تقویت سازمان های مردم نهاد از اولویت های برنامه ای استانداری گیلان است

 

به گزارش صبح فومن؛سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: تقویت سازمانهای مردم نهاد با توجه  به اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید از الویت های برنامه ای اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان است.
یونس رنجکش در نشست مشورتی با نمایندگان و مدیران عامل جمعی از سازمانهای مردم نهاد استان گیلان اظهار داشت : همکاری ، حمایت و توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد  به عنوان ظرفیت های همراه برنامه ای دولت از جمله اقداماتی است که در برنامه های سال جاری به آن توجه جدی شده است .
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال جاری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است این یک فرصت مناسبی است تا بتوانیم در عمل همدلی و همراهی ها را بین مردم ودولت به واسطه ظرفیت هایی چون سازمانهای مردم نهادتحقق بخشیم. به گفته دبیر هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد گیلان سال جدید را به پشتوانه نام گذاری مقام معظم رهبری به تعبیری باید سال مشارکت های اجتماعی
نامید.
وی یاد آور شد: سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوان جدی برای کمک به دولت می توانند با ارائه طرح ها و برنامه ای منطبق با با زمینه های فعالیت خود در جهت افزایش مشارکت های مدنی و رفع نگرانی های اجتماعی و فرهنگی و کمک به توسعه جامعه تاثیرگذار با شد.
رنجکش اضافه کرد : اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از سازمانهای مردم نهاد این استان می خواهد تا برنامه های خود را در زمینه توسعه اجتماعی در قالب های مختلف پژوهشی ، همایش، نمایشگاها و فعالیت های میدانی ارائه تا از آنها حمایت شود.
وی تاکید کرد: حضور فعال سازمانهای مردم نهاد در امور مختلف به ویژه خیریه ها ،محیط زیست و آموزش های مهارتی به بخش های نیازمند جامعه می تواند زمینه ساز تحولات اساسی در حوزه فرهنگ سازی ها شود.
وی گفت: سیاست های استاندار گیلان نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از مشارکت های مدنی بر پایه حضور مستمر و قدرتمند سازمانهای مردم نهاد در بخش های مختلف است که اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هم در پیروی از این سیاست ها گام بر میدارد. وی همچنین خواستار حظور با برنامه سازمانهای مردم نهاد در مشارکت های اجتماعی و تقویت کمیته های تخصصی و همراهی با خانه سازمانهای غیر دولتی استان توسط این تشکل ها  شد.
رنجکش افزود: سازمانهای مردم نهاد باید با نگاه توانمند سازی خود و دیگران وارد میدان عمل شوند و ایده های خود را در کمیته های تخصصی پروش دهند.
وی اظهار داشت : در استان گیلان هیچ محدودیتی برای حضور علاقمندان به فعالیت های اجتماعی قانونمند  و ثبت سازمانهای مردم نهاد وجود ندارد اما باید مرز فعالیت های اجتماعی و سیاسی مشخص و از آغشتگی فعالیت های اجتماعی با سایر بخش ها به منظور جلب اعتماد عمومی و صیانت از آن پرهیز شود. در این جلسه نمایندگان ۲۰ تشکل اعم از خانه خیرین ، خانه سازمانهای غیر دولتی و فعالان حوزه های محیط زیست ، خیریه ، آسیب های اجتماعی و مدد کاری حضور داشتند که هر یک از حاضران دیدگاههای خود را در خصوص برنامه های سال جاری و الویت های آن در گیلان ارائه کردند./ ابراهیم فلاح
کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :