- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

ابراهیم شادمند:منتقدان اشجاری چرا در روزهای طلائی وی سکوت می کردند ؟

ابراهیم شادمند:منتقدان اشجاری چرا در روزهای طلائی وی سکوت می کردند ؟

ابراهیم شادمندخبرنگارفومنی این روزها درسکوت کامل وبه دورازهیاهوی رایج میادین مختلف ورزشی روزگارمی گذراند.وی دیگرآن هیجان ونشاط گذشته را ندارد وتنها درپاره ای ازمواقع گفته هایش رابا صراحت لهجه خاص خود بیان می کند.حوادث وحاشیه های دیدارتیمهای فوتبال شهرداری فومن وداماش گیلان که بازتاب های متفاوتی رابه همراه داشته شاید فرصت خوبی است تا ازنقطه نظرات وی آگاه شویم به همین بهانه با ایشان همکلام شدیم که بسان گذشته باز به موارد بسیاری اشاره نمود که خواندن حرفهای سراسرجنجالی وی خالی از لطف نیست.
به مانند بسیاری از همشهریان برای تماشای دیدار تیم محبوب شهرم در مقابل داماش رشت به ورزشگاه پیرشهر رفتم که متاسفانه شاهد بسیاری از صحنه های زشت وزننده بودم . اینکه ما در مقام تماشاگر یا هر طیف خاص بخواهیم با کنکاش وریز شدن در مسائل مختلف اظهارنظر کنیم خود دارای قوائد وسلسله مراتب خاص می باشد که پرداختن به آن در وقت ومجال این فرصت نمی گنجد.اما در پاره ای از مواقع سکوت و بی تفاوتی ظلم درحق برخی زحمتکشان حقیقی ورزش شهرستان می باشد.
بسیاری از آقایان مسئول (ریاست هیات فوتبال استان و……)با عناوین مختلف در ورزشگاه حضور فیزیکی داشتند که میزبان یعنی برگزار کنندگان مسابقه فوق(هیات فوتبال فومن،مدیران باشگاه شهرداری ،مسئولین استادیوم و…) با نهایت احترام وادب پذیرای آن عزیزان بودند که این حرکت به حق و شایسته بود اما در مقابل باید دید که دوستان در قبال چنین رفتاری آیا توانستند یا خواستند در آرام کردن جو مسابقه وایجاد فضای پاک وروح جوانمردی ورزش گام مثبت بردارند ؟ که با قاطعیت می گوئیم خیر!…… اگربخواهیم این مسئله را با توجه به رخداد های تلخ بازی چند ماه پیش این دو تیم در ورزشگاه عضدی رشت مورد واکاوی قرار دهیم انتظار از ریاست محترم هیات فوتبال استان این بود تا حداقل برای جلو گیری از تنش و فحاشی تماشاگران دو تیم تمعیدات بهتری می اندیشید تا آن نوجوان عاشق به جای سیراب شدن ازفوتبال ناب فقط گوش وچشمش راخرج الفاظ وحرکات زشت وزننده نکند…..
در ابتدای مسابقه تماشاگران پرشور داماش می خواستند بنری در حمایت از تیم خود درجایگاه تعریف شده نصب نمایند که نوشته های تحریک آمیز آن سبب شد صدای اعتراض تماشاگر میزبان که اغلب جوانان عاشق و خونگرم فومنی بودند به هوا بلند شود وآقائی رفت ومانع این کارشد وبنررابه سمت میزمسئولین برگزاری مسابقه برد دراینجا جایزبودبرای ختم ماجرااین بنربه طورکامل اززمین خارج گردداما متاسفانه بعدازچند دقیقه دوباره با بحث وجدل به خواست تماشاگر میهمان بنرفوق درمحل دلخواه نصب گردید واین حرکت شاید آغازی بود برحواشی بازی فوق، چرا که معمولا درچنین مواقعی با توجه به صندلی های اندک استادیوم،فاصله چند متری تماشاگران دو تیم،جلوگیری از درگیری وجنجال پرداختن به چنین مواردی خود سبب تشدید تنش و…. می گردد .
وقتی تیم فومن گل اول را زد تماشاگران حریف با فحاشی بدنبال تخریب روحی بازیکنان شهرداری بودند اما سردسته لیدرهای فومن تماشاگران خودی را به خویشتن داری ومتانت دعوت می کردکه این خواست وی با احترام جمع اجابت گردید، اما در سکوهای کناری هر لحظه بر فحاشی تیم میزبان افزوده می شد ونوک پیکان آنها کاپیتان پرافتخار تیم شهرداری(حسن اشجاری) را نشانه گرفت تااینکه تیم داماش به گل اول خود دست یافت،پس ازفروکش کردن تب گل وشادی مربوط به آن بازچند مورد شعار زننده وزشت شنیده شد اما متاسفانه باز دوستان بر صندلی خود تکیه داده و عکس العملی نشان ندادند.
با شروع نیمه دوم و پس از رسیدن تیم داماش به گل برتری شعارها به اوج خود رسیده ودر این بین در صحنه ای تماشاگران میهمان بدترین فحاشی را نصیب اشجاری می کنند وبقیه ماجرا …….در پی گزارش ناظر بازی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اشجاری را فعلا تا تشکیل جلسه رسیدگی به پرونده بازی دو جلسه محروم وبه باشگاه شهرداری ابلاغ نمود، حال که تمام متخلفین ماجرا پشت محرومیت اشجاری سنگر گرفته اند بهتر نیست دوستان بجای فرار ازحقیقت وریشه کن کردن چنین فضای غیر فرهنگی وجدان خودرا قاضی کرده ودر خلوت خود بپرسند آیا شایسته است که بخاطرسه امتیاز یک بازی در لیگ دسته دوم فوتبال کشورناموس وخانواده یک ملی پوش با سابقه را مورد فحاشی خود قراردهیم؟
آیا الماس خاله به عنوان بالاترین مقام فوتبالی استان نمی توانست دراوج این بداخلاقی ها با هماهنگی ناظرفدراسیون دستورتعطیلی چند دقیقه ای بازی وحتی اتمام مسابقه را می داد؟ چرا سرمربی تیم رقیب که خود از افتخارات فوتبال استان بوده خود رابه سکوهای تیم داماش نرساند وآنها رابه آرامش دعوت نکرد؟ دربازی برگشت دو تیم سپیدرود وملوان هنگامی که تماشاگران رشتی به محمد مایلی کهن سرمربی ملوان انزلی توهین می کردند علی نظرمحمدی فورا دوان دوان خود را به آن سمت جایگاه تماشاگران خاطی رساند وبا اشاره های متعدد آنها را وادار نمود تا به جای توهین این مربی پیشکسوت را مورد تشویق قراردهند،نظرمحمدی درحالی این عمل راانجام دادکه ملوان رقیب اصلی آنها درجدول مسابقات بودولی اخلاق ورزشی وجوانمردی رادرقبال پیشکسوت وحریف خودحداقل درجریان مسابقه به بهترین شکل ممکن تعریف نمود.آقای طباطبائی شما دررشت نیزحتی یکبارتماشاگران خودرابه آرامش دعوت نکردید تا آنها نوددقیقه تمام بدترین تو هین ها را نثار تماشاگر فومنی کنند آیا رواج این رفتارها در میادین ورزشی زیبنده دو تیم هم استانی وهم زبان می باشد؟
ما به هیج عنوان حرکت اشجاری در جریان مسابقه را نمی پسندیم ولی به طور حتم خواهان برخوردی عادلانه وتقسیم مجازات برای همه خاطیان این ماجرا هستیم امروز که با حکم کمیته انضباطی کاپیتان شهرداری فومن در چند دیدارآینده محروم شده آیا دوستان هنوزجرائم خاطیان بازی قبلی این دو تیم درشهررشت رااعلام نمود ه اند؟ چرا بازیکن شماره ۱۶داماش که درورزشگاه عضدی دقیقا حرکتی مشابه اشجاری انجام داد موردبازخواست مسئولین وحتی محرومیت باشگاه خود قرارنگرفت؟این چه عدالتی است که یک بازیکن با آن همه عقبه وعناوین مختلف هم از سوی فدراسیون وهم از سوی باشگاه خود محروم می گردد ولی در مقابل برای بازیکن تیم رقیب جریمه ای درنظرگرفته نمی شود؟ یعنی ما باور کنیم که مسئولین فوتبال استان جهت همکاری با باشگاه داماش درعدم محرومیت بازیکن مربوطه هیج تلاشی نکرده اند؟
چرائی های زیادی پشت محرومیت نا عادلانه حسن اشجاری نهفته است اینکه درعین ناباوری باشگاه شهرداری به جای حمایت ازحقوق خود در فدراسیون درعملی شتابزده بازیکن محرومش را دوباره با حکمی جدید از حضوردرتمرینات و.. منع نموده، و بدتر آنکه حکم خودرادرتمام سایت ها،کانال هاو گرو ه های فضای مجازی بازتاب می دهند تا به نوعی قاطعیت با بازیکنان خاطی را اعلام نمایند امری است، که خودسوالات زیادی رابه همراه دارداینکه ما بخواهیم به جای بازیکن سالاری اخلاق مداری را سرلوحه کارخود قراردهیم و نتیجه رافدای انضباط کنیم بسیارپسندیده وخوب است ولی شائبه های زیادی دراین ماجراوجود داردچراکه گفته می شوددرحکم باشگاه افرادزیادی نفوذ کرده تا با این حکم بتوانندبه نوعی بعضی هاراضی نگه دارند در واقع ردپای افرادی غیر مدیریت تیم دراین حکم دیده می شود….
مردم فومن می خواهند بدانند چرابرای تماشاگران خاطی داماش تنها به جریمه چند میلیونی بسنده کرده اند؟آیا فوتبالدوستان فومنی حق ندارند محرومیت بازیکن شماره ۱۶داماش را ببیند؟ اگربحث اخلاق وحفظ شئونات است که باید حرمت تماشاگران فومنی هم دردیدارقبلی محفوظ می ماند چرا آقایان هنوزبه حقوق پایمال شده ما رسیدگی نمی کنند؟ تاکی بایدرفتارهای تبعیض گونه را تحمل کنیم ؟حسن اشجاری به مانند ما یک انسان ودارای ظرفیتی درخود می باشد ولی اینکه بخواهیم وی درمقابل بدترین توهین ها سکوت کند بایددرجایگاه ایشان قرارگرفت بعدقضاوت نمود،آیا ماحاضریم رکیک ترین الفاظ راتحمل کرده ولب باز نکنیم؟
خدارا شکرهمه آقایان مسئول الان در فضای مجازی حضوری پر رنگ دارند متاسفانه ازشب گذشته دوستان درگروه های منتسب به هواداران داماش عکس کلوچه فومنی را گذاشته وروی آن تبلیغ بازی چهارشنبه را کرد ه اند ! از شما می پرسم این حرکت چه معنائی دارد؟ یعنی ما باور کنیم روز چهارشنبه آنها منتظر حضورفومنی ها و تشویق تیم ما هستند؟ آقای الماس خاله انتظار ازهیات فوتبال استان وشخص حضرتعالی به مراتب بالاتر ازشرایط فعلی است امیدواریم روز چهارشنبه دیگر شاهد اینگونه حاشیه های تلخ و آزار دهنده نباشیم .امروز بسیاری از پیشکسوتان وخاک خورده های فوتبال استان به عملکرد جنابعالی نقد دارند که مهمترین آن همین بحث ترویج فحاشی در دیدارهای تیمهای هم استانی ما می باشد به هر حال باید برای این مسئله راهکاری پیدانمود تا مردم فرزندان خود را با فراغ بال بیشتر به اماکن ورزشی بفرستند .شما برای برون رفت از وضعیت موجودو خشکاندن شائبه های موجود که گفته می شود نسبت به تیم های رشتی تعلق خاطر بیشتری دارید باید نگاه دلسوزانه به همه تیم های استان داشته ،و نسبت به بسیاری از مسائل تجدید نظر فرمائید
من خودم به شخصه منتقد نوع بازی تیم شهرداری هستم ولی معتقدم حالا وقت انتقاد نیست چرا که راحت می توان برای حمایت نقطه نظرات را حضوری به گوش کادر فنی رساند ورسانه ای کردن آن در این برهه جوانمردانه نیست.با نگاهی کارشناسی وپرهیزازاحساس گرائی می توان براحتی اقتصاد نابرابر باشگاه شهرداری درمقابل دیگررقبا را دید جائیکه بسیاری از تیمها تا دندان مسلح پای به عرصه مسابقات گذاشته اند ولی ما هنوز در روز بارانی زمین تمرین نداشته واز پرداخت حقوق ماهیانه بازیکنان عاجزیم این موارد همه در بحث روحی روانی و نتیجه گیری اثرات منفی ومستقیم دارد……
متاسفیم که حالا برخی افراد(تعدادی محدود وانگشت شمار ولی بصورت پررنگ در فضای مجازی) اشجاری را گوشه رینگ کشانده وبدترین هجمه ها را بروی وارد می کنند ،چرادوستانی که امروزهمه خودرا عاری ازعیب و اشکال می بینند در روزهای طلائی وی یکباربا حس ناسیونالیستی برای بچه محل خود تبلیغ نکردند؟چرا برای حسن به عنوان بهترین بازیکن ماه آسیا،بازیکن قهرمان لیگ برتر در چند تیم مختلف ،انجام بازی های متعدددر تیم ملی، نائب قهرمانی باشگا ه های آسیا ،حضور فیکس دردربی پایتخت به همرا ه تیم استقلال و…..هورا نکشیدند.این نهایت بی انصافی است که همه توان واعتبارپر رنگ یک ورزشکار را تنها در یک حرکت بد خلاصه نمائیم .حسن نیز مثل ما یک شهروند معمولی است که حالا درلباس یک ورزشکار دارای شهرت بیشتر نسبت به دیگران است اما قبول داشته باشیم که هرانسانی حق اشتباه داشته ویا خطا می کند،درمقابل نقد کردن بخصوص درورزش امری رایج به شمارمی آید ولی تخریب کردن با غرض وقصد شخصی نا معقول وغیرمنصفانه است
از ته قلبم به عنوان یک تماشاگر آرزو می کنم که تیم محبوب شهرم با اقتدار دردیدارهای بعدی ضمن شکست رقبا به لیگ دسته اول فوتبال کشوررا یابد تادروازه های پیشرفت به سوی جوانان وظرفیت های شایسته شهرستان گشوده گردد.در پایان امیدوارم روزی فرا برسد که حسادت ودشمنی جای خود را به رفاقت ومرام در ورزش ما بدهد