به مناسبت شهادت علامه عذاری مجلس ترحیم در دفتر آیت الله اشکوری برگزارشد.

مجلس ترحیم علامه سید جواد عذاری با حضور سید رضا عذاری فرزند ایشان و نمایندگان آیات عظام مکارم شیرازی، هاشمی شاهرودی، فقیه یزدی، صیفی، یعقوبی و نماینده امام جمعه نجف در محل دفتر آیت الله اشکوری در قم برگزار شد.

علامه سید جواد عذاری یکی از یاران شهید صدر و نماینده مجلس اعلای عراق بود که فعالیت های سیاسی و فرهنگی بسیاری علیه رژیم صدام در عراق و رژیم پهلوی در ایران داشت. باشروع انقلاب اسلامی در ایران ایشان علی رغم مخاطره آمیز بودن این کار، به حمایت از این نهضت پرداخته و از آن جایی که همزمان علیه حکومت بعث عراق نیز فعالیت می کرد حکم اعدام ایشان در زمان جنگ تحمیلی صادر گشته و تحت تعقیب قرار می گیرند لذا با کمک مسئولین جمهوری اسلامی وارد ایران می شوند و بلافاصله در جبهه دهلران به نبرد حق علیه باطل می پردازند.

علامه سید جواد عذاری پس از پایان جنگ به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در ایران می پردازند و علاوه بر اینکه امامت جماعت صحن دارالرحمه حرم امام رضا را برعهده داشت از طرف سازمان حج و زیارت به عنوان روحانی کاروان سفرهای حج منصوب می شوند که این مسئولیت ایشان پانزده سال ادامه داشت.

با سقوط صدام ایشان به عراق باز می گردند و در استان دیاله مورد استقبال پرشور مردم قرار می گیرند. علامه سید جواد عذاری مجددا به فعالیت های گسترده اجتماعی و همکاری با سپاه بدر و قدس مشغول می شوند و در طی این سال ها بارها توسط تروریست ها مورد سوء قصد قرار می گیرند تا این که در تاریخ ۲۳اردیبهشت۹۴ پس از اقامه نماز ظهر و عصر در یکی از مساجد نجف به ضرب گلوله به شهادت می رسند./اشکوریها

ezari (4)

ezari (3)

ezari (2)

ezari (1)

این خبر را به اشتراک بگذارید :