مراسم تجليل از آتش نشانان شهرستان فومن با حضور شهردار و اعضا شوراشهرشكل گرفت/عكس

تجلیل از اتش نشانان فومن به مناسبت روز اتش نشان طی مراسم با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و رئیس اداره گاز شهرستان از اتش نشانان شهرستان فومن تجلیل شد.
زليخاصفري/به گزارش صبح فومن در ابتدا محمد صفری سر اتش یارو رئیس اتش نشانی فومن ضمن تبریک این روز به همه ی زحمت کشان این عرصه گفت: ما در شهرستان فومن با ۲۵نفر نیرو به خدمات دهی مشغول هستیم.
صفری کار در اتش نشانی را سه شیفت کاری خواند و گفت:این تعداد نیرو جوابگو هست ولی کافی نیست .
وی از ایجاد ایستگاه دوم در شهرستان در اینده نزدیک خبر داد و افزود؛ شیر هیدرانت که قدرت اب دهی و ایستگاهی بالا دارد در شهرستان در ۴قسمت شهرستان در بیمارستان،پارک ایت اله بهجت،پشت جهادو چهار راه شهرک نصب و سه دستگاه در حال نصب است.
صفری سر اتش یار با بیان اینکه ما در شش ماه اول ۱۰۱ تماس در ایستگاه اتش نشانی داشتیم که شامل ۱۳ مورد اتش سوزی خودرو،۳۱ مورد خارو خاشاک، منزل مسکونی۲۴،ساختمان اداری ،جاماندگان در اسانسور،اتصال برق شهری در معابر ،نانوایی و …. را داشتیم. صفری از کاهش امار اتش سوزی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اگر بودجه و اعتبارات داشته باشیم در صدد هستیم تا تشک نجات و نردبان هیدرولیک ۵۰متری که نیاز ضروری شهرستان است را خریداری کنیم. وی اعتبار لازم برای تشک نجات و نردبان هیدرولیک را ۶ میلیار تومان اعلام و افزود؛ در استان گیلان فقط شهرستان رشت مجهز به نردبان هیدرولیک ۳۲ متری است. سر اتش یار شهرستان فومن از حضور اتش نشانان این شهرستان در اتش سوزی برج طاووس مجتمع کاسپین انزلی تقدیر و گفت :امروز از این اتش نشانان تجلیل می شود . سید نورالدین نعمتی رئیس شورای شهر فومن در جمع اتش نشانان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفت مهر روز اتش نشان گفت: دفاع مقدس یاد اور رشادتهای ملت ایران ،وحدت کلمه در مقابله با دشمن است . سید نورالدین نعمتی هفت مهر را تداعی سال ۵۹ زمانی که پالایشگاه آ آبادان را دشمن زد و اتش نشانانی که برای خاموش کرد اتش رفته بودند بخاطر بمب باران مجدد دشمن شهید شدند. رئیس شورای شهر فومن ورود به این شغل را در حوادث و شدت اتش سوزی پر خطر و خسارت زیاد دانست وگاهی مواقع این عزیزان در زیر اوار و شهید می شوند. نور الدین نعمتی از تغییرات در ساخت و ساز و تجهز ساختمانهای شهر توسط شهردار ی خبر و اطار کرد؛ امروز تداعی سرعت در خاموش کردن اتش در ساختمان را داریم. وی در بخشی دیگر از بیانات خود از خرابی راه و اسفالت نبودن کوچه های شهر گفت: مردم شهر امروز عوارضی پرداخت نمی کنند در حالی که پرداخت عوارضی دادن خدمات بیشتر توسط شهردار ی است. وی افزود:امروز نگاه ما در اسفالت و ساخت و ساز به جایی است که رفت و امد بیشتر دارد و ما به گوچه پر تردد توجه می کنیم نه کوچه هایی که بم بست و تردد کمتر دارد. .سید نور الدین نعمتی امیدوار شد تا تجهیزات اتش نشانی شهرستان بهتر و مزایای اتش نشانان دو برابر شود. هوشنگ عباسقلی زاده شهردار فومن در جمع اتش نشانان گفت:اتش نشانی یعنی عشق ،جایی که با عشق جان به خطر می افتد. وی از شهادت تعداد زیادی اتش نشان خبر داد و گفت:این شهادت از قبل پیش بینی شده است. شهردار فومن از سربندی چوبی ۹۰ درصدی ساختمانهای شهر خبر دادو اطهار کرد؛ ما و اعضای شورا در جایی که نیاز باشد شرکت می کنیم. وی تصریح کرد؛ نگاها باید به سمت اتش نشانان افتخاری سوق داده شود تا در مواقع اضطراری از جلوی بی نطمی گرفته شود. وی سازماندهی و اموزش تشکل مردمی و حرکات سازمان یافته را در اتش نشانی در مواقع خطر الزامی خواند و گفت: دادن اموزش لازم در مناطق و حضور اتش نشانان افتخاری برای انجام کارهای اولیه در زمان اتش سوزی می تواند جلوی خصارات بیشتر را بگیرد. شهردار از حضور پیشکسوتان ایستگاه اتش نشانی در این مراسم تقدیر و افزود: در این جمع پهلوانانی هستند که باید نامشان ماندگار شود . امروز دانش اموزان مدرسه غیر انتفاعی صدرا نیز به جهت تقدیر از اتش نشانان در این ایستگاه حضور پیدا کردند.امروز از چهار اتش نشان که در اتش سوزی برج طاووس مجتمع بندر انزلی حضور فعال داشته بودند ویژه تجلیل شد

image image image image image image image image image image image image image image

این خبر را به اشتراک بگذارید :