هر بی نظمی در چرخه طبیعت، موجب تهدید سلامت اجتماعی می شود.
 

به گزارش صبح فومن؛سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: هر گونه ایجاد بی نظمی در چرخه حیات طبیعت، موجب تهدید سلامت اجتماعی می شود.
یونس رنجکش در جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره پلنگ ایرانی در دیلمان گیلان اظهار داشت هرگونه آسیبی که در طبیعت اتفاق بیافتد این آسیب  زندگی
جامعه بشری را مورد تهدید قرار می دهد .
وی اظهار کرد: بسیاری از آسیب هایی که به طبیعت زده می شود از ناحیه عدم آگاهی های مردم از نقش محیط زیست  سالم در زندگی آنان است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد بیداری زیست محیطی در جامعه هستیم و افراد جامعه به دلیل افزایش سطح آگاهی ها دارای انگیزه های خوبی در حفاظت از محیط زیست هستند. اما این آگاهی بخشی باید گسترش یابد.
وی یاد آور شد: برگزاری جشنوار هایی چون پلنگ ایرانی می توانند نقش مهمی در آموزش همگانی و آگاهی بخشی به جامعه در زمینه حفاظت از محیط زیست داشته باشد و موجب  حساسیت بخشی در افکار عمومی شود. به گفته رنجکش، برای آگاهی بخشی عمومی و رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند فعالیت های همگرایانه و همکاری همه بخش های دولتی و مردمی هستیم.
وی گفت : همه دستگاههای اجرایی باید در پشتیبانی از این گونه اقدامات فرهنگ ساز مشارکت داشته باشندو فرهنگ سازی تنها کار یک بخش از جامعه نیست.
جشنواره پلنگ ایرانی از سویی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برای اولین بار همزمان با هفته محیط زیست در روستای لاری خانی دیلمان برگزار می شود.
/ابراهیم فلاح

این خبر را به اشتراک بگذارید :