خوب – بد – گُنگ تیم فوتبال شهرداری فومن
فاضل فاضل نیای فومنی
هفته گذشته “محسن عاشوری” بازیکن ارزنده سالهای دور پرسپولیس بعنوان سرمربی تیم فوتبال شهرداری فومن انتخاب شد . شاید آنهایی که سالهای دهه ۶۰ فوتبال ایران را به یاد داشته باشند و زمانی که کسی کامپیوتر را ندیده بود بازیکنی در پرسپولیس بازی می کرد و بخاطر نوع پاس دادن و دقت در کارش معروف بود به “کامپیوتر پرسپولیس” و با پاسهای این بازیکن فرشاد پیوس همیشه آقای گل تهران و ایران می شد. این کامپیوتر کسی نبود جز محسن عاشوری که اکنون بعنوان سرمربی تیم شهرداری انتخاب گردیده است. درباره انتخاب این مربی حرف و حدیث های فراوانی در جامعه ما مطرح است اما نگارنده سعی دارد که در سه قسمت به آن بپردازد و آنچه به نگارش در می آید نظر شخصی می باشد و از همین جا از همه ورزش دوستان و صاحبان قلم تقاضا می گردد که نظرات خود را درباره این انتخاب برای هفته نامه ارسال نمایند
. اما نگاه اول که قسمت “خوب” ماجراست:
 شاید تا مدتی پیش کسی تصور نمی کرد که فوتبال فومن به چنین رشدی برسد که یکی از نامداران فوتبال ایران برروی نیمکت ذخیره اش بعنوان مربی بنشیند و یا اینکه مسابقاتش زنده از تلویزیون ملی کشور و برنامه های پُر بیننده پخش شود اما این اتفاق افتاد و فوتبال فومن فراتر از استان قدم گذاشته است و نام محسن عاشوری می تواند جایگاه مناسب تری را در فوتبال کشور کسب نماید. زیرا همانطور که نام کی روش برای فوتبال ایران اعتبار است نام عاشوری هم می تواند برای فوتبال شهرمان همانند اشجاری دارای اعتبار کند و یا اعتبار آن را دو چندان نماید که باید این را به فال نیک گرفت.
قسمت “بد” :
محسن عاشوری شاید بعنوان بازیکن در رده باشگاهی بتواند یکی از پرافتخارترین بازیکنان زمان خود باشد اما همین بازیکن هرچقدر در باشگاه خود بهترین بود اما در تیم ملی نتوانست به آن افتخارات باشگاهی برسد شاید برای همین باشد که جوانان فومنی ما نامش را زیاد نشنیده باشند وی در عرصه مربیگری هم تاکنون نتوانسته به آن اعتباری برسد که زبانزد باشد و مشخص نیست که باشگاه شهرداری فومن چگونه و با چه هدفی ایشان را انتخاب نموده است و چه چیز را در ایشان دیده اند که وی را به مربی بومی خود یعنی علی فلاح که در میان تماشاگران شهر خود محبوب هم بوده ترجیح داده شده است . این را باید بدانیم که فلاح با دست خالی و با هزاران مشکلات که تیم داشت و فقط با رفاقت توانست این تیم را در این سطح نگه دارد و هر هفته ورزشگاه پیر شهرمان را با جمعیت پر نماید. اما مربی جدید با این کمبودها می تواند تحمل نماید و تا آخر فصل با تیم همراه خواهد بود؟ باید دید و به انتظار نشست تا مربی جدید شهرداری فومن آیا تحمل آن سختیها را دارد.
اما قسمت ” گُنگ! ” این کار : اکنون مشخص نیست که مبلغ قرار داد این مربی تهرانی برای فومن و شهرداری چقدر آب خورده است ؟ و آیا اگر همین مقدار پول را به مربی بومی می دادند و بچه های تیم از این پول استفاده می کردند انگیزه ها بالاتر نمی رفت و تیم در روزهای آخر فصل گذشته نتیجه بهتری نمی گرفت ؟ اکنون که این اتفاق افتاده و پول بیشتری مطمئنا مربی غیر بومی دریافت می نماید خوب است که چند مربی فومنی را در کنارش بنشانیم تا هم کمک خوبی برای این مربی جدید باشد و هم مربیان جویای نام شهر بتواند از اندیشه های ایشان استفاده نماید تا پول داده شده، هزینه به فایده شده و نفعش به شهرمان برسد. چون شنیده ایم که علاوه بر این مربی تعدادی از مربیان تهرانی بعنوان دستیار، ایشان را همراهی خواهند نمود که این می تواند بدترین قسمت این قرار داد باشد.
و آخر یادمان باشد علی فلاح با این تیم از نظر ارائه ی فوتبال و نتیجه نمره قابل قبولی گرفت و سطح فوتبال فومن را بالا بُرد، اکنون چرا به یکباره از تیم رفت یا برکنارش کردند و یا اینکه رییس هیئت فوتبال که مشخص نیست در باشگاه شهرداری چه نقشی دارد عامل برکناریش بوده است! را در هفته های آینده باید به انتظار نشست و دید.
اما کلام پایانی که باید برای آن جوابی بدهند!!!
در بستن قرارداد و تجهیز تیم آیا شورای شهر جدید که یک ماه دیگر بر مسند می نشینند در جریان هستند؟ (کما اینکه تعدادی از اعضا جدید شورا مخالفت ضمنی خود را شفاها اعلام کرده اند) همانطور که در شورای قبلی اختلاف زیاد بود، اگر شورای جدید به هر طریقی نخواستند تیمداری کنند، سرنوشت این پولهای خرج شده چه می شود؟ آیا منتخب نفر اول شورای شهر فومن که خود قهرمان و ورزشکار رزمی و یکی از بانیان هیئت ووشو است، تمایل دارد که شهرداری پول خود را فقط برای فوتبال خرج کند؟ یا نه تمایل دارد اگر شهرداری هزینه ورزشی می کند باید بالسویه بین همه هیئت های ورزشی تقسیم شود؟ و یا نه اکثریت اعضاء جدید شورا به این نتیجه برسند که باید بجای اینکه میلیاردها تومان خرج یک تیم شود با ساخت یک باشگاه ورزشی برای خود باقیات و صالحات بگذارند و سالها جوانان این شهر از آن سود ببرند؟
البته اینگونه سوالها زیاد است اما در فضاهای مجازی مشاهده می شود که یکی از دوستداران تیم فوتبال شهرداری که البته مسئول تیم فوتسال هم هست (آقای بابک رضایی ) به بعضی از این دست سوالات که در فضای مجازی منتشرمی شود جوابی داده اند. سوال اینست که اگر این تیم به نام شهرداری است هیئت فوتبال در این میان چه نقشی دارد ؟ مگر نه اینست که هیات فوتبال باید حامی همه تیم ها و باشگاه های فوتبال این شهر باشد نه مختص یک باشگاه ؟ و اگر از شهرداری حمایت می کند، خوب است رییس محترم هیئت فوتبال حداقل عضو هیئت مدیره شهرداری شوند تا ما خیالمان جمع باشد. جالب اینجاست آقای رضایی درباره اسپانسرها هم توضیحاتی دادند و این شایعه را تقویت می کند که تصمیمات هیئت فوتبال فومن به جای اینکه در دفتر هیئت فوتبال انجام گیرد در یک پلوکبابی انجام می شود و این خبر که اسپانسرهای همراه اول در ضیافت یک ناهار در پلوکبابی درباره آینده فوتبال فومن تصمیم گرفته اند درست می باشد. ای کاش! آنهایی که بقول خودشان هیچ نفعی از فوتبال فومن نمی برند!! و همیشه در دفاع از بعضی ها برمی آیند قدری هم درباره خرج کرد و صورتحساب های مالی باشگاه فوتبال شهرداری در سالهای گذشته و اکنون هم توضیحات شفافی بدهند تا مردم و جوانان این شهر بدانند که چه پولهایی از این شهر در چه راههایی خرج خواهد شد و…
شد وکلام اخر در صحبت با بعضی از منتخبین شورای شهر جدید اعلام نمودند که ما با این قرارداد مخالفیم چون اگر بودجه داشته باشیم به کارگران خود خواهیم داد که البته این حرف هم زیاد مناسب نیست چرا که شورای شهر هم باید به این شهر و کارهای فرهنگی و ورزشی نگاه ویژه ای داشته باشد . و در ادامه نارضایتیهای شورای جدید گویا حتی به استانداری هم رفته اند و از این کار شهرداری فومن به مقامات بالا شکوه هم نموده اند . باید نشست و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد . اگر چه روز گذشته شنیدم که یکی از سرمایه گذاران جدید در فومن اعلام نموده که حاضر است بعنوان اسپانسر به تیم کمک نماید خبری خوش برای اهالی فوتبال فومن .

این خبر را به اشتراک بگذارید :