n00246571-t

محمد شریتعمداری ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری۱۱۱ (سامد) در این شهر با ابراز خوشحالی از حضور در گیلان، اظهار داشت: این مرکز مسئولیت پیگیری مشکلات مردم را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه توانمندی‌های اقتصادی استان مد نظر کاروان دولت تدبیر و امید در این سفر است، افزود: با توجه به زحمات استاندار گیلان در دو سال گذشته، در این استان با کمبودها و ضعیف‌های نچندان زیبا مواجه هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تصریح براینکه سفر کاروان دولت تدبیر و امید کمک برای توسعه بیشتر استان و شتاب بخشیدن به چرخه‌های متوازن پیشرفت و توسعه گیلان است، گفت: گیلان می‌تواند به یکی از مراکز تولید ثروت در کشور تبدیل شد.

شریعتمداری با اشاره به ظرفیت‌های فراوانی که در گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند گیلان را به مرکز بزرگ گردشگری در کشور تبدیل کند.

وی استفاده از ظرفیت‌ها و توان دریای خزر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حوزه دریایی اقداماتی انجام شده است ولی که هنوز در ابتدایی راه هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در زمانی که ارزهای ارزان توزیع می‌شد گیلان به عنوان استان کشاورزی مطرح شد و از چرخه صنعت عقب ماند، خاطرنشان کرد: در بخش زیست محیطی با محدودیت‌هایی برای توسعه فعالیت‌های صنعتی روبه‌رو هستیم و با رعایت جنبه‌های زیست‌محیطی درآینده شاهد فعالیت‌های صنعتی دوست با محیط‌زیست به منظور ایجاد شرایط اشتغال در استان خواهیم بود.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه با تلاش مسئولان استان نزدیک به دو واحد درصد از میزان بیکاری در گیلان کاسته شده است، گفت: نگران جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در گیلان هستیم و با برنامه‌ریزی بر این مشکل فائق می‌شویم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال تحت عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت با این سفر به گیلان آغاز می‌شود و با حضور رئیس جمهور در رشت نخستین نشان همدلی و هم‌زبانی را شاهد خواهیم بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عینیت بخشیدن به این همدلی و هم‌زبانی حضور باشکوه مردم در استقبال از رئیس جمهور است، گفت: با تلاش مجاهدان تیم مذاکرات هسته‌ای موفقیت‌های ارزشمندی  رادر مقدمات ایجاد موفقیت بزرگ شاهد بودیم تا قدم بزرگی برای حل مشکلات مردم برداشته شود.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت از خوشحالی و لبخند مردم خرسند است، تصریح کرد: قدم‌های بعدی سرداران حوزه جهاد در حوزه سیاست خارجه ما را به یک تفاهم برد برد با حفظ حقوق هسته‌ای ملت و برداشتن تحریم‌ها هدایت می‌کند و انشاالله شاهد رشد کشور با قدم‌های سریعتر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۱۱ اثبات می‌کند دولت تدبیر و امید دولت پاسخگو و به دنبال توسعه فعالیت‌های الکترونیک است، خاطرنشان کرد: دولت به دنبال عزتمندی مردم است و به جای اینکه مردم از روش‌های سنتی و وقت گیر و معطل شدن در خیابان‌ها برای رساندن نامه‌های خود استفاده کنند امروز به راحتی می‌توانند با شماره‌گیری ۱۱۱ مشکلات خود را به گوش مسئولان دولت تدبیر و امید برسانند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم با ارتباط با مرکز ۱۱۱  می‌توانند دولت را ارشاد کنند، گفت: ما گوش شنوایی خود را برای شنیدن مشکلات و رهنمودهای مردم گیلان بازکرده‌ایم تا قدم‌های موثری را در راه توسعه استان برداریم.

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و محمدعلی نجفی استاندار گیلان در حاشیه افتتاح این مرکز در رشت به تلفن مردم پاسخ دادند و به دریافت نظرات و مشکلات آنها پرداختند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :