مهندس یوسف نیرویی کاندیدای شورای اسلامی شهر فومن: برای ظاهر نازیبا و قدبمی شهر دارای برنامه هستیم

image

لطفا خودتان را به صورت كامل معرفي نماييد

باسلام و احترام خدمت شما و همه همشهریان عزیز .باتوجه اینکه شوراها نقش مهم و ویژه ای در مدیریت شهری و نظارت بر اجرای امورات شهرداری ها دارند ،و ازطرفی تخصص و تجربه میتواند یکی از مهمترین فاکتورهای شورای موفق باشد و در شهر فومن در ادوار گذشته هیچ مهندس عمران و شهرسازی مورتایید مراجع مهندسی به شورای شهرفومن ورود پیدا نکرده است.
بنابراین با توجه به این مساله تصمیم به ورود به عرصه رقابت انتخاباتی گرفتم تا بتوانم با تجربه و دانش هرچند اندک عمرانی گه در سالیان اخیر اندوخته ام ،بتوانم کمک کار و یاور مردم شهرم باسم.

نقاط قوت شما نسبت به نامزدهای دیگر چیست؟

رشته تحصیلی بنده کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه است و بنده بلافاصله بعداز اتمام تحصیلات کارشناسی در پروژه های مختلف عمرانی بعنوان ناظر و مجری حضور داشته ام .
تاکنون ناظر بیش از ۲۰۰ ساختمان مسکونی و تجاری بوده ام و ناظر نظام فنی بیناد مسکن انقلاب اسلامی و پروژه های مختلف بوده ام و دارای پروانه اشتغال مهندسی از سازمان نظام میباشم.
و بنظر اینجانب باتوجه به اینکه یکی ار مهمترین وظایف شوراها اجرا و نظارت بر پروژه های عمرانی میباشد ، نبودن یک یا چند مهندس عمران در شورا در سالیان اخیر ضررهای فراوانی به آباداانی شهر وارد کرده است.
همچنین بنده بعنوان تنها کاندیدایی هستم که مورد حمایت جمع کثیری از مهندسین عضو نظام مهندسی فومن میباشم

چقدر با حیطه ی وظایف و اختیارات شورای شهر آشنایی دارید؟

بنظر بنده کاندیداهای محترم میبایست قبل از ثبت نام به قانون اساسی مراجعه کنند و وظایف شوراها را مطالعه نمایند و شرایط خود را با وظایف قانونی تطبیق دهند.اینجانب وظایف شوراها را مطالعه دقیق نموده ام و با توجه به نیاز این جایگاه به کارشناس و متخصص عمران وارد این رقابت شدم

زمینه کاری شما در شورای شهر چه خواهد بود؟

با توجه به اینکه سالها در حیطه کاری خودم تجربیاتی را بدست آورده ام قطعا درصورت موفقیت در انتخابات کارگروهی را متشکل از مهندسی و متخصصین فومن در قالب کارگروه تحول و سازندگی فومن تشکیل خواهیم داد و این کارگروه را به کمیته های عمرانی و شهرسازی و زیباسازی تقسیم خواهیم نمود.
درحاظر این کارگروه های تخصصی شروع بکار کرده اند و بخشهایی از مشکلات و موانع شهر شناسایی شده و راهکارهای هم در این زمینه آماده اجراست

اولویتهای کاری و موضوعات پراهمیت شواری شهر در صورت ورود شما به شورای شهر چیست؟

اولین برنامه ریزی دقیق و سریع ما بررسی طرح توسعه و سازندگی خواهد بود که درآن ابتدا مشکلات مختلف شناسایی شده و اقدامات اجرایی پیشنهاد میشود.
در بخش گردشگری شهرما دارای خلا های فراوانی میباشد.
نبود یک کمپ توریستی اسکان مسافر ،کمبود فضاهای تفریحی مناسب و امکانات بهداشتی و رفاهی در سطح شهر اولویت اصلی کار ما خواهد بود.
از طرف دیگر پیگیری تکمیل کمربندی که شریان اصلی شهر میباشد و تعیین تکلیف وضعیت بازار هفتگی که در قالب یک طرح غیراصولی در مجاورت کمربندی قرارگرفته و موجب ترافیک شدید در روزهای سه شنبه میشود 
از طرف دیگر ظاهر نازیبا و قدبمی شهر نیاز به ریباسازی دارد که در این زمینه و دیگر طرحهای عمرانی برنامه هایی داریم.

نقاط قوت و ضعف شورای شهر فعلی را چه می دانید؟

نقطه قوت شورای فعلی میتوان حضور افراد تحصیلکرده در دوره چهارم دانست و اما ازطرف دیگر نقاط ضعف این دوره را میتوان وجود اختلاف نظر های بسیار و دامنه دار در طول چهار سال و عدم وجود برنامه ای مشخص و نبود افراد متخصص که آگاه به امورات عمرانی و فنی باشند دانست.
عدم توجه اعضای شورا به زیباسازی شهر و ایجاد درآمد پایدار و جذب بخش خصوصی در دوره گذشته باعث شد که فومن از کاروان توسعه نسبت به شهرهای دیگر عقب بماند

عملکرد شهردار فعلی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

شهردار فعلی از لحاظ کارکرد و تجربه در گذشته در شهرهای تالش و سرعین و آستارا و…….. دارای عملکرد مطلوبی بوده اما بدلایلی نتوانسته در شهر فومن تغییرات محسوسی را ایجاد نماید.
ایشان از لحاظ قدرت اجرایی یکی از شهرداران موفق بوده ولی در سطح شهر حضور کمرنگ ایشان کامل مشهود بوده است.

در انتخاب شهردار چه ملاک ها و معیارهایی را مد نظر قرار می دهید ؟

شهردار ابتدا باید دارای تجربه و تخصص لازم بوده و کارنامه موفقی را در گذشته داشته باشد .
در اولویت بعدی ترجیحااگر این شخص بومی باشد که بهتر و مناسبتر خواهد بود

راهکارهای شما برای جذب و ایجاد منابع مالی جدید برای شهرداری چیست؟

برای ایجاد درآمد پایدار باید شورا و شهردار برنامه ریزی دقیق داشته باشند و با توجه به منابع محدود شهرداری میبایست از مشارکت بخش خصوصی و راهکارهای نشویقی بخشودگی عوارض و……. برای تسهیل ساخت و سازها استفاده کنند

این خبر را به اشتراک بگذارید :