شهروند فومنی در گفتگو ویژه خبری صبح فومن:
اگر من عضو شورا میشدم شهردار را حفظ می کردم/ اختلاف نظر مهم ترین عملکرد ضعیف شورای چهارم بود

سید رضا موسوی در گفتگو ویژه خبری صبح فومن با قدردانی از ایجاد فضای خبری و تریبون شهروندی مناسب، گفت: ایجاد این فضا از سوی جوانان حامی پیشرفت شهر و در راستا توسعه فرهنگی و سیاسی فومن انجام شده است.
موسوی با تاکید براینکه شورای شهر یک نهاد مدنی است، افزود: شورا و مشورت در آیات نورانی قرآن کریم نیز سفارش شده است.

وی با تصریح براینکه شورای شهر یکی از ارکان قانونی و مردمی کشور است که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد شده است، ادامه داد: انتخابات های مختلف مخصوصا انتخابات شوراهای شهر و روستا، نشانگر مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران است.

کاندیدا اسبق شورای شهر فومن با یادآوری اینکه برخی افراد در عرصه انتخابات به دنبال سواستفاده و کدر کردن فضای سیاسی و اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: برخی از اعضا نیز با اقدامات مثبت، برای شهر یادگاری های ارزشمندی برجای گذاشته اند.

photo_2017-04-21_01-42-25

این شهروند فومنی با بیان اینکه برخی از کاندیداهای شورای شهر اسیر جریانات سیاسی و گروكشی های محلی می شوند، متذکرشد: شهر و مردم اش نباید در این جریانات بی سود غرق شوند.

فرهنگی بازنشسته فومن با تصریح براینکه شورای شهر چهارم در انتقال بازار هفتگی عملکرد ماندگاری را از خود برجای گذاشت، افزود: شورا و شهرداری فومن باید صادقانه در خدمت مردم باشد.

سید رضا موسوی با تاکید براینکه مردم و مسئولان باید برای توسعه همه جانبه شهر به یکدیگر کمک کنند، ادامه داد: شورای شهر فومن نیازمند افرادی است که در کنار تخصص، تجربه و تعهد داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه تعهد یکی از بهترین خصوصیت خادمان حقیقی مردم است، افزود: شورا ها باید پشتیبان مردم باشند و جناحی و فردی عمل نکنند.

کاندیدا اسبق شورای شهر فومن با تاکید براینکه روحیه کار جمعی باید در کاندیداها و اعضا شورای شهر وجود داشته باشد، اضافه کرد: همگرایی در اقدامات شورای شهر ، موجب پیشرفت شهر می شود.

وی با یادآوری اینکه هنوز سیاست حزبی در کشور جریان ندارد، خاطرنشان کرد: ائتلاف ها باید بطور حقیقی شکل بگیرند و فقط بطور مقطعی و ظاهری نباشد.

این شهروند فومنی با اشاره به اینکه فرهنگ ائتلاف، پیش یا پس از انتخابات باید در بین اعصا تشکیل شود، گفت: صداقت در شورای شهر کارها را تسریع می بخشد.

سید رضا موسوی با بیان اینکه ائتلاف در شهرهای کوچک جواب نداده است، متذکرشد: اعضای شوراي شهر باید با تعهد قلبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این فرهنگی بازنشسته با تاکید براینکه عدم تفاهم کامل در بین اعضا شورای شهر یکی از مشکلات شورای فعلی است، افزود: از شورای شهر انتظار می رفت بخاطر مردم اتفاق نظر بیشتری را داشته باشند.

وی فومن را یک شهر توریستی و گردشگرپذیر دانست و ادامه داد: شهرداری و شهروندان باید همیشه آماده پذیرایی از مهمانان باشند.

photo_2017-04-21_01-42-43

موسوی با اشاره به اینکه فومن پس از سال ها هنوز از نظر بافت شهری و معابر تغییر مناسبی نکرده است، اظهار کرد: برای پیشرفت فومن، همه مردم و مسئولین باید همدل و هم قسم شوند.

کاندیدا اسبق شورای شهر فومن با بیان اینکه ورود گردشگر اقتصاد مردم را بیمه می کند، متذکرشد: فومن باید از ظرفیت گردشگری اش بهتر استفاده کند.

وی یکی از مهم ترین مشکلات دیگر فومن را کاهش ساخت و ساز های انبوه دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصاد کشور نیز در مقدار ساخت و سازها تاثیر داشته است.

این شهروند فومنی با تصریح براینکه شهرداری فومن در مدت گذشته توانسته ارتباط خوبی با انبوه سازان برقرار کند، گفت: فومن از نظر جذب بودجه و درآمد در سطح رضایت بخشی قرار ندارد.

موسوی با تاکید براینکه شهرک امام خمینی در اوایل دهه ۷۰ راه اندازی شده است، متذکرشد: وجود زمین های بلاتکلیف، نبود پیاده رومناسب و فضای رفاهی و تمام نشدن پروژه ساخت مسجد از مشکلات ساکنان شهرک امام خمینی است.

وی با تاکید براینکه اعضا شورای شهر در حد توانشان به قول های خود عمل کردند، تصریح کرد: برخی از اعضا شورای شهر یک ماه حقوقشان را برای ساخت مسجد شهرک امام خمینی اختصاص داده بودند.

سید رضا موسوی ساخت پارک کودک شهرک امام خمینی و زمین چمن مصنوعی را از کارهای ماندگار شهرداری فومن در آن منطقه دانست و ادامه داد: به مجموعه شورای شهر نمره ۱۵ می دهم.

وی با تصریح براینکه اختلاف نظر بدترین خصوصیت و حضور مستمر در اکثر جلسات بهترین خصوصیت شورای چهارم است، اضافه کرد: شهرداری باید در انجام عملیات روزمره تلاش بیشتری را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید ظاهر و باطن شهر را توامان زیبا سازی کند، گفت: شهر فومن باید به سوی قله های پیشرفت قدم های بلندتری بردارد.

موسوی با تصریح براینکه فومن باید از موقعیت بن بست خود خارج شود، افزود: شهر فومن همانند ماسوله و قلعه رودخان از بنبستی رنج می برد.

این شهروند فومنی با بیان اینکه برخی از عملکرد مسئولان و سیاسیون، فومن را به شهر شلوغ سیاسی کرده است، افزود: سیاست زدگی و سیاسی بازی شهر را از اهداف والا اش عقب می اندازد.

این فرهنگی بازنشسته با یادآوری اینکه بداخلاقی سیاسی و اهمیت به خواسته های شخصی و جناحی، حقوق مردم را ضایع می کند، گفت: منتخبان مستقیم و غیرمستقیم مردم باید خدمت گذار همه مردم باشند.

سید رضا موسوی با بیان اینکه در شهرهای دیگر از شهردار فومن به نیکی یاد می شود، ادامه داد: اگر امکانات بیشتر به شهردار ارائه میشد شهردار فومن عملکرد بهتری از خود به یادگار می گذاشت.

وی با تصریح براینکه شهرداری به تنهایی قادر به خدمات رسانی نیست، گفت: اگر من در دوره پنجم شورا میشدم ، شهردار فومن را ابقا می کردم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :