گپی کوتاه با آقای فرماندار و آقای نماینده پیرامون تغییر مدیران !

حسن اسدنیا – سردبیر هفته نامه شریف

جلسه پیشین شورای اداری شهرستان فومن حواشی مختلفی داشت از داستان پل نیمه کاره فومن تا هشدار به مدیران دستگاههای اجرایی! چنانچه فرماندار شهرستان آقای اسماعیل پور ، بار دیگر تهدید وار به مسئولین و روسای ادارات شهرستان گفت : ( دوران استفاده از قدرت تمام شده ، اگر می توانیم خدمت کنیم بسم الله ، اگر نه به سلامت ) . و حاج مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت نیز همچون گذشته تکرار و تاکید کرد که برخی از روسا باید از خواب عقد سیاسی با دیگران خارج شوند و به فکر خدمت به مردم باشند. وی گفت که از برخی مدیران گله مندیم و به حساب برخی از مدیران خواهیم رسید و…

اما ذکر چند نکته و گپی کوتاه با آقای فرماندار و آقای نماینده

آقای فرماندار ، اوایل بهمن ماه سال گذشته جنابعالی به عنوان فرماندار شهرستان فومن معرفی شدید ؛ بیش از ۶ ماه از فعالیت شما در مدیریت شهرستان سپری شده ، عملکرد شما بماند برای بعد ؛ حداقل بفرمایید در این ۶ ماه ؛ جز سخنرانی ، دستورالعمل ها و برنامه های شما برای توسعه شهرستان فومن چه بوده است؟ اگر ما به وضع گذشته ایراد می گیریم ، پس می بایست راهکاری نو و رویکردی تازه برای رفع مشکلات و معضلات و اصلاح ساختارها ارائه دهیم. مگر جنابعالی نماینده عالی دولت در شهرستان نیستید. مگر وظیفه سنجش و ارزیابی عملکرد مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی تحت امر را برعهده ندارید؟! خب اگر مسئولی عملکردش ضعیف و یا به دور از خط مشی دولت اعتدال است ، چرا نسبت به اصلاح وضعیت و تغییر آن اقدام نمی کنید؟! دوماً مگر یکی از اهداف و تاکید موکد دولت آقای روحانی ؛ مردمداری و حمایت از نهادهای مردمی و گسترش نقش مردم در دولت نیست. چرا در بسیاری از اوقات درب اتاق شما به روی مردم و بر روی شوراهای اسلامی شهر و روستا که پیگیر امور مردم هستند ، بسته است. این بیماری به بخشداری مرکزی شما هم سرایت کرده است. شوراهای اسلامی و مردم به یاد ندارند برای مراجعه به بخشداری هم باید وقت بگیرند!!. این چه بساطی است که موجب ناراحتی شوراهای اسلامی روستاها ، ارباب رجوع و سایر نهادهای مردمی را در آورده است. آقای فرماندار ، مردم ما گوششان از مصاحبه و سخنرانی پر شده است. اگر مسئولی عملکرد نامطلوبی دارد ، نیاز به سخن فرسائی نیست ؛ خیلی راحت می توانید تعویض و تغییرش دهید. آقای فرماندار مردم فومنات از شما اجرای برنامه هایی را خواستارند تا مشکلاتشان کمتر شود. مشکل اشتغال ؛ که شاهد رکود کشاورزی و صنایع تولیدی در این شهرستان هستیم و اگر فارغ التحصیلان شهری و روستایی فومن ، به تهران و کرج مهاجرت نکنند؛ به دام بیکاری می افتند ، مشکل زیرساخت ها و امکانات گردشگری ، و دهها مشکلات عمرانی که از حوصله بحث خارج است و در گذشته نیز به تفصیل اشاره شده ولی گوش شنوایی نیست که نیست.

اما جناب آقای افتخاری ، در حال حاضر با توجه به گذشت یکسال از فعالیت نمایندگی حضرتعالی در مجلس ، بارقه های امید در دل مردم و بخصوص نسل جوانی که با عشق و دستانی خالی اما امیدوار ، شما را از فرش به عرش رساندند ؛ همچنان با چشمانی منتظر منتظرند!!! روند کنونی مدیریت شهرستان ، هرچند با آرامش نسبی همراه است ، اما مطلوب و امید بخش نیست. مطالبه نسل همراه و خواسته عموم مردم فومنات ، تغییر اوضاع و اصلاح ساختارهای گذشته و تحقق شعارهای انتخاباتی شماست. در شرایط فعلی گله مندی و اظهار نارضایتی از عملکرد مدیران ، دردی را دوا نمی کند. در عصری که خط و مشی دولت ، همسو با تفکرات جنابعالی است و از حضرتعالی به عنوان یکی از یاران دولت آقای روحانی یاد می شود ؛ نبایستی تغییر چند مدیر اداره غیرهمسو کار دشواری باشد. ایجاد همگرایی ، تقویت و حمایت از حامیان مردمی ، تلاش سازنده جهت تحقق شعارهای انتخاباتی و جلب اعتماد مردم ، ضامن تداوم راهی است که آغاز نموده اید.

این خبر را به اشتراک بگذارید :