شهردار منطقه ۵ رشت:تا پایان سال حدود ۴ پارک با متراژ ۳۰ هزار متر احداث می شود/ثابت قدم کارهای بزرگی در رشت انجام داده است

photo_2016-01-30_16-16-49
محمدتقی عبداللهی شهردار منطقه ۵ رشت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رسانه عرصه مقدسی است, اظهار کرد: رسانه‌های به عنوان بازوان مسئولین کمک بزرگی به جامعه می‌کنند. تعریض و آسفالت جاده لاکان/ زیباسازی جاده تهران تا دانشگاه گیلان
به گزارش صبح فومن , عبداللهی با اشاره به اینکه در گذشته کارهایی که در شهرداری منطقه ۵ انجام می‌شد بیشتر جنبه خدماتی داشت, افزود: شهرداران پیشین آینده نگری را در دستور کار قرار نداده بودند و زیر ساخت‌های مناسبی نیز فراهم نشده بود.
وی افزود: اما امروز با تدابیر شهردار رشت، آقای ثابت قدم اقداماتی در شهرداری‌ها و علی‌الخصوص شهرداری منطقه ۵ انجام شده که تحولات خوبی را رقم زده است. شهردار منطقه ۵ رشت ایجاد فضای سبز، کفپوش کردن معابر، اسفالت های خیابان‌ها را از اقدامات مهم شهرداری منطقه دانست و افزود: با توجه به مشکلاتی که وجود داشت با کمک آقای ثابت قدم این اقدامات انجام شد و اقدامت زیاد دیگری نیز در حال انجام می‌باشد.
عبداللهی تصریح کرد: در حوزه آسفالت جاده لاکان بیش از سی سال است که اقداماتی در این زمینه انجام نشده و امسال با کمک شهردار رشت بحث تعریض و آسفالت لاکان به بهره برداری می‌رسد.
شهردار منطقه ۵ رشت با اشاره به زیباسازی جاده تهران تا دانشگاه گیلان که حدود ۵ کیلومتر را شامل می شود اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ درصد این پروژه انجام شده است و همچنان در حال پیگیری است و تا سال آینده مسیر برگشت این مسیر هم زیباسازی می‌شود. بیش از ۵۰ درصد زمین‌های منطقه ۵ نسقی هستند/ مطالبات ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری از مسکن مهر عبداللهی گفت: حدود ۴۰ درصد زمین‌های رشت در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۵ قرار دارند که در این میان بیش از ۵۰ درصد زمین‌های منطقه ۵ نسقی هستند.
شهردار منطقه ۵ رشت از پیش بینی کسب حدود ۴۰ میلیارد تومان در آمد خبر داد و افزود: از این مقدار ۲۲ میلیارد غیرنقدی و ۱۸ میلیارد نقدی می‌باشد. وی افزود: با توجه به ارتباطات خوبی که بنده با پیمانکاران دارم بیشتر پروژه‌های ما به صورت غیرنقدی انجام می‌شود. عبداللهی با اشاره به مشکلات مسکن مهر گفت: خدمات بسیار زیادی در مسکن مهر در حال انجام است اما متاسفانه شهرداری هیچ درآمدی از مسکن مهر ندارد و فقط هزینه می‌کند.
شهردار منطقه ۵ رشت از مطالبات ۱۷ میلیارد تومان این منطقه خبر داد و افزود: بیشتر مطالبات ما مربوط به نهادهای دولتی بود که در سال‌های گذشته این مطالبات پیگیری نمی‌شد. وی افزود: بیش‌ترین مطالبات ما در بخش خصوصی به ماده ۱۰۰ مربوط می‌شود که حدود ۳ میلیارد تومان آن در سال گذشته وصول شد.
عبداللهی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان مطالبات ما از ساکنین مسکن مهر است که اگر این مطالبات را پرداخت کنند با سرعت بیشتری خدمت رسانی به مردم این منطقه را انجام می دهیم. شهردار منطقه ۵ رشت در خصوص آسفالت مسکن مهر رشت گفت: شهرداری ۱۰۰ هزار متر مربع از معبار را اسفالتکرده و ۶۵ هزار باقی مانده به زودی انجام می گیرد. مشکلی با شورا نداریم / احداث ۴ پارک تا پایان سال / خدمت رسانی به مردم باعث سربلندی من است عبداللهی در خصوص استیضاح شهردار رشت اظهار کرد: در مورد اعضای شورا عرض کنم که اکثریت اعضای شورا با آقای ثابت قدم هم سو هستند و مشکلی با شورا نداریم و شورای شهر با ما همکاری خوبی دارد تا بتوانیم به مردم عزیز بهتر خدمت رسانی کنیم.
وی در خصوص نامه حمایتی منتشر شده قبل از استیضاح شهردار رشت گفت: بنده به عنوان شخصیت حقیقی برای حمایت از شهردار این نامه را امضا کردم زیرا ایشان کارهای بزرگی در شهر انجام داده اند.
وی افزود: هدف بنده در این سمت خدمت به مردم این منطقه است و تمام توان خود را برای انجام امورات بکار خواهم گرفت زیرا خدمت رسانی به مردم باعث سربلندی من است. این مدیر شهری گفت: تا پایان سال حدود ۴ پارک با متراژ ۳۰ هزار متر احداث می شود که اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان برای آن برآورد شده است.
عبداللهی افزود: امسال حدود ۶۰هزار مترمربع پروژه کفپوش پیاده راه در برنامه کاری خود داریم که ۳۰ هزار متر مربع پروژه کفپوش مربوط به مسکن مهر است. مقایسه ساخت و سازهای غیرمجاز با فاجعه هیروشیما شهردار منطقه ۵ رشت با بیان اینکه صدور پروانه ساخت برای زمین های نسقی است از اختیار شهرداری خارج است, تصریح کرد: تا به امروز جلساتی که انجام شد خروجی مناسبی برای مردم نداشته است. عبداللهی گفت: ساختمان هایی در حال ساخت هستند که هیچگونه استانداردی ندارند و به ماده ۱۰۰ که مراجعه شود صرفا با پرداخت جریمه حل میشود و اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ دهد فاجعه آن کمتر از هیروشیما نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در مورد جمع آوری احشام سرگردان یا همان سگ های ولگرد در حتل حاضر پیمانکاری این جمع آوری را انجام می‌دهد و حیوانات را در مراکزی نگهداری می کند و به دلیل مساحت زیاد این منطقه کنترل صد درصدی مسکن مهر از این جنبه ممکن نیست. احداث کمربندی ۳۵ متری از باهنر تا مسکن مهر / پرداخت حقوق با ۵ الی ۱۰ روز تاخیر شهردار منطقه ۵ رشت گفت: حقوق پرسنل با وجود مشکلاتی که وجود دارد با ۵ الی ۱۰ روز تاخیر پرداخت می شود و یکی از مناطقی هستیم که حساب و کتاب خوبی داریم.
عبداللهی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا در خصوص اقدامات شهرداری درمورد بار ترافیکی گاز به مسکن مهر اظهار کرد: در حال احداث کمربندی ۳۵ متری از باهنر تا مسکن مهر هستیم که حدود ۱۱ تملک دارد که پرونده‌های آن در کمیسیون ماده ۱۰۰ قرار دارد و اگر تکلیف آن مشخص شود با توجه به اینکه هزینه مالی بسیار زیادی دارد با کمک معاونت مالی امیدوارم تا امسال بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه شهرداری برای زیباسازی محیطی مسکن مهر اظهار کرد: مبلمان شهری, کفپوش های پیاده را و امکانات محیطی برای پارک ها را تهیه کرده‌ایم که به مرور این اقدامات انجام خواهد شد. گفتنی است شهردار منطقه ۵ رشت با اهدای یک شاخه گل رز به همراه لوح تقدیر و هدیه از خبرنگاران تقدیر کرد.دیارمیرزا

این خبر را به اشتراک بگذارید :