- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

سخنگوی شورای شهر فومن: ۹۰ درصد مشکل آبهای سطحی را در شورای چهارم برطرف کردیم/ جایگاه های سی ان جی فومن به درآمد سالیانه بیش از یک میلیارد و نیم رسیده اند

سخنگوی شورای شهر فومن:
۹۰ درصد مشکل آبهای سطحی را در شورای چهارم برطرف کردیم/ جایگاه های سی ان جی فومن به درآمد سالیانه بیش از یک میلیارد و نیم رسیده اند

علیرضا علیدوست در گفتگو ویژه خبری پایگاه صبح فومن با قدردانی از مجری و برگزارکننده این گفتگو خبری، گفت: با هدف توجیه کاستی ها و استفاده تبلیغاتی پا به این گفتگو نگذاشته ام.

image
سخنگوی شورای شهر فومن حضور خود در این گفتگو را برای تشریح عملکرد چهارساله شورای چهارم ببان کرد و افزود: شورای شهر یک نهاد دینی و قرآنی است که باید برای افزایش رفاه و آسایش مردم تلاش کند.
وی با تصریح براینکه در قرآن کریم سوره ای به نام شورا وجود دارد، متذکرشد: شورا بعنوان یک نهاد دینی و انقلابی، یادگار بنگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
علیدوست با یادآوری اینکه مسئولین باید اقدامات دستگاه ها را برای مردم تشریح کنند، اظهار داشت: عنوان عملکرد دستگاه برای عموم مردم، موجب یاس دشمنان و امیدواری مردم می شود.
علیرضا علیدوست شهرداری را یک نهاد خودگردان و خودکفا دانست و خاطرنشان کرد: اگر طرح و خدمتی در فومن اجرا شد، با کمک و همکاری مردم بوده است.
وی با یادآوری اینکه فومن ۸۰ سال می باشد که دارای شهرداری است، گفت: در همه این ادوار برای عمران و آبادانی فومن تلاش شده است.
سخنگو شورای شهر فومن با تصریح براینکه فومن ارث ما نیست و فقط یک امانت ارزشمند از سوی مردم است، تاکید کرد: همه ما باید پاسخگو اعتماد مردم باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ حدود ۱۹۶ پروانه، در سال ۹۳ حدود ۹۸ پروانه ، در سال ۹۴ حدود ۷۱ فقره و در سال ۹۵ کمتر از ۶۰ پروانه ساختمانی صادر شده است، خاطرنشان کرد: آمار مذکور نشانگر کاهش ساخت و ساز در فومن است که باید مورد بررسی شهرداری قرار بگیرد.
این مسئول با یادآوری اینکه بودجه شهرداری فومن در سال ۹۲ چهارمیلیارد و پانصد میلیون تومان، در سال ۹۳ حدود ۷میلیارد و ۳۷ میلیون تومان، در سال ۹۴ حدود ۱۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ حدود ۱۴ میلیارد تومان بوده است، افزود: سهم وظیفه عمرانی در این دوره شورای شهر ۶۵ درصد و وظیفه جاری ۳۵ درصد بود.
علیدوست با تاکید براینکه شورای شهر و شهرداری با وجود کاهش درآمد در افزایش بودجه قدم برداشته و تا حدودی نیز موفق بوده است، متذکرشد: برخی ها به دنبال کدر نشان دادن عملکرد شورای شهر و شهرداری هستند.
این مسئول با تصریح براینکه ما اسراری در توجیح کاستی ها نداریم، خاطرنشان کرد: فومن ۷۲۰ هکتار وسعت و ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد.
علیرضا علیدوست با اشاره به اینکه به غیر از شهرداری، نهاد های خدمات رسان دیگری نیز وجود دارند که به وظایف خود عمل نکرده و بر عهده شهرداری می اندازند، گفت: فرزندان ما در آینده کم کاری های ما را مواخذه خواهند کرد.
این مسئول با بیان اینکه در بلوار آیت الله کاشانی، مامن زباله را به جایگاه سی ان جی که درآمد سالیانه یک میلیارد تومان را نصیب شهرداری می کند، تبدیل کرده ایم، ادامه داد: سی ان جی شماره یک فومن نیز در زمان شروع شورای شهر چهارم، دارای ۶۰۰ میلیون تومان ضرری بود که در شورای شهر جدید با مدیریت کارآمد به ۶۰۰ میلیون تومان سود آوری در سال رسیده است.
وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از محله های فومن دچار آبگرفتگی معابر می شدند، اضافه کرد: پروژه ساماندهی آبهای سطحی فومن در حاجی آباد ۴۰۰ مترمربع و در سایر نقاط شهر در طول ۷۵۰ متر اجرا شده است.
سخنگوی شورای شهر فومن با تاکید براینکه شهروندان با ایجاد این پروژه از نظر ابگرفتگی معابر آسوده خیال شده اند، ادامه داد: کارهای عمرانی شهرداری مثل هدایت آب های سطحی، زیر خاک قرار گرفته که زیاد مورد دید قرار نمی گیرد.
این مسئول از ساخت ۱۰۴۰ متر طول بلوار در خیابان علامه طباطبایی، ۴۰۰ متر طول بلوار در خیابان میثم تمار و احداث میدان چهارراه شهیدشکوری در دوره اخیر شورای شهر در فومن خبرداد و گفت: سه پارک کودک و بوستان محله نیز با وسعت یک هکتار در شورای شهر چهارم ، در شهر فومن احداث شده است.
علیرضا علیدوست با یادآوری اینکه در این دوره شورای شهر به ورودی های شهر فومن اهمیت داده و ساخت فضای سبز را آغاز کرده ایم، متذکرشد: انتقال بازار سه شنبه نیز یکی از اقدامات مثبت شورای چهارم بود که در گذشته انجام نشده بود.
علیدوست با تصریح براینکه بازار هفتگی برای مردم آن منطقه یک خطر جدی محسوب می شد، اضافه کرد: حاشیه شهر با انتقال بازار رو به توسعه گام بر میدارد.

این مسئول با تاکید براینکه برای آن منطقه به مرور زمان امکانات رفاهی و خدماتی بیشتری در نظر خواهیم گرفت، افزود: فومن در گذشته ظرفیت نگه داری مسافران را نداشت که در دوره چهارم شورا یک زمین برای کمپینگ پارکینگ در منطقه کاس احمدان تملک شده و یک کمپینگ دیگر نیز در پیش حصار در مرحله مقدماتی تملک زمین است.

وی با اشاره به اینکه این زمین ها جزو سرمایه های شهر وندان خواهند شد، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ متر زمین از محل تفکیک اراضی، به نفع شهروندان صورت گرفته است که ارزش آن ۳ میلیارد تومان می باشد.

سخنگوی شورای شهر فومن با اشاره به اینکه از سازمان مسکن و شهرسازی ۱۲ هزار و پانصد مترمربع زمین به نفع شهرداری فومن تملک شده است که دارای ۶ میلیارد و دویست میلیون تومان ارزش ریالی است، گفت: ۲۲ هزار متر زمین نیز با کاربری فضای سبز از مسکن و شهرسازی برای شهرداری فومن تملک شده است.
علیدوست با تاکید براینکه در این دوره از شورا حدود ۱۳۵ هزار مترمربع در معابر اصلی و ارتباطی آسفالت ریخته شده است، تصریح کرد: در دوره چهارم شورا، حدود ۱۵۰۰ تن آسفالت نیز برای لکه گیری معابر مصرف شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه در شهری با وسعت ۷۲۰ هکتار محدوده خدماتی ، پخش و استفاده این مقدار آسفالت خیلی به چشم نمی آید، اظهار داشت: نهضت آسفالت همچنان در شهر فومن ادامه دارد.
سخنگوی شورای شهر فومن با یادآوری اینکه بازگشایی معابرشهری از جمله خیابان ارتباطی جنب مسجد علی اصغر(ع) به سمت فرمانداری، خیابان شهید افتخاری به خیابان شهید کدیور و… از نمونه کارهای عمرانی دیگر شهرداری و شورای چهارم بود ، ادامه داد: لاین روبرو کمربندی کارگر نیز شن ریزی شده و در آینده بازگشایی خواهد شد.
علیدوست از خرید یک دستگاه کمپرسی با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان از سوی استانداری برای شهرداری فومن خبرداد و گفت: یک دستگاه ست آتش نشانی نیز برای شهرداری فومن تامین شد.
این مسئول با اشاره به اینکه بازارچه سردارجنگل با هدف ساماندهی دستفروشان و با تصویب همه اعضای شورای شهر به اجرا درآمد، متذکرشد: این بازارچه مورد استقبال کسبه قرار نگرفت و تعطیل شد.
وی با تاکید براینکه با انتقال بازار، کسبه همچنان در سطح شهر مشغول کسب و کار هستند، ادامه داد: شهرداری باید در آینده برای این قشر محترم از شهروندان فومن تصمیم گیری کند.
علیدوست با تصریح براینکه اتلاف سگ های ولگرد طبق دستورالعمل ممنوع است، اضافه کرد: ریاست کارگروه جمع آوری سگ های ولگرد، فرماندار است.
علیرضا علیدوست با اشاره به اینکه زمینه اجرای مفاد آیین نامه نحوه کنترل جمعیت سگ های ولگرد در شهر فومن فراهم نشده است، ادامه داد: شاهد وجود سگ های ولگرد در سطح شهر هستیم که شهرداری در گذشته اقدام به جمع آوری آن ها می کرد.
سخنگوی شورای شهر فومن با اشاره به ناتمام ماندن پروژه تفکیک زباله و عدم موفقیت شهرداری در این زمینه، خاطرنشان کرد: شهرداری در این خصوص باید تلاش بیشتری انجام دهد.
علیدوست با اشاره به اینکه شهرداری در جمع اوری زباله های محلات و استقرار سطل های زباله عملکرد خوبی نداشته است، اضافه کرد: شهرداری باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشد.