دکتر مهرداد توکلی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ؛بازی های رایانه ای غرب خطرناکترین دشمن کودکان / خانواده ها نگران کدام بازی ها باشند

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت:ایران هراسی، تهدید ارزش های انقلابی و اسلام هراسی از مواردی مهمی است که بازی های رایانه ای غرب دنبال آن هستند.

به گزارش صبح فومن به نقل از ٨ دي؛مهرداد توکلی راد، بازی های رایانه ای را همراه با تهدیدات جدی دانست و اظهار داشت: بازی های رایانه ای امروزه سبک زندگی ایرانی اسلامی را تغییر داده است.
وی با بیان اینکه برخی از این بازی ها اکنون سبک زندگی غرب را ترویج می کند، افزود: بحث های ایران هراسی، تهدید ارزش های انقلابی و اسلام هراسی از مواردی مهمی است که بازی های رایانه ای غرب دنبال آن هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گیلان با اعلام اینکه اکنون ۲۰ میلیون نفر بازیکن بازی های رایانه ای در کشور فعال هستند، گفت: این تعداد از افراد به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در حال بازی رایانه ای هستند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این افراد به صورت متوسط روزانه ۲ ساعت مشغول بازی هستند، اظهار کرد: طبق آمار رسمی حدود ۵ و نیم میلیون نفر فقط کلش آف کلنز بازی می کنند.
توکلی راد با بیان اینکه برخی از این بازیکنان بیش از ۵ ساعت وقت خود را صرف بازی کلش آف کلنز سپری می کنند، بیان داشت: فلسفه این بازی این است که جهان رنگ صلح را نمی بیند و شما باید دائما مشغول جنگ و غارت باشید.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه  این بازی ربطی به شکل گیری شخصیت مثبت فرد ندارد، گفت: در بازی های رایانه ای کشور ما توجه زیادی به رده بندی سنی نمی شود.
وی با اشاره به اینکه تمام بازی های رایانه ای در دنیا رده بندی سنی دارند، افزود: خانواده های ایرانی به رده بندی سنی بی توجه هستند و مثلا مشاهده می کنید که بازی کلش آف کلنز که برای رده سنی بالای ۱۶ سال طراحی شده را کودک چند ساله مشغول بازی کردن  است.
وی افزود: با تاکید بر اینکه بی توجهی به رده سنی در بازی های رایانه ای آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، گفت: طبق آمار ارایه شده  بیش از۹۰ درصد این بازی ها از غرب با اهدافی که آنها برای بازیهایشان در نظر می گیرند، می باشد.
توکلی راد با اشاره به اینکه محصول غرب محتوای فرهنگی و اجتماعی خود را به همراه خواهد آورد، افزود: بسیاری از خانواده های ایرانی توجهی به محتوای فرهنگی بازی های وارداتی ندارند و این یکی از بزرگترین معظلات این بخش از بازی ها است.
این استاد دانشگاه بازی های رایانه ای را بخشی از فرایند کنترل ذهن بر شمرد و گفت: بازی انگری بردز از دیگر بازی های وارداتی غربی است که در مرحله های از بازی مشاهده می شود که کودک برای رفتن به مرحله بعد باید پرنده های خشمگینی که در بنای مسجد گونه هستند مورد هدفشان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امروزه انگری بردز  صرفا یک بازی نیست بلکه بخشی از اجزای زندگی کودکان شده است، گفت: کودکان با انگری بردز بزرگ می شوند و پرندگان خشمگین در لوازم التحریر و حتی کیک تولدشان نیز دیده می شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه بازی در مراحل اول زندگی کودکان در قسمت نا خودآگاه آنهاست بعد تبدیل به خودآگاه می شود، افزود: خانواده های ایرانی باید به محتوای بازی ها توجه کنند و بازی های ایرانی را به بازی های غربی ترجیح دهند.
توکلی راد خطرناکترین حربه دشمن در قالب جنگ نرم را امروزه بازی های رایانه ای نام برد و بیان داشت: بازی های رایانه ای تلاش می کنند تا واقعیت ها قبل از اینکه اتفاق بیافتند در اذهان کودکان شکل دهند و در حقیقت برخی از بازی های رایانه ای غربی آگاهانه واقعیت ها را می سازنند قبل از آنکه واقعیت به وقوع بپیوندد.
اییشان با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای غرب آینده را در اذهان کودکان می سازند، گفت: در بازی بتلفید ۳ سردار سرافراز سپاه، حاج قاسم سلیمانی  مورد توهین قرار می گیرد.
وی افزود: به زوایای دیگری از این بازی اشاره داشت و تاکید کرد: در بخشی از این بازی، بازیگر وارد تهران می شود و باید این شهر فتح کند  و حتی حوادث تروریستی که  ۱۳ نوامبر در فرانسه اتفاق افتاد این بازی قبل از آن اتفاق، حوادث را بازگو کرده است.
توکلی را به قضایای پیش آمده در سوریه و ارتباط آنها با بازی های رایانه ای نیز اشاره کرد و گفت: در بازی کال آف دو تی وقایع سوریه قبل از رویداد اتفاق افتاده بود و استکبار با برنامه ریزی هایی که دارد قبل از اینکه حوادث را بوجود بیاورد پیشینه ای از آن را در بازی های گنجانده است
در ادامه به تخریب چهره های ارزشمند اسلام همچون حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در بازی های رایانه ای اشاره داشت و افزود: خانواده ها باید در انتخاب بازی ها برای کودکان معیارهای تخریبی و سلامت روانی آنها را در نظر بگیرند

این خبر را به اشتراک بگذارید :