مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان؛تعدد دانشگاه و مراکز آموزش عالی در یک شهرستان سبب ارتقای سطح فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و… آن شهر می شود.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان باتأکید بر ضرورت استفاده بهینه از مدارس بلا استفاده گفت: این مدارس با نوسازی می توانند به عنوان فضای دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرند.
به گزارش صبح فومن به نقل از خبرنگار مهر، علی اوسط اکبری مقدم در جلسه بررسی وضعیت دانشگاه های فومن که ظهر پنج شنبه در دفتر فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: تعدد دانشگاه و مراکز آموزش عالی در یک شهرستان سبب ارتقای سطح فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و… آن شهر می شود.

وی با اشاره به کاهش رشد جمعیت دانش آموزی و بلا استفاده ماندن برخی از مدارس درسطح استان گیلان، افزود: متاسفانه نبود نگهداری از مدارس بلا استفاده به ویژه با توجه به شرایط اقلیمی گیلان سبب آسیب دیدن سازه و ساختمان مدارس می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با تأکید براستفاده بهینه و مناسب از این ساختمان ها، گفت: در برخی از این مدارس با ایجاد تعمیرات اندک می تواند به عنوان فضای دانشگاهی از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فومن جزء شهرستان های گردشگر پذیر بوده و فرصتی برای جذب دانشجویان گردشگری نیز در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: می توان با استفاده از این اماکن فضای بهتر و مطلوب تری در اختیار مراکز آموزش عالی برای توسعه این حوزه قرار داد.

اکبری مقدم در ادامه با اشاره به اینکه تصمیم گیری در خصوص استفاده از مدارس بلا استفاده برای امور دیگر برعهده اداره کل آموزش و پرورش گیلان است، تصریح کرد: بهره برداری این چنینی از مدارس می تواند هزینه آموزش و پرورش در خصوص نگهداری از این مکان ها را نیز کاهش دهد.

وی برحمایت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در صورت نیاز به تعمیرات این ساختمان ها تأکید کرد و گفت: در صورت کم بودن جمعیت دانشجویی می توان از این ساختمان ها به عنوان خوابگاه نیز استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :