شهروند متخصص فومنی در گفتگو با صبح فومن:
سه شنبه بازار نباید به کمربندی انتقال پیدا می کرد/ فومن هرچه دارد از گذشته است/ پل ورودی فومن باید میدان زیر گذر شود

حسین فراهانی با اشاره به اینکه در دو دوره اخیر شورا و شهرداری، تغیرات قابل توجه ای در بافت شهری فومن رخ نداده است، گفت: فومن نیازمند توسعه بافت شهری است.
این دانشجوی دکتری شهرسازی با تصریح براینکه فاکتورهای توسعه باید در برنامه ریزی شهر فومن لحاظ شود، افزود: سیاسی کاری شوراها موجب عدم توسعه فومن شده است.
وی با یادآوری اینکه ایجاد محیط های مناسب شهری ، رفاهی و تفریحی از مطالبات مردمی است، خاطرنشان کرد: شهرفومن باید بیش از پیش برای مردم مایه افتخار شود.
این شهروند فومنی با بیان اینکه داشته های فومن متعلق به زمان های گذشته است، اضافه کرد: برای فومن در چندین سال گذشته برند سازی نوینی نشده است.
فراهانی با تصریح براینکه مردم خواستار ایجاد تغییر در بافت معابر و شکل ساخت و ساز ها هستند، متذکرشد: شکل ظاهری شهر فومن متعلق به ۵ دهه گذشته است.
حسین فراهانی با یادآوری اینکه المان های شهری موجب زیبایی و معروف شدن شهر می شود، گفت: مجسمه ها یکی از المان های شهری است که از گذشته برای فومن باقی مانده است.
این شهروند فومنی با تاکید براینکه در مدت اخیر المانی در شهر فومن ساخته نشده است، ادامه داد: فومن بعنوان یک شهر توریستی نیازمند حرکت به سوی توسعه است.
فراهانی با بیان اینکه بدنه شهر باید برای مردم آرامش بخش و آسایش بخش باشد، اضافه کرد: اکثر خیابان ها و محلات فومن نیازمند کاربری تجاری هستند.
این دانشجو دکتری شهرسازی با تصریح براینکه در طرح تفصیلی فومن، بافت تجاری در خیابان های شهر دیده نشده است، گفت: زمین های خیابان شهدا فومن نیز دارای کاربری تجاری نیست و موجب فشار به خریداران املاک و انبوه سازان شده است.

photo_2017-04-21_23-44-04
وی با بیان اینکه محدودیت در وجود ملک های تجاری موجب افزایش کذایی قیمت های این املاک و برخی املاک مسکونی شده است، ادامه داد: فقدان بافت و کاربری تجاری کافی، موجب افزایش اجاره ها و رکود چرخه اقتصاد بازار می شود.
فراهانی با اشاره به اینکه ساخت پل ورودی فومن یکی از نیازمندی های آن منطقه بود، ادامه داد: روگذر موجود ابتدایی ترین و آسان ترین طرح اجرایی برای ورودی شهر فومن بود.
فراهانی با تاکید براینکه نفوذهای سیاسی مسئولان فومن اگر بالا بود می توانستند پل ورودی فومن را بجای شن ریزی با پایه های بتنی یا طرح کابلی و… تغییر دهند، افزود: پل ورودی فومن اگر زیبا سازی نداشته باشد سکانس زیبای تونل چناران فومن را قطع خواهد کرد.
این دانشجوی دکتر شهرسازی با اشاره به اینکه پل ورودی فومن از نظر معبر مسدود نیست و از نظر بصری بن بست است، خاطرنشان کرد: در صورتی این پل از بن بست بصری بیرون می آید که زیبا سازی قابل توجه ای داشته باشد.

photo_2017-04-21_23-43-19
وی با یادآوری اینکه پل ورودی فومن اگر بصورت میدان و زیر گذر ایجاد می شد بسیار مناسب تر و کاربردی تر بود، اظهارداشت: بسیاری از مسئولان مرتبط، در وضعیت موجود پروژه پل ورودی فومن مقصر هستند.
فراهانی یادآور شد: افرادی که آن منطقه را در بافت شهری جای ندادند و افرادی که در ساخت کم دقت این پروژه نیز اصرار داشتند، مقصر اصلی وضع موجود هستند.
حسین فراهانی با اشاره به اینکه فومن در گذر زمان توسعه پیدا خواهد کرد و بستر شهر برای این مهم باید آماده باشد، ادامه داد: امیدواریم که وضعیت پل ورودی شهر به زیرگذر و میدان تغییر کند، چون روزی این پل جزیی از بافت شهری خواهد شد.
وی با تصریح براینکه کمربندی فومن باید توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: ترافیک شهر باید بین داخل و حاشیه شهر تقسیم شود.
این شهروند فومنی با تاکید براینکه انتقال بازار روز اقدام خوب بود، ادامه داد: بازار روز نباید به کمربندی شهر که محل کاهش ترافیک شهر است انتقال پیدا می کرد.
دانشجوی دکتراي شهرسازی با تاکید براینکه شهردار فومن مدیر متخصص و با تجربه ای است، گفت: شورای شهر باید از تخصص و تجربه عباسقلی زاده استفاده های بهتری می کرد.
فراهانی مهم ترین نقص شورای چهارم را عدم استفاده کافی از متخصصان دانست و خاطرنشان کرد: اگر تعدادی از متخصصان جوان این شهر نبودند امکان داشت یادگار قدیم فومن و خاطرات جوانی مردمان این شهر که پارک فومن است، از بین برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :