میانمار معرکه ای برای سنجش وجدان حقوق بشری کدخدا!

مهدی نصیری راد از فعالان فرهنگی و رسانه ای فومنی در یادداشتی نوشت:

قرن ۲۱ با همه اقتضائات جاذب و مهیج ناشی از انفجار اطلاعات و تکنولوژی، پوسته ای بسیار مدرن و فرهیخته دارد که انسان منورالفکر این عصر برای نیل به منتهای پیشرفت، ظواهر این پوسته را در خیابان های واشنگتن و نیویورک جستجو می کند و چه مجاهدت ها که نمی کنند طرفداران تمدن چندصدساله آمریکائی از طلوع آفتاب صبحانه را با قهوه تلخ یا شیرین همراه با راحت الحلقوم هائی با طعم برند های معروف ینگه دنیا میل می کنند و غبغب برتری فرهنگ غرب را به رخ هموطنان خود می کشند چرا که انسان غربگرا اصالت را فقط در کالاهای مادی یا معنوی وارداتی با برچسب آمریکائی می بیند و این جاست که برای ما خودباختگی فرهنگی در ذهن جاری می شود.

image

کشوری که مهد آزادی و پیشرفت تلقی می گردد امروز کدخدای خود خوانده ای است که حواریونش آرمانشهر نیکی ها را در آن بی عیب و نقص می بینند و کدخدای قصه ما که دنبال تشکیل دهکده جهانی است می کوشد مدافع ارزش های پرمدعای جهان پر زرق و برق فعلی باشد و از جمله این ارزش ها حقوق بشر آمریکائی بسیار چشم نواز است اما اینکه آمریکائیها در زمینه حقوق بشر معیاری دوگانه دارند حقیقتی قابل درک است با مصداق هائی فراوان!

درست در همین همسایگی کشور خودمان حکومتی وجود دارد که اصلا در آن ذره ای از دموکراسی را نمی توانیم بیابیم، اصلا انتخاباتی وجود ندارد، جامعه ای که در آن زنان حق رانندگی ندارند و منشا تروریسم افراطی در سرتاسر جهان است حتی در حادثه مشکوک ۱۱ سپتامپر رد پای تروریست های سعودی بسیار پررنگ است، حادثه ای که بهانه لشکرکشی آمریکائیها به خاور میانه شد و اسلاموفوبیا را در جهان شعله ور کرد اما جناب کدخدا همچنان حکومت قبیله ای عربستان سعودی را از دوستان خود می داند و عاری از عیب یا خطا اما همین ایران خودمان که از پیروزی انقلاب اسلامی به بعد شاهد انتخابات هائی سالانه یا دوسالانه بوده ایم که همواره با حضور خیره کننده آحاد مردم همراه بوده است و از بدو انقلاب ملت ایران از ناحیه تروریسم شهدای بی شماری داده است که از جمله آنها ترور رئیس جمهور و نخست وزیر ایران و یا همین حادثه تروریستی تهران در پارلمان ایران و حرم امام خمینی(ره) که با حمایت افراطی های سعودی و چراغ سبز کدخدا صورت گرفت.

اینها همه مثال هائی بود از معیارهای دوگانه غربی و بهره برداری یانکی ها در جهت منافع خودشان اما اعطای جایزه حقوق بشری به آنگ سان سوچی رهبر میانمار سرشار از غمی دردناک برای همه مسلمانان جهان است، رژیمی که یک نسل کشی تمام را با جنایت بودائیان در آن کشور حمایت می کند و مدافعان و سازمان های بین المللی که باید حلقوم شان گوش بشریت را از این جنایت کر کنند سال هاست خفه خون گرفته اند و مظلومیت مسلمانان میانمار همین بس که حتی رسانه ها هم تمایلی به انعکاس نسل کشی میانماری های مسلمان و زنده در آتش سوختن این اعضای جامعه بشری را در عهدی که تمدن مظاهرش هوش از سر آدمی می رباید حکایت توحشی مدرن برای اندیشمندان و حقیقت طلبان را تداعی می کند.

image

تا اینجای کار از معیارهای دوگانه کدخدا و غرب نوشتم البته چه بسیار مصادیق که می تواند این مهم را کامل شرح دهد اما در این مقال نمی گنجد ولی همگان خاصه کدخداباوران باید بدانند قضیه میانمار معرکه ای برای سنجش وجدان حقوق بشری جناب کدخداست و دیگر هیچ!

اما منتهای سخن با سردمداران وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی است، ایران اسلامی که امروزه به برکت انقلاب مردمی امام روح الله ام القرای جهان اسلام شناخته می گردد در وزارت امور خارجه برای فاجعه میانمار دقیقا چه اقدامی صورت گرفته است؟! آیا وزیر محترم که روابط پرلبخندی با کدخدا و دوستانش دارد نمی خواهد برای مسلمانان میانمار کاری کند؟

image

براساس نص صریح قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است که حامی مظلومین جهان باشد. در جای جای صحیفه امام خمینی(ره) تاکید بر حمایت صریح و قاطع از مستضعفین جهان و پیگیری مشکلات آنها از سوی جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور شده است. مقابله در برابر هر ظلمی و دفاع از مظلوم از نکاتی است که بارها در سخنان حضرت امام خمینی(ره) تکرار شده است. اقتضائات رسمی دیپلماسی دولت متاسفانه در موارد متعددی رویکرد حمایت قاطع از مظلومین منطقه را فراموش کرده است. اما امیدواریم با عدم موفقیت راهبرد بین المللی دولت یازدهم خصوصا در قضیه برجام، دولت دوازدهم راهبردی متفاوت در منطقه و جهان برگزیند و شاهد ایفای نقش حمایتی جمهوری اسلامی در سرتاسر گیتی از مستضعفین جهان ولو به صورت معنوی باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :