دکتر رفیعی استاد حوزه علمیه در سالگرد شهیده طلبه صالحین کشور در فومن : شبکه‌های ماهواره‌ای بمباران تبلیغات ضدشیعه، ضد اسلام، بهائیت، وهابیت و مسیحیت است/اخلاق شهدا باید در جامعه ترویج داده شود

به گزارش صبح فومن،حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی در مراسم سالگرد شهادت نخستین شهیده شجره طیبه صالحین بسیج کشور طلبه شهیده «زهرا دقیقی خداشهری» که در مسجد جامع فومن برگزار شد، به جایگاه و نقش اثرگذار زنان در تاریخ اسلام اشاره و اظهار کرد: از صدر اسلام زنان شهیده بسیاری داشته‌ایم.

dsc01519_new

وی به سست شدن اعتقادات و گرایش برخی به سایر ادیان اشاره کرد و افزود:علت سست شدن باورها اینست که افراد دین را محکم نپذیرفته‌اند؛ چرا که اگر پذیرش قلبی و محکم باشد هیچ شبکه،ماهواره و سایتی با تبلیغات علیه آن نمی‌تواند موجب سست شدن و انحراف از دین شود.

حجت‌الاسلام رفیعی به “کتاب جاذبه قرآن” اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه و کسب اطلاعات درخصوص مهدویت، قرآن، امامت عاملی موثر در پذیرش قلبی دین است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای بمباران تبلیغات ضدشیعه، ضد اسلام،بهائیت،وهابیت و مسیحیت است، گفت: بسیاری از شبکه‌ها برای ضربه زدن به تشیع راه‌اندازی شده‌اند.  

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنابر روایات کسی که دین خود را از رجال بگیرد آن را از دست می‌دهد؛ دین را باید از کتاب، سنت و عقل گرفت. در قرآن ۷۷۹ مرتبه کلمه”علم” تکرار شده است.

وی به تاریخ ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) و اهمیت این روز اشاره کرد و متذکر شد: ۱۰ربیع‌الاول سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) است. این روز بسیار دارای اهمیت است.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به آیه ۳۵سوره احزاب مبنی بر تکریم مقام زن ابراز کرد: در ابتدای سوره تحریم نیز از دو زن مثبت و دو زن منفی یاد می‌شود. در جنگ‌های امیرالمومنین(ع) زن‌ها در راستای تضعیف روحیه دشمنان شعر علیه لشکر معاویه می‌سرودند.

وی به گردآوری و تدوین دانش‌نامه‌ای تحت عنوان”دانش‌نامه زن مسلمان” اشاره کرد و گفت:دانش‌نامه‌ای در قم در حال تدوین است که اطلاعات تمام شخصیت‌های به نام زنان تاریح در حال گردآوری است.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه وظیفه ما در برابر شهدا سنگین است،خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما موظف‌اند اخلاق شهدا را ثبت کنند. اخلاق شهدا باید در جامعه ترویج داده شود؛ چرا که بیان اخلاف شهدا اثرگذار است.

وی با بیان اینکه تجلیل صرف از شهدا فایده ندارد، ادامه داد:باید ویژگی‌های اخلاقی،تواضع و تعبد،نماز اول شهدا و…برای مردم بازگو شود.

حجت‌الاسلام رفیعی به ویژگی‌های اخلاقی شهید مهدی زین‌الدین و شهید بابایی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود شهدا در هر منطقه نمی‌توان منکر معضلات اجتماعی شویم. امسال آمار طلاق در خراسان ۲۸درصد بوده است. به این معنا که از هر چهار ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بدنبال راهکاری برای رفع معضلات باشیم، یادآور شد: طرح معضلات اجتماعی در کشور به معنای انکار حقایق و خوبی‌ها نیست. اخلاق شهدا را باید در کشور پیاده کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه هر کس خشم خود را کنترل کند با شهدا محشور می‌شود، اظهار کرد:بر اساس روایات هر کس شهوت خود را کنترل و سوره “انا انزلناه” را به طور مکرر قرائت کند و اهل بیت، خدا و حقوق خدا را بشناسد با شهدا محشور خواهد شد.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :