نماينده فومن و شفت در مراسم معلم فداكارشفتي؛به فرموده مقام معظم رهبری نقش تراز اول جامعه برعهده معلمان است.

مراسم یادبود معلم فداکار شفتی مرحوم «حسن امیدزاده» با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و جمعی از مسئولان شهرستانی در شفت برگزار شد.

به گزارش صبح فومن؛مراسم یادبود معلم فداکار شفتی «حسن امیدزاده» ظهر چهارشنبه در مسجد اعظم پیرسرایی شهرستان شفت برگزار شد.

در این مراسم مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و معاونین، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، رحمت حیدری نژاد معاون فرمانداری، سالار نجفی رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی از روسای دستگاه های اجرایی و مردم شهرستان شفت و خانواده مرحوم «حسن امیدزاده» حضور داشتند.

انسان سازی و تربیت نسل آینده رسالت شغل معلمی

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این معلم فداکار، اظهار کرد: سخن در خصوص افرادی است که به فرموده مقام معظم رهبری باید با تکریم و احترام در موردشان سخن گفت.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، گفت: مرحوم امیدزاده همانند نام شأن، امیدی جدید در دل دانش آموزان این شهرستان زنده کرد.

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری یکی از مسائل مهم امروز جامعه را توجه به آموزش و پرورش عنوان و تأکید کرد: آموزش و پرورش به کانون اساسی برای خلق دنیایی جدید تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد نشاط، امید، پویایی در بین نسل جوان جامعه برعهده این نهاد است، تصریح کرد: معلمان هم از نظر فکری و هم از نظر روحی نقشی تأثیرگذار ایفا می کنند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پرورش نسل مستقل، عزتمند و دینی که دارای شاخص های ممتاز بوده از جمله تأثیرات معلمان است.

وی وظیفه خطیر آموزش و پروش در شرایط امروز کشور را انجام کار مخلصانه، ماندگار برای خدا و جامعه دانست و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نقش تراز اول جامعه برعهده معلمان است.

حجت الاسلام افتخاری در ادامه با اشاره به برخی مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی معلمان، افزود: معلمان ما با همه بی مهری ها و سختی های که در معیشت آنها وجود دارد باید تفکر جدیدی در حوزه آموزش و پرورش به وجود آورند.

وی معلمان را سکان دار تربیتی بعد از خانواده ها عنوان و تصریح کرد: پرورش نسل آینده جامعه چه از نظر فکر و چه روحی برعهده معلمان است.

ضرورت توجه مسئولان به معیشت معلمان

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی دانایی، ایمان، اعتماد به نفس، داشتن امید، نشاط، سلامت جسمی و روحی را بخشی از خصوصیات و ویژگی ها معلمان برشمرد و گفت: باید بدانیم که اول به آموزش بپردازیم یا به پرورش.

وی با بیان اینکه براساس آیات قرآنی تزکیه نفس مقدم بر علم و دانش است، گفت: آموزش و پرورش تربیت دهنده نسل است و باید بر روی این موضوع تمرکز کند.

به گفته این مسئول با توجه به تهاجم فرهنگی و توطئه دشمنان، دانش آموزان و دانشجویان ما باید با تعلیم و تربیت مناسب از هر گونه آسیب در امان بوده و برای رسیدن به این درجه نیازمند افراد متعهد و متخصص هستیم.

وی با اشاره به عمل فداکارانه «حسن امیدزاده» برای نجات جان دانش آموزانش از آتش، اظهار کرد: عمل وی بسیار ارزشمند و نمادی از ایثار و فداکاری بود.

آموزش و پرورش باید پژوهش محور شود

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به نبود توجه مناسب از سوی مسئولان به حوزه آموزش و پرورش و وضعیت معلمان اشاره کرد و افزود: اگر این بی توجهی ادامه دار شود بسیاری از معلمان ما در آتش مشکلات اقتصادی می سوزند.

وی با بیان اینکه باید دغدغه فکری و مشکلات را از پرورش دهندگان نسل آینده گرفت، تأکید کرد: متاسفانه امروز یکی از دغدغه های ما توسعه و رشد فرهنگ و پژوهش در مراکز آموزشی است.

افتخاری ادامه داد: جامعه ما باید در حال توسعه بوده و این نباید در حد شعار و حرف باقی بماند.

وی زمینه این رشد و توسعه فرهنگ آموزشی و پژوهشی را توسعه تفکر و روش های آموزشی دانست و یادآور شد: باید نگاه ما به این موضوع در حوزه آموزش و پرورش تغییر کرده و پژوهش محور شود.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ارتقای کیفی آموزش و پرورش در کشور، تصریح کرد: باید آموزش ما به گونه ای صورت گیرد که دارای خروجی مثبت و تأثیرگذار شود.

در پایان این مراسم نیز از خانواده معلم فدکار «مرحوم امیدزاده» تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :