مسئوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان؛ هشت مصلای نماز جمعه در گیلان در دست ساخت است.

به گزارش صبح فومن؛مسئوول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان امروز گفت : ساخت مصلای نماز جمعه در املش ۹۳ درصد ، پره سر و شفت۷۰ درصد، رضوانشهر ، فومن و سنگر ۵۰ درصد پیشرفت کار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین اسلامی نژاد با اشاره به طولانی شدن ساخت مصلای نماز جمعه در بندرانزلی افزود : ساخت این مصلا که از ۳۳ سال پیش آغاز شده تا کنون فقط ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
وی تصریح کرد : برای ساخت مصلای نماز جمعه کومله کاری انجام نشده است اما در لنگرود ۱۰ درصد پیشرفت دارد.
مسئوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه تبدیل مسجد جعفری که بزرگترین مسجد صومعه سرا است به مصلای نماز جمعه ۴ سال پیش آغاز شد افزود : تاکنون برای این کار ۱۶میلیار ریال از محل کمک های خیران و مردم هزینه شده است.
حجت الاسلام و المسلمین اسلامی نژاد با بیان اینکه ساخت مصلای نماز جمعه صومعه سرا ۶۰ درصد پیشرفت دارد اعلام کرد : برای تکمیل این طرح به ۱۵میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به کمک خیران در ساخت مصلاها گفت : خیران نقش زیادی در ساخت مصلای نماز جمعه فومن و سنگر داشتند.
مسئوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان تصریح کرد : مکان های اقامه نماز جمعه در گیلان شرایط مطلوبی ندارد و مصلای بزرگ امام خمینی رشت تنها مصلایی است که وضعیت مطلوبی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین اسلامی نژاد در ادامه به اهمیت برپایی نمازجمعه اشاره کرد و گفت : امامان جمعه حلقه واسط بین نظام اسلامی و مردم است که هم اهداف نظام و هم مشکلات مردم را از تریبون های نماز جمعه بیان می کنند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است و امامان جمعه فرماندهان این قرارگاه هستند افزود : مهمترین وظیفه ائمه جمعه سیاستگذاری فرهنگی است .
در حال حاضر در ۳۲ شهر گیلان نماز جمعه برگزار می شود.خبرگزاري صدا و سيما

این خبر را به اشتراک بگذارید :