نماينده مردم فومن و شفتدر مجلس؛
‎اخذ مالیات تصاعدی از خانه های خالی بازدارندگی از احتکار مسکن را در پی دارد

‎عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه بازار مسکن نیازمند بازنگری در سیاست های اصلی در جهت بهبود فضا است، گفت: اخذ مالیات تصاعدی از خانه های خالی اثر بازدارندگی از عدم عرضه مسکن به بازار دارد.

محمدمهدی افتخاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه بازار مسکن نیازمند بازنگری در سیاست های اصلی در جهت بهبود فضا است، گفت: عدم توازن عرضه و تقاضا در بحث مسکن در سال های اخیر رشد حبابی نرخ ها در این بخش را رقم زده است.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال های اخیر هجوم سوداگران برای کسب ثروت به بازار مسکن بیشتر شده است، تصریح کرد: ساخت و ساز از سوی این واسطه ها و احتکار مسکن برای عرضه در زمان کمبود واحد مسکونی خود علتی برای رشد بی سابقه قیمت بوده است.

اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه برای مقابله با نرخ های نجومی مسکن لازم است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه برای مقابله با نرخ های نجومی مسکن لازم است، افزود: ثروت اندوزی صرف دلیل احتکار مسکن از سوی واسطه ها بوده که می توان با دریافت مالیات این نقشه را نقش بر آب کرد.
افتخاری با بیان اینکه برخی سوء استفاده کنندگان با احتکار مسکن سعی در القای قیمت مورد نظر خود به بازار هستند، افزود: با موفق بودن احتکار کنندگان در عدم عرضه مسکن به بازار حباب قیمتی در بحث خانه بیشتر خواهد شد.

ضرورت تغییر نگرش جامعه به بحث مسکن
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش جامعه به بحث مسکن، گفت: مسکن باید از حیطه کالای سرمایه ای خارج شود و مردم تنها به خانه به چشم کالایی مصرفی نگاه کنند.
افتخاری با بیان اینکه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بحث مسکن ضروری است، افزود: در صورتی که سیاست اخذ مالیات از خانه های خالی نتواسنت به بازار مسکن آرامش نسبی هدیه کند اخذ تصاعدی مالیات به طور حتم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

دولت باید به جد پیگیر اجرای مصوبه مجلس در بحث اخذ مالیات از خانه های خالی باشد
وی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات تصاعدی از خانه های خالی اثر بازدارندگی از عدم عرضه مسکن به بازار دارد، تصریح کرد: دولت باید به جد پیگیر اجرای مصوبه مجلس در بحث اخذ مالیات از خانه های خالی باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دارندگان مسکن های خالی از سکنه در حالی که با سیاست های بازدارنده از جمله دریافت مالیات مواجه شوند به طور حتم در راستای ایجاد ثبات قیمتی در بازار نسبت به عرضه مسکن اقدام خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :