نماینده ولی فقیه در سپاه فومن بیان داشت؛با فهم صحیح از حرکات دشمن و اطاعت پذیری از ولایت هیچ خطائی اتفاق نمی افتد

۲۰۱۷۰۲۱۲_۰۸۳۵۴۶

به گزارش صبح فومن؛ حجت الاسلام و المسلمین میرشمس حسینی نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه فومن شب گذشته در مراسم شام شهادت اول حضرت زهرا(س) که به همت هیئات مذهبی منتظران قائم(عج) و روضه الشهدای فومن در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان برگزار شد گفت:یکی از مباحثی که در هدایت بشر مطرح می شود توجه به جایگاه هدایتی است که خداوند متعال به عنوان معنا و مفهوم امامت قرار داده است. در اصول دین توحید در جایگاه اول قرار گرفته است اما در مرتبه تشریحی امامت در رده اول قرار می گیرد به این دلیل که اگر تشریح و توضیح اتفاق نیفتد معنای توحید و جایگاه نبوت مشخص نمی شود.

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه فومن با اشاره به کلام الله مجید اظهار کرد: متاسفانه از قرآن فاصله گرفته ایم درگیر روزمرگی ها شده ایم، وقتی کتاب خدا در متن زندگی نباشد انحرافات به وجود می آید و دین تحریف می شود.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با انحرافات در تاریخ اسلام تصریح کرد: در دوران امیرالمومنین(ع) خوارج از مسیر دین خارج شدند و این انحراف به خاطر این بود که معارف را از امام بر حق دوران خود دریافت نمی کردند و لذا منحرف شدند. در همین فتنه ۸۸ اگر برخی از ولایت فقیه ولایت پذیری و تبعیت داشتند در آن شرایط فتنه گون گول نمی خوردند همراه با برخی از اراذل و اوباش آن فتنه را خلق نمی کردند.

وی با اشاره به جایگاه سلیمان سرد خزاعی که بزرگ عراق آن روز بود تاکید کرد: جناب سلیمان وقتی جریان صلح معاویه با امام مجتبی(ع) اتفاق افتاد به محضر امام حسن(ع) وارد می شود و می گوید سلام بر تو ای خار کننده مومنین، شما با نیروهای کثیری که حقوق بگیر شما بودند اگر اشاره می کردید آنها با معاویه به جنگ می پرداختند و با این لحن بی ادبانه با امام خویش سخن می گوید لذا مشخص است او هیچ چیزی از دین نفهمیده و در رهبری شیعیان قرار ندارد چنین افرادی بعدها معمولا دچار اشتباهات بزرگی می شوند که در قضیه نهضت عاشورا و جریان توابین نقش سلیمان سردخزاعی قابل مطالعه و یررسی است لذا اگر سلیمان به کربلا می آمدحداقل بیست هزار نفر همراه خود می آورد و جریان کربلا تغییر می کرد.

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه فومن در رابطه با اطاعت پذیری افزود: با فهم صحیح از حرکات دشمن و اطاعت پذیری از ولایت هیچ خطائی اتفاق نمی افتد همین جناب سلیمان بعد از واقعه عاشورا جریان توابین را به وجود آورد و پنج هزار شیعه شهید شدند و ضربه بزرگ به جبهه خودی وارد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فرمایش مولا علی(ع) گفت: امیرالمومنین(ع) می فرمایند تمام معارف قرآن در سوره حمد جمع شده است و تمام حمد در بسم الله الرحمن رحیم ؟آن جمع است و تمام آن در ب بسم الله جاری است که وجود مقدس امام خمینی (ره) در ده جلسه در ابتدای انقلاب سوره حمد را تفسیر کردند یعنی هر کسی که می خواهد قرآن را بفهمد باید از مسیر اهلبیت علیهم السلام بیاید و شروعش امیرالمومنین(ع) است در غیر این صورت قرآن قابل فهم نیست.

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه فومن با ذکر این سوال که چرا مصطلح است که چر ا مسلمین هفتاد و فرقه شدند خاطر نشان کرد: چون قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت به عنوان راسخون فی العلم و تنها کسانی که می توانستند به درستی قرآن را تفسیر نمایند کنار گذاشته شدند لذا فرقه های مختلفی در اسلام به وجود آمد.بهجت نیوز

image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :