امام جمعه بندرانزلی در يادواره شهدابقايي نژادو خوش روش درفومن؛اگر فرهنگ نماز در جامعه ای حکمفرما باشد دیگر در آن جامعه دست اندازی به حقوق مسلمین نباید مشاهده گردد

image
به گزارش صبح فومن به نقل از بهجت نیوز؛حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در یادواره شهدای بقایی نژاد و خوش روش در مسجد ولی عصر(عج) بالامحله شهرستان فومن در رابطه با اهمیت حادثه نوزده دی گفت: حادثه نوزده دی یک نقطه آغازی بود برای انقلاب اسلامی و این خیزش عظیمی که منجر به استقرار نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی در عصر حاضر شد که از این قیام به عنوان تجدید حیات اسلام در این دوره از تاریخ بشریت ذکر می شود.

امام جمعه شهرستان بندر انزلی با اشاره به اساس جامعه اسلامی اظهار کرد: اساس جامعه اسلامی بر اموری بنیان نهاده شده است که اصلی ترین آنها عبارت است از: اداره زندگی فردی و اجتماعی انسان ها در محور معنویت ،در محور خداباوری، خداترسی و تقوا و نقطه تمایز در زندگی انسان ها خداباوری و معنویت می باشد در غیر این صورت مادیات در زندگی همه یکسان است.

وی با مهم برشمردن معنویات در زندگی و بالاخص تاثیر نماز خواندن یادآور شد: جامعه اسلامی وقتی قدرت پیدا می کند که نماز را به عنوان یک عبادت جامع اثرگذار و وصل کننده از عالم ملکوت توسط انسان های مومن اقامه می دارد. اقامه نماز یعنی برپاداشتن نماز حقیقی و نمازی که روح و معنویت در آن وجود دارد. نماز با روح معنویت برای انسان مومن تجدید ایمان است اگر ایمان حقیقی نباشد جهاد هم نیست. آن چیزی که مسلمانان را در برابر دشمنان پیروز می کند همین ایمان قوی است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در اهمیت این یادواره ها و بزرگداشت یاد شهدا برای نسل جوان و نوجوان تصریح کرد: این مراسم ها باعث می شوند که ما به این باور برسیم که ایمان همیشه در جامعه اسلامی حرف اول را می زند. معنویت و توجهات باطنی و ایمانی است که شجاعت و موفقیت را برای ما رقم می زند. در دوره دفاع مقدس شور و نشاطی که در مساجد و محافل ما بود، آن حالت تضرع و بی رغبتی به دنیا این ها بخاطره همین آثار معنوی بود.

امام جمعه انزلی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: آن چیزی که این کشور را در مقابل دشمنان قوی کرد همین معنویات بود. وقتی به هشت سال دفاع مقدس فکر می کنیم باید حسرت بخوریم که ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم. چه بی تعلقی به دنیا که در وصیتنامه های شهدا هم می بینیم، شهدایی که بیشتر وقت آنها فقط به عبادت سپری می شد.

وی در رابطه با شخصیت حضرت آیت الله بهجت (ره ) اظهار کرد: فراوان پیش می آمد که در محضر ایشان بودیم و می فرمود سراغ دارم افرادی را که حتی به جای غذا خوردن اکثرا فقط ذکر می گفتند منظور این است که انسان می تواند به جایی برسد که حتی جسمش را با معنویات سیر کند. انسان های مومن از نماز و صبر در برابر مشکلات کمک می گیرند.

امام جمعه انزلی افزود: جامعه ای که همه وقت جوانانش در فضای مجازی هدر برود برای دشمن تهدید نیست، آن جامعه ای که دنبال اسلام ناب باشد، دنبال انقلاب باشد، دنبال روحانیت باشد و مطیع ولایت باشد برای دشمن تهدید محسوب می گردد.

وی در ادامه بیان داشت:ما امروز میراث دار نظام اسلامی در کشورمان هستیم و لذا اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی امام و شهدا باشیم و باید تلاش کنیم روحیه خدامحوری و فرهنگ نماز را در جامعه حاکم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان خاطر نشان کرد:اگر فرهنگ نماز در جامعه ای حکمفرما باشد دیگر در آن جامعه دست اندازی به حقوق مسلمین نباید مشاهده گردد،اگر روح نماز در جامعه حاکم باشد دیگر نباید شاهد اختلاس و یا حقوق های نجومی باشیم لذا باید گفت در جامعه امروز ما نماز مورد کم توجهی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :