مدیر حوزه علمیه فومن درجلسه ستاد بزرگداشت ارتحال آیت الله بهجت فومنی(ره) :آیت الله بهجت هرگز به بیان مقامات خود نمی پرداخت و همه را کتمان می کرد لذا بسیاری از خاطرات ایشان اکتشاف شده است.

حجت الاسلام قربانی حق با بیان اینکه آیت الله‌العظمی بهجت به اعمال سخت عبادی می پرداخت و سجده هایش طولانی بود، گفت: آیت الله‌العظمی بهجت عالِمی به وسعت یک عالَم بود.

IMG_0166

به گزارش صبح فومن؛حجت الاسلام والمسلمین قربانی حق، مدیر حوزه علمیه شهرستان فومن، ۱۶ فروردین در نشست ستاد بزرگداشت یاد و خاطره فقیه عارف، آیت الله العظمی بهجت فومنی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم پاسداشت این عالم جلیل القدر، اظهار کرد: خداوند در قرآن همواره برای معرفی انسان از دو صفت متقابل استفاده می کند.

وی با اشاره به سوره علق و قرار گرفتن انسان بین دو صفت «بی مقداری» و «دانایی»، افزود: علم و دانایی نقطه مقابل علقه بودن است لذا برای انسان چیزی برتر و بالاتر از علم قرار ندارد که نشان دهنده فضیلت علم است. همچنین روایات بسیاری از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) درباره جایگاه علم، عالم و متعلم سخن می گوید.

رئیس ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت فومنی(ره) با تاکید بر اینکه علم هدف نهایی انسان نیست، تصریح کرد: علم هدف متوسط است و انسان باید از مرحله علم آموزی عبور کند تا به ثمره علم برسد. براساس روایات ثمره علم این است که انسان به خداوند نزدیکتر و در ذات لایزال الهی محو شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه آیت الله بهجت به اعمال سخت عبادی می پرداخت و سجده هایش طولانی بود، خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی بهجت عالمی به وسعت یک عالم بود و در عین گوشه نشینی، مملکت ما از عنایات و الطاف الهی به ایشان بهره می برد.

حجت الاسلام قربانی حق با اشاره به مقامات و کرامات ایشان، متذکر شد: آیت الله بهجت هرگز به بیان مقامات خود نمی پرداخت و همه را کتمان می کرد لذا بسیاری از خاطرات ایشان اکتشاف شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی یک عارف زاهد، واصل و حکیم بود، عنوان کرد: امام راحل با عجین کردن این خصوصیات توانست انقلاب را ایجاد کند لذا باید نیروهای انقلابی که در چارچوب اسلام ناب و تشیع خالص می اندیشند به عنوان مدافعان دین بازتولید شوند. امام به شخصیت بلند و متعالی آیت الله بهجت اذعان داشت و لذا وظیفه داریم نام و یاد چنین شخصیت هایی را ترویج کنیم./ ایکنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :