حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری ؛ عده‌ای تلاش می‌کنند سلیقه را به‌جای قانون بنشانند/نماینده مردم هستم نه جریانات سیاسی

به گزارش صبح فومن به نقل از گيل نگاه ؛درحالی‌که حدود ۲ ماه به برگزاری پنجمین دوره‌ی انتخابات شوراهای شهر و روستای ایران باقی‌مانده است خبرهای غیررسمی از استعفای حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت که ۱۴ مهرماه با رای نمایندگان استان به‌عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان انتخاب‌شده بود، حکایت دارد.

افتخاری در گفت‌وگو با گیل نگاه ضمن تائید استعفای خود از ریاست هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان به تشریح گلایه‌ها و انتقادات خود پرداخت و گفت: به دلیل جلوگیری از هرگونه احتمال تضییع حق مردم از این سمت استعفا کردم اما در جایگاه جدید خود یعنی هیات بازرسی و رسیدگی به شکایات انتخابات در کشور حتماً پیگیر مطالبات به‌حق مردم خواهم بود.

تلاش برای سلیقه به‌جای قانون

نماینده فومن و شفت با اشاره به برخی اتفاقات رخ‌داده که منجر به استعفای او شد گفت:دلیل این استعفا طرح بعضی درخواست‌ها در آستانه‌ی برگزاری انتخابات درباره‌ی چگونگی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات بود یعنی عده‌ای تلاش داشتند سلایق خود را به‌جای قانون به من غالب کنند.

نماینده مردم هستم نه جریانات سیاسی

افتخاری با ذکر این نکته که نماینده مردم هستم و نه نماینده بعضی از جریانات سیاسی گفت:وقتی از من خواسته می‌شد بعضی از افراد را حذف کنم به دلیل آن‌که فرد طرفدار آن جریان یا در جناحشان نیست برای من قابل پذیرش نبود چون من اساس این تفکر را اشتباه می‌دانم و آن را محدود کردن حق انتخاب مردمی می‌دانم که من را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند.

او با ذکر این نکته که تمام آن‌هایی که با جریانات سیاسی استان آشنا هستند من، پدر شهیدم و خانواده‌ام را می‌شناسند توضیح داد:ما هرگز بر سر حقوق مردم باکسی مماشات نکرده‌ایم و با تضییع کنندگان حق مردم کنار نیامده‌ایم واساسا استعفای من به آن دلیل بود که در حق موکلینم عامل جفا نشوم.

افتخاری با اشاره به این‌که برایش حکم حضور در هیات بازرسی و رسیدگی به شکایات انتخابات در کشور که جایگاه ملی است صادر شده است گفت: ماهیت این جایگاه هم این است که اگر خدای ناکرده از مظلومی حقی تضییع‌شده باشد ما از پایمال شدن آن جلوگیری کنیم .

این نماینده مجلس به مردم گیلان اطمینان داد که در جایگاه جدید هم از حقوقشان دفاع خواهد کرد.

افتخاری دفاع از حقوق مظلومان را رسالت مهم همه کارگزاران نظام اسلامی و به‌ویژه برای خود که روحانی است اعلام کرد و گفت این رسالت لباس و ماموریت وکالت و رویه خانوادگی من است و آن را نوعی امانت‌داری نسبت به مردم می‌دانم.

سرمایه‌گذاری بعضی از افراد برای برنامه‌های سیاسی خود در سال‌های آینده

عضو هیات بازرسی و رسیدگی به شکایات انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور اضافه کرد: البته ممکن است برای بعضی‌ها بی‌تقوایی و پیروی از مطامع سیاسی و دنیوی آسان باشد که ازنظر من این اشتباه است و باید از آن‌ها سوال شود که تا کی می‌خواهند به این رویه‌ی خود ادامه دهند و به‌راحتی اخلاقیات را زیر پا بگذارند که نوعی بی‌تقوایی است.

افتخاری اضافه کرد: آنچه من در طول مدت کوتاه حضور در هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان مشاهده کردم این بود که بعضی افراد خارج از قاعده برای برنامه‌های سیاسی خود در سال‌های آینده در حال سرمایه‌گذاری هستند موضوعی که باروحیه‌ی بنده سازگاری ندارد.

نماینده فومن و شفت در مجلس دهم با ذکر این نکته که حرف‌وحدیث‌های حاشیه‌ای قبل از آغاز به کارش در هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان جریان پیدا کرد گفت:بعد از آغاز به کارم هم شاهد ادامه‌ی بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌ها بودم که این رفتارها با روحیات من سازگار نبود.

مگر به قیامت و پاسخگویی نزد خداوند اعتقاد نداریم؟

افتخاری با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب پیرامون چگونگی بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات به گیل نگاه گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که قانون و موازین ملاک عمل است و قابل‌قبول نیست که معیارها و سلایق شخصی در این امر دخالت داشته باشد. پس ما هم نباید افراد را به خاطر این‌که با خط فکری ما مخالفت یا موافقت دارند تائید یا رد کنیم. این موضوع با چه معیار و قانونی قابل‌پذیرش است؟ مگر ما به قیامت و پاسخگویی نزد خداوند اعتقاد نداریم؟

این نماینده مجلس با ذکر این نکته که بنده به‌عنوان تنها نماینده روحانی شهرهای شمالی ایران در مجلس وظیفه‌ی خود می‌بینم که برای نهادینه شدن دعوت اخلاق و رفتارهای اسلامی تلاش کنم گفت: چون خداوند در سوره‌ی اسراء می‌فرماید:«ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُؤاد کُلُّ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولا؛ یعنی:در پی آنچه به آن علم نداری نیفت و پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه این‌ها مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.»

نماینده فومن و شفت اضافه کرد:چیزی که من در این مدت متوجه شده‌ام این است که مسیرهای بیراهه خیلی زیاد است و راه درست کم. آیا نباید تصور کنیم که روزی باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم؟

گیلان؛ استانی سیاست زده

افتخاری با ابراز تأسف از حواشی مختلف ادامه داد:متأسفم که بگویم گیلان ما به دلیل رفتارهای نادرست به جغرافیایی سیاست زده‌ی مریض تبدیل‌شده است و روشن نیست چرا عده‌ای تلاش می‌کنند حتی جلوتر از اسلام و ولایت حرکت کنند. موضوعی که ازنظر من سر به بیراهه بردن است.

این نماینده مجلس تاکید کرد من عهد خود با مردم را برای دفاع از حقوقشان فراموش نکرده‌ام و اکنون در جایگاه تازه‌ای هم که قرارگرفته‌ام مانند قبل به تکلیفم عمل می‌کنم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که چه کسانی او و اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان را تحت‌فشار قرار داده بودند گفت: من به دلیل نگرانی‌هایی که داشتم به کلیاتی اشاره کردم که می‌تواند برای آگاهان امور جای تامل داشته باشد.

او با تاکید بر این‌که وظیفه و عشق من خدمت به مردم است گفت: تمام هم‌وغم خودم را برای حل مشکلات مردم در حوزه انتخابیه و استان گذاشته‌ام و همیشه در جلسات گفته‌ام که برای پیشرفت و توسعه باید دیدگاه ملی واستانی داشته باشیم چون استان قوی باعث روستاهای توسعه‌یافته‌تر و شهرهای پیشرفته‌تر می‌شود.

۳۸ سال بعد از انقلاب نباید به‌جای قانون، سلیقه‌ی افراد معیار باشد

افتخاری با رد اظهارات برخی از مخالفان مبنی بر شانه خالی کردن او از مسئولیت گفت: به‌راحتی می‌توانم ادعا کنم که فرزند یک فرد انقلابی هستم و در خانه‌ای انقلابی بزرگ‌شده‌ام. نه مانند کسانی که سابقه‌ای در انقلاب ندارند اما ادعاهای فراوانی دارند.

او بار دیگر تاکید کرد که حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی برای من به‌عنوان یک روحانی انقلابی مهم است گفت: من ادعایی در این موارد ندارم اما چیزی که برای من مهم است این است اگر اهداف امام عزیز و منویات مقام معظم رهبری الگو باشد نباید شاهد این بی‌مهری‌ها باشیم. چون باور دارم که انقلاب ما انقلاب عزت و کرامت انسانی بود پس نباید ۳۸ سال بعد از انقلاب معیار ما به‌جای قانون، سلیقه‌ی بعضی افراد باشد.

این نماینده مجلس به گیل نگاه توضیح داد: که بنا به فرمایش امام راحل ایران به افراد متخصص و متعهد نیازمند است و برای تائید حضور آن‌ها هم مصادیق قانونی روشن وجود دارد و معیار ما هم قانون است و نباید با رفتارهای سلیقه‌ای امکان انتخاب افراد ضعیف و درنهایت تضعیف جایگاه ایران را در جهان فراهم کنیم.

او افزود: لازم می‌دانم از دو همکارم در هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان جناب آقای محمدصادق حسنی و منوچهر جمالی و همچنین دبیر این هیات آقای عبدالهی برای همکاری‌های خوبی که در این مدت با بنده داشتند تشکر کنم.

افتخاری با آرزوی موفقیت برای همکارانش در استان گفت:هرچند من قبلاً هم باوجود اختلاف‌سلیقه تلاش کردم تا با حفظ آرامش مسیر مشخص‌شده قانونی را طی کنم اما گویا عده‌ای به حفظ آرامش و حفظ مسائل اخلاقی و کرامت انسانی علاقه‌ای ندارند درنتیجه بهتر دیدم که در جایگاه ملی به فکر خدمت به مردمی باشم که ممکن است در بررسی‌های اولیه حقوقشان تضییع‌شده باشد.

نماینده فومن و شفت در مجلس اضافه کرد:روزی که بنده از سوی همکارانم برای ریاست هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان انتخاب شدم انتظار تشویق نداشتم که پس از آن رفتارهای سلیقه‌ای برخی افراد من را از هدفم که همان خدمت به مردم است بازبدارد.

مردم گیلان هم راه را می‌شناسند و هم رهبر راه را

افتخاری در پایان گفت:مردم عزیز استان گیلان همیشه در همه‌ی صحنه‌ها حضور فعال داشته و دارند؛آن‌ها هم راه را می‌شناسند و هم رهبر راه را و آنچه بنده به‌عنوان یک خدمتگزار به همه‌ی گروه‌های سیاسی و دوستداران نظام جمهوری اسلامی ایران و آن‌هایی که زیر پرچم ولایت‌فقیه هستند عرض می‌کنم این است که رسالت امروز ما این است که عزت و سر افزاری مردم و کشور عزیزمان را هدف بدانیم چون این کشور خون‌بهای هزاران شهید است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :