- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

علاوه بر ۱۱ آذر باید سالروز ورود میرزا به نهضت جنگل را نیز باید گرامی داشت

علاوه بر ۱۱ آذر باید سالروز ورود میرزا به نهضت جنگل را نیز باید گرامی داشت

image

به گزارش صبح فومن، حسین عباس نژاد عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه “قیام میرزا در آیینه اسناد” در خانه میرزاکوچک در رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر واقعه تاریخی برای معرفی به یک معرفی نامه نیاز دارد و اسناد می‌تواند معرفی نامه خوبی برای معرفی هویت و ملیت یک کشور باشد.

مدیرکل امور حقوقی, مجلس و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی ایران، نهضت جنگل را یکی از انقلاب‌های مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت: نهضت جنگل در استان گیلان به رهبری میرزاکوچک انجام شد و باید این نهضت را به جوانان معرفی کنیم.

عباس نژاد با بیان اینکه میرزاکوچک خان با سه عنصر سیاسی در زمان خود مبارزه کرد اظهار داشت: میرزا کوچک خان جنگلی با سه عنصر استعمار, استبداد و استثمار در زمان خود مبارزه کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان تنها اسم میرزاکوچک جنگلی را شنیده‌اند بیان کرد: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که کلاس‌هایی با محوریت تاریخی در هر استان ارائه شود.

عباس نژاد هدف از برگزاری نمایشگاه “قیام میرزا در آیینه اسناد” را آشنایی نسل جدید با میرزاکوچک عنوان کرد و گفت: نسل جدید باید با میرزاکوچک جنگلی و اصول قیام او آشنا باشند و در مراسم امروز نیز مرام‌نامه میرزاکوچک قرائت شد.

مدیرکل امور حقوقی, مجلس و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از جمع آوری بیش از ۹ هزار برگ سند در مورد نهضت جنگل خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم اسناد را به منصه ظهور برسانیم و در کوچه, بازار و خیابان به مردم نشان دهیم.

عباس نژاد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با افتتاح نگارخانه سازمان اسناد گیلان، اسناد مربوط به میرزا را به مردم نشان دهیم بیان کرد: با نمایش اسناد مربوط به میرزا کوچک جنگلی، مردم احساس غرور خواهند کرد و نمایش این اسناد از سرخوردگی اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در گذشته خبر داد و گفت: یکی از بندهای این تفاهم نامه افتتاح نمایشگاه امروز بود و هر چه قدر در بحث میرزا تلاش کنیم کم بوده است.

مدیرکل امور حقوقی, مجلس و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه بحث میرزا کوچک خان جنگلی تنها مربوط به ۱۱ آذر نیست و باید در طول سال یاد میرزا را گرامی بداریم افزود: سالگرد ورود میرزا به نهضت جنگل را نیز باید گرامی داشت.

منبع:تسنیم