فرماندار فومن در جلسه شوراي اداري؛ارتفاع برف در برخی نقاط به بیش از ۱متر خواهد رسید/ساعت بارش بی وقفه برف همراه با طوفانی به وسعت ۸۰ کیلومتر در ساعت/ماشین آلات راهداری و ادارات بدون هماهنگی از شهرستان خارج نشوند.

به گزارش صبح فومن،عصر روز چهارشنبه جلسه شورای اداری شهرستان فومن با حضور فرماندار، نماینده شهرستانهای فومن و شفت و روسای ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار گشت.

image
در این جلسه که با محوریت ستاد بحران، ترافیک و پسماند صورت گرفت،
اسماعیل پور؛ فرماندار فومن اذعان داشت: بر طبق گزارشی که از سازمان هواشناسی استان گیلان به دست ما رسیده است از صبح روز پنجشنبه تا اواخر روز شنبه شاهد ورود یک سامانه بارشی سرد به استان خواهیم بود و براساس برخی پیش بینی ها این سامانه بارشی یکی از سردترین توده های هوائی است که در طی سالهای اخیر وارد استان شده است و‌ از سال ۸۳ به بعد بی سابقه خواهد بود.
وی با ذکر این نکته که بارش این نزورات جوی به شکل برف خواهد بود، تاکید نمود: ارتفاع برف در برخی نقاط به بیش از ۱متر خواهد رسید. فرماندار فومن با بیان اینکه تمرکز این سامانه بارشی در بخش های مرکزی و غرب استان خواهد بود، افزود : ما در این نقاط بارش بی وقفه برف را به مدت ۳۰ ساعت همراه با طوفانی به وسعت ۸۰ کیلومتر در ساعت خواهیم داشت و دمای استان به ۴ تا ۶ درجه زیر صفر خواهد رسید.
فرماندار فومن با اشاره به گزارشات هواشناسی و شروع بارش های جدید در روزهای آتی در استان گیلان خاطرنشان ساخت: همه دستگاها برای مقابله با بحران احتمالی برف باید از آمادگی کامل برخوردار باشند.
وی با بیان اینکه امر بازگشایی راه های فرعی و روستایی باید بر عهده دهیاران قرار بگیرد تاکید نمود: شهرداران بر حوزه شهری متمرکز شوند و بازنگهداشتن شریان ها و راه های حیاتی ما باید در الوویت قرار بگیرد.
اسماعیل پور با اشاره به بهره مندی از ۱۰ دستگاه بیل بکهو، شش تراکتور، هشت ماشین جمع آوری زباله و آتشنشانی در هر دو بخش شهرستان تصریح نمود: هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.
فرماندار فومن با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج نیروهای خود را در حالت آماده باش نگه دارند، تاکید نمود نیروی انتظامی به جهت خدمات رسانی بهتر از پارک هرگونه وسیله نقلیه در کنار خیابان در طی روز پنج شنبه جلوگیری به عمل آورد.
اسماعیل پور با اشاره به طرح شکایات مردمی از عدم استقرار روسای ادارات در محل خدمت، ادامه داد: حتما جاشینی در زمان عدم حضور خودتان در اداره معرفی نمایید تا کار مردم با عدم حضور شما کار مردم بر زمین نماند.
فرماندار فومن همچنین در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تفکیک زباله شهرستان در پایین ترین حد خود قرار دارد، اظهار داشت: چگونه است که هنوز هیچ اطلاعیه ای توسط میراث در این خصوص زده نشده است؟! و ما پیامی در ارتباط با پسماند در سطح شهرستان مشاهده نکرده ایم؟!
وی در همین ارتباط با دعوت از NGO ها و گروه های مردم نهاد از آنها خواست که هرگونه راهکار و تدبیری برای هرچه بهتر پیاده شدن طرح تفکیک زباله از مبدا و واگذاری آن به بخش خصوصی دارند ارایه کرده تا مورد بررسی قرار بگیرد.
فرماندار فومن با بیان اینکه تمامی اعضای مدیریت بحران تا عادی شدن شرایط در شهرستان مستقر و بدون هماهنگی از حوزه فعالیتی خود خارج نشوند، افزود: ماشین آلات راهداری و ادارات دیگر نیز نباید بدون هماهنگی از شهرستان خارج شوند.
وی در پایان با اشاره به اینکه معابر شهری از نور و روشنایی کافی بهره مند نیستند، خواستار ارزیابی محیطی در این ارتباط شد. اسماعیل پور هم چنین بر لزوم استفاده از از ظرفیت های گروه ها و NGO های سیاسی در حل مشکلات شهرستان تاکید نمود.طاهره نوري راه سوم

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :