دادستان عمومی و انقلاب فومن گفت: افرادی که به بیت المال دست درازی کنند این رفتارشان با ماهیت حکومت اسلامی در تضاد است و صلاحیت ماندن در آن جایگاه را ندارند.

به گزارش صبح فومن به نقل از تسنيم، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در مهدیه رشت اظهار داشت: بعدی که انسان را در مقابل گرفتاری‌ها و مشکلات حفظ می‌کند بُعد معنوی انسان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن با بیان اینکه بُعدی که باعث می‌شود انسان در مقابل انحرافات و بسیاری از کج روی‌ها مقابله و خود را حفظ کند بُعد معنوی انسان است افزود: بُعد معنوی در وجود انسان است.

ایران عقیده با اشاره به اینکه حکومتی که تشکیل آن صرفاً جهت امور مادی انسان باشد و فقط به امورات مادی انسان توجه کند به بُعد اصلی انسان توجه نکرده است افزود: اسلام بُعد معنوی انسان را بالاتر از بُعد مادی آن قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن خاطرنشان کرد: اگر بُعد مادی در انسانی تقویت و بُعد معنوی انسان رها شود آن انسان مُحمل و توخالی است و نمی‌تواند در مقابل مشکلات ایستادگی کند.

وی با اشاره اینکه حضرت علی(ع) نامه‌ای به استاندار بصره نوشت و فرمود”به من خبر دادند که تو در مجالسی شرکت می‌کنی که سفره های رنگارنگ با غذاهای متنوع پهن می‌کنند” افزود: حضرت علی(ع) فرمود عده‌ای بر این تفکر هستند چون من نان خشک می‌خورم ناتوان هستم ولی به آنان بگوئید “علی(ع) همانند درختی است که در بیابان رشد کرده و در مقابل طوفان و کم آبی مقاومت کرده است و اکنون تنومند و قوی است”.

ایران عقیده با بیان اینکه حضرت علی(ع) با نفس خود مقابله کرد چون دارای بُعد معنوی بسیار قوی بود گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس شاهد مقاومت جوانانی بودیم که از نظر مادی و امور دنیوی بسیار ضعیف ولی از نظر ایمان و عقیده بسیار قوی بودند.

وی با اشاره به جوانانی که در ۸ سال دفاع مقدس از نظر سلاح‌های پیشرفته بسیار ضعیف بودند ولی دشمن با شنیدن نام آنها و تکبیر گفتن آنها وحشت می‌کرد افزود: آنچه باعث استوار بودن انسان می‌شود امور معنوی است و اگر ابزار مادی در اختیار امور معنوی قرار بگیرد ارزشمند است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن گفت: چنانچه فلسفه سیاسی حکومت‌ها به سمتی حرکت کند که تشکیل حکومت صرفاً به مادیات جامعه توجه کند و به معنویات در جامعه توجهی نداشته باشد یک بُعد انسان را مورد توجه قرار داده و نیازهای باطنی و درونی انسان را فراموش کرده است.

ایران عقیده با اشاره به نظام و حکومت اسلامی که باید بر مبنای قرآن و تعالیم پیغمبر(ص) قرار بگیرد و اصل نگاه آن بر امور معنوی باشد تصریح کرد: امورات مادی در حکومت اسلامی باید به‌عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به روایتی ازحضرت علی(ع) که فرمود “مومن کسی است که دین و ارزش‌های دینی و معنویت اصل و دنیا برای او ابزار است” گفت: فاجر، دین را ابزار و آن را فدای دنیای خود می‌کند و افرادی که با چهره‌های موجه مردم را فریب می‌دهند از ابزار فریب دهنده برای دنیای خود استفاده کرده است.

ایران عقیده با بیان اینکه در حکومت اسلامی اموال و دنیا باید ابزار و اهرم برای تعالی انسان باشد خاطرنشان کرد: افرادی که به بیت المال دست درازی کنند و خود نیز در بستر بیت المال قرار بگیرند با ماهیت حکومت اسلامی در تضاد است و صلاحیت ماندن در آن جایگاه را ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن با اشاره به اینکه اسلام حکومتی تاسیسی و ابتکاری و خود دارای برنامه برای حکومت اسلامی است مطرح کرد: در راس حکومت اسلامی باید شخصی قرار گیرد که از طرف خداوند اجازه حاکمیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) از طرف خداوند اذن حکومت داشت و خداوند به پیامبر(ص) اجازه حکومت برای تبلیغ و تشکیل حکومت داد افزود: شخصی که از بعد از پیامبر(ص) اذن از طرف خدا نداشته باشد و به حکومت برسد اشغال جایگاه در حکومت اسلامی حرام است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن تصریح کرد: مبنای استنباط احکام قرآن، سنت، عقل و یا اجماع است و شرط شیعه آن است که از اجماع نظر امام معصوم(ع) و پیامبر(ص) جلب شود.

این کارشناس امور مذهبی خاطرنشان کرد: در زمان معصوم آن چیزی که باعث درست شدن حکومت و انتصاب آن می‌شود عصمت است و تا زمانی‌که عصمت نباشد نمی‌تواند حکومت کند و در زمان غیرمعصوم تعیین کننده ولی، عدالت و عدل است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :