jarsaghil saghfiبه گزارش صبح فومن به نقل از خزرآنلاین، اتمام ساخت مجتمع فولاد تیام شهرستان فومن بی شک یکی از مهمترین خواسته ها و البته آرزوهای جوانان فومنی و گیلانی بوده و می باشد. مجتمعی که به گفته ناصر عاشوری نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی، قابلیت ایجاد ۸۵۰ شغل را دارد اما سرنوشت ساخت این مجتمع چه شده است و چه زمانی قرار است صدای مهیب ولی خوشایند چرخ دنده های کارخانه اش فکر بیکاری را از سر جوانان فومن و گیلان، بپراند؟!

 نگاهی اجمالی و جستجویی ساده در خصوص مراحل پیشرفت این کارخانه حکایت از آن دارد که نماینده شهرستان فومن، دوم شهریور ۹۲ در گفتگویی با خبرگزاری مهر با بیان اینکه برای تکمیل ساخت مجتمع فولاد تیام شهرستان فومن به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفته بود: “این پروژه مهم اقتصادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است و نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه دارد.” 

وی در همان تاریخ با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز فولاد تیام نیز از محل صندوق توسعه ملی نهایی شده است، خبر از ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلاتی داد که بانک صنعت و معدن برای ساخت این پروژه پرداخته است.(اینجا را بخوانید)

هر چند عاشوری ۱۷ اردیبهشت ۹۳ با اشاره به تعطیلی مجتمع فولاد تیام فومن خبر از مشارکت بانک آینده و سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیاردی این بانک در این پروژه داد تا ساخت مجتمع فولاد تیام دوباره آغاز شود. (اینجا را بخوانید)

“مقرر شده که در نیمه دوم امسال فعالیت مجتمع فولاد تیام فومن آغاز شود.” این وعده ای بود که عاشوری در گفتگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت آن هم یک سال بعد از مصاحبه اش با خبرگزاری مهر، یعنی ۱۲ شهریور ۹۳ داده بود تا نور امید در دل جوانان جویای کار فومن روشن شود و جامه عمل به تمام اظهارات عاشوری در خصوص پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیاردی بانک صنعت و معدن و مشارکت ۶۵۰ میلیاردی بانک آینده و البته تامین مابقی اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، پوشانده شده و حالا همه چیز آماده است تا چند ماه دیگر این کارخانه وارد چرخه تولید شود اما باز هم خبری از شروع به کار آن نشد!(اینجا را بخوانید)

عاشوری در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر سرنوشت ساخت مجتمع فولاد تیام فومن، بار دیگر همچون اظهارات تقریباً یک سال پیش خود(اردیبهشت ۹۳) گفت که ۶۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این کارخانه در نظر گرفته شده است و البته این بار هزینه ساخت این پروژه را با توجه به ظرفیت تولید آن ۱۲۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد. 

 اینجا را بخوانید تکمیل مجتمع فولاد تیام فومن به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفتگو با خبرگزاری مهر  دوم شهریور ۹۲
اینجا را بخوانید  آغاز فعالیت مجتمع فولاد تیام فومن در نیمه دوم امسال گفتگو با خبرگزاری خانه ملت دوازده اردیبهشت ۹۳
اینجا را بخوانید سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومانی در پروژه مجتمع فولاد تیام در گفتگو با تسنیم هفده اردیبهشت ۹۳
اینجا را بخوانید شش صد و پنجاه میلیارد تومان برای ساخت این کارخانه در نظر گرفته شده است در نشست خبری بیست و یک فروردین ۹۴


عاشوری در اظهارات ۱۷ اردیبهشت ۹۳ خود از بانک آینده به عنوان بانکی که قرار است ۶۵۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری کند، خبر می دهد. اما بانک آینده یک بانک خصوصی است و لذا بهتر است کمی در خصوص فردی که عاشوری از او به عنوان سرمایه گذار خصوصی نام می برد، بیشتر بدانیم.

علی انصاری: مالک بانک آینده

سایت نفت ما در خصوص او می نویسد: “زمانی که واعظ آشتیانی از فدراسیون دوچرخه سواری به استقلال آمد تا یک تکان اساسی به این باشگاه پرطرفدار تهرانی بدهد، یک مولتی میلیاردر هم با خودش به فوتبال ایران وارد کرد. آن زمان می گفتند مغازه های یافت آباد و بازار مبل ایران فقط گوشه ای از ثروت چشمگیر علی انصاری است.


بعد از اینکه پرسپولیسی ها با ثروت هدایتی وارد گود شدند و روی گرانترین بازیکنان لیگ دست گذاشتند، استقلالی ها هم علی انصاری را رو کردند تا تماشاگران آبی های پایتخت خیالشان راحت باشد که برای صید ستاره های لیگ، آنها هم می توانند مثل پرسپولیسی ها روی جیب شخص دیگری حساب کنند. علی انصاری بزرگ شده محله مهرآباد جنوبی و خیابان شمشیری است اما اگر الان بخواهید سراغش بروید باید در شمال تهران دنبالش بگردید.

او رئیس گروه سرمایه گذاری تات شامل بانک تات و بانک انصار هم می شود که در مجموع بانک آینده را تشکیل دادند و رئیس اتحادیه مبل سازان تهران است و به خاطر عشقش به فوتبال وارد این ورزش شد، اما حضور رسانه ای اش کم رمق تر از همتایش حسین هدایتی بود و به مرور از فوتبال فاصله گرفت. با این حال هنوز هم نام او با شورای صنعت مبلمان و دکوراسیون سر زبان هاست.

انصاری چند سال قبل پاساژ مشهور موبایل ایران در خیابان جمهوری را نیز تاسیس کرد و در حوزه موبایل و تجارت آن برای حاجی علا الدین معروف خط و نشان کشید. انصاری بر خلاف همتایان خود حضور محافظه کارانه ای در رسانه ها دارد و به نظر می رسد خیلی دغدغه شهرت ندارد. دو سال پیش عکس هایی از خانه او منتشر شد که می گفتند ۱۸۰ میلیارد تومان می ارزد.

در انتخابات دوره های نهم و دهم خبرهایی شنیده می شد که انصاری اسپانسر مالی یکی از کاندیداهاست. هرچند این خبر تایید نشد.”

در پایان باید گفت با توجه به حضور ناصر عاشوری در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امید است پای یک سرمایه گذار خصوصی قوی به این پروژه باز شود.

 

 

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :