عضو فراكسيون روحانيت مجلس؛حکام سعودی با یاغی‌گری مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج امسال شدند

حجت الاسلام افتخاري معتقد است جمهوری اسلامی تمام تلاش خود برای حضور حجاج در مراسم حج ابراهیمی امسال را صورت داد اما سعودی‌ها با سیاسی‌کاری باعث عدم حضور ایران در حج شدند.

محمدمهدی افتخاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به ادعای اخیر ولیعهد عربستان سعودی مبنی بر سیاسی‌کاری جمهوری اسلامی ایران برای عدم حضور در مراسم حج، گفت: جمهوری اسلامی از روز تأسیس با افراد داخلی و خارجی صادق بوده و هیچ گاه در روابط بین المللی خود به دنبال سیاسی کاری نبوده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اساس و پایه جمهوری اسلامی طبق فرمایش شهید مدرس(ره) است که به همراهی سیاست با دیانت معتقد بود و ما بر همین مبنا مراسم حج را برگزار می کنیم چنانچه امام راحل(ره) نیز مراسم برائت از مشرکین را جزء واجبات قرار دادند.

وی افزود: متأسفانه به عربستان سعودی آموخته اند زمانی که خواست خود را از مظان اتهام تبرئه کند، به دنبال متهم کردن سایرین باشد که در خصوص حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال نیز همین اتفاق افتاد و ما را متهم به سیاسی کاری برای عدم حضور در مراسم حج می کنند در حالی که خود آنها باعث شدند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز عربستان به عنوان یک یاغی و شیطان طغیان کرده و همه مسلمانان جهان باید مقابل آنها بایستند چرا که حکام سعودی به جای تأمین محیطی امن برای برگزاری مراسم حج با رفتاری به دور از مسالمت جان حجاج را به خطر می اندازند لذا باید سدی مقابل رفتار یاغی‌گرانه آنها ایجاد کرد.

به گزارش خانه ملت، ولیعهد رژیم سعودی در ادامه یاوه گویی های مقام های عربستان با ادعای اینکه ایران به دنبال سیاسی کردن حج است اظهار داشت که این کشور اجازه اقدامات خلاف مناسک حج را به ایران نمی ‎دهد./

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :