.
صفوی اظهار داشت: خطیب نماز جمعه باید توانمند و عالم بوده و بر بیان مسایل سیاسی روز تسلط داشته و انها را بازگو نماید.
حجت الاسلام صفوی در پاسخ به سوالی که نظر ایشان را در ارتباط با وضعیت کنونی برجام جویا شد، پاسخ داد: کشور ایران در طی دو قرن اخیر شاهد حضور حاکمان ملوک الطوایفی بسیاری بوده و در حال حاضر نیز استعمار نوین با برنامه های جدیدی مشغول به فعالیت است؛ وی در این ارتباط تصریح نمود: امروز نماینده انها آمریکا و دست نشانده های آنها هستند.
صفوی با تاکید براینکه خط قرمز ما از روز اول امام و بعد از آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، بیان داشت: که ایشان بارها فرموده اند: اعتمادی به امریکا ندارند.
امام جمعه شهرستان فومن، انقلاب اسلامی را زلزله ای برای حکومت های استعماری دانست و افزود: حضرت امام بارها تاکید نموده اند که ما حامی مستصعفین هستیم.
رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید نموده اند ما انتظار نداریم دشمنان اسلام دست دوستی بر سر ما بکشند.
آمریکا و دست نشان دهنده های دست شان تا نطفه به خون مسلمانان آغشته است .
وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تمام متولیان امر بر این معترف هستند که آمریکاییان روح برجام را نقض نموده اند.
تحریم هایی که در حال حاضر بر علیه برجام منعقد شده است در تاریخ بی سابقه بوده است.
صفوی ادامه داد: آنها ایران را حامی تروریسم می دانند در حالیکه عملکرد خودشان در سوریه نشان دهنده واقعیت است .
هر حزبی که در آمریکا رای بیاورد از یک سیاست خارجی واحد حمایت می نماید.
امریکا بارها اعلام نموده است که بر سیاست حمایت از اسرائیل تاکید داشته و هر کشوری که در مقابل اسراییل بایستد؛ دشمن او خواهد بود.
این خطیب نماز جمعه در پاسخ به این پرسش که روند اجرایی مصلی فومن در چه مرحله ای به سر می برد، بیان داشت:
مصلی فومن به احترام مرجع عالیقدر آن ، حجت الاسلام محمد تقی بهجت فومنی به نام ایشان نام گذاری شده است.
صفوی اذعان داشت: در ابتدای فعالیت وی زمین ۱۵ هکتاری برای این کار در نظر گرفته شده بود که درنهایت نزدیک به ۸ هزار هکتار به این طرح اختصاص یافت.
با حمایت شهردار قبلی و فعلی پروزه مصلی استارت زده شد و با کمک نقدی ۶۰۰ میلیونی نماینده وقت و ۹۰ میلیونی استانداری فاز اول آن به اتمام رسیده است. ‌
فاز اول آن حدود ۲۰۰۰ متر است و حدود ۷۵۰ متر به عنوان واحد شبستان با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان تاکنون به آن افزوده شده است.
ایشان با تاکید بر اینکه تا یکی دو ماه آینده نمازخانه مصلی آمده خواهد شد افزود: فاز دوم آن و سوم آن، شامل کتابخانه، حوزه علمیه، ۱۸ باب مغازه، ۷ باب سوییت، دفتر نمازجمعه و …خواهد بود.
مغازه ها به شکل مغازه های اطراف بقاع متبرکه تعریف شده است و در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که فعالیت انها در همین راستا باشد.
وی هزینه اتمام سه فاز مصلی فومن را چیزی حدود ۲میلیارد تومان دانست.
امام جمعه شهرستان فومن؛ در ارتباط با طرح بازدید امریکایی ها و سازمان ملل از تاسیسات هسته ای خاطر نشان ساخت: مسوولان وزارت امور خارجه باید هوشیار بوده و از حضور هیات های بازرسی در قالب خبرنگاری که فرضیه جاسوسی از مراکز هسته ای را به ذهن متبادر می سازد، جلوگیری به عمل نمایند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جزء ۵ کشور اول جهان در زمینه دانش هسته ای هستیم افزود؛ دشمنان ایران از استعدادهای جوانان ما در وحشت هستند.
وی تنها حامی مستضعفان جهان را ایران دانست و افزود: مسوولان ما بدانند آمریکایی ها هدفی جز نابودی و تضعیف کشور ما ندارند.
حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه مسوولان ادارات حضور مستمر در فریضه نماز جمعه ندارند افزود: فومن حدود ۶ واحد آموزشی؛ و ۲ حوزه علمیه است که حضور این نیروهای فرهنگی در جمع نمازگزاران بسیار تاثیرگزار خواهد بود.
امام جمعه شهرستان فومن در پاسخ به پرسش خبرنگار راه سوم مبنی بر ارزیابی وضعیت کنونی پل ورودی شهرستان فومن با تاکید براینکه البته بنده کارشناس حوزه راه و شهرسازی نیستم بر لزوم پیگیری از جانب کارشناسان این حوزه تاکید نمود و افزود: این مصیبت است که در هر شهری که پا می گذاریم با کنایه مسوولان آن در ارتباط با پل ورودی فومن روبه رو می شویم.
وی با بیان اینکه در نشستی که با نماینده شهرستان داشتیم، به این مساله پرداخته شد، افزود: ایشان البته تاکید داشتند که حکم تخریب پل را دریافت شده است اما هنوز هیچ اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است.
صفوی با بیان اینکه پل ورودی فومن در حال مساله سازی برای نماینده وقت شهرستان است، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر این پروژه شد.
ایشان در ادامه با اشاره به حضور در جلسه معارفه فرماندار فعلی، بر لزوم پیگیری دو مشکل اصلی شهرستان در ارتباط با پل ورودی و مسکن مهر تاکید نمودند.
امام جمعه شهرستان درپاسخ به سوالی در ارتباط با عملکرد شورای چهارم با اشاره به حضور دو عضو آن در شورای پنجم، افزود: عملکرد شورای چهارم رضایت بخش نبوده است.
صفوی همچنین وضعیت فرهنگی شهرستان فومن را با توجه به برگزاری گسترده مراسمات مذهبی در آن نسبت به شهرستانهای دیگر استان بهتر ارزیابی نمود.
وی با تاکید بر سخن اتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور و فعالیت مستمر جوانان در حوزه های فرهنگی را لازم و ضروری دانست.
صفوی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار بهجت نیوز مبنی بر برشمردن ویژگی هایی که کابینه دوازدهم باید از آن برخوردار باشد؛ بر ویژگی جوانگرایی تاکید نمود و افزود: تخصص در کنار تعهد در این حوزه راهگشا خواهد بود.
صفوی تصریح نمود: باید کسانی در راس امور قرار بگیرند که طعم استضعاف را چشیده باشند.

تهيه خبر طاهره نوري

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :