همایش ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان “طنز پهلو” با حضور اساتید طنزپردازی کشور در فومن برگزار شد.

به گزارش صبح فومن؛حسین اسماعیل‌پور عصر امروز در نخستین همایش ملی نگاهی به طنز معاصر با یادی از “استاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) اظهار داشت: شهر ولایتمدار فومن اندیشمندان بزرگی همچون آیت الله بهجت (ره) و فرهیختگانی همچون کیومرث صابری فومنی و شیون فومنی را در خود پرورش داده است.

وی هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را تبادل فرهنگی و آشنایی مردم با صاحبنظران بزرگ کشوری دانست و گفت: فراهم سازی زیر ساخت‌های فرهنگی از قبی، تهیه شناسنامه فرهنگی، مردم شناسی فومن و ماسوله، ثبت جهانی ماسوله، برگزاری و معرفی کارگروه‌های هنری از دیگر برنامه‌ها برای این شهرستان است.

رضا رفیع طنز پرداز برجسته کشوری نیز در ادامه این مراسم برگزاری چنین همایش‌هایی را برای شناسایی طنز گل آقا بسیار مناسب دانست و گافزود: شهر فومن یادآور مجموعه طنز کیومرث صابری فومنی و واگویه‌های عامیانه شیون فومنی و بهجت روحی”آیت الله بهجت (ره) ” که منبع آرامش همگان است.

مجری برنامه قند پهلو با بیان اینکه گل آقا فردی شوخ طبع بود ولی طنز او هرگز در قالب توهین و تهمت نبود تصریح کرد: گل آقا تنها مدیر مسئول قلم به اختیار بود و چنین برنامه‌هایی که در راستای یاد آوری چهره‌های مردمی است سبب زنده تر شدن جریان طنز گل آقا برای عموم است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم احمد عربانی کاریکاتوریست، فیلم ساز و انیمیشن ساز، اسماعیل امینی، شاعر و طنز پرداز و تعدادی دیگر از شاعران و طنزپرداز کشوری و استانی نیز حضور داشتند.تسنيم

image image image

این خبر را به اشتراک بگذارید :