حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در فومن؛شهید افتخاری مهاجر الی الله بود

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه  حجت الاسلام شهید افتخاری یک مهاجر الی الله بود، گفت: یکی از پاداش‌ها، آثار و ثمرات مهاجر الی الله احترام‌ها و وفاداری است و این حضور گسترده و گرامیداشت نام و یاد شهید افتخاری از آثار مهاجر الی الله است.

DSC02451

به گزارش صبح فومن؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در بیست و ششمین سالروز شهادت حجت الاسلام شهید افتخاری نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در دور سوم مجلس شورای اسلامی که در مسجد بالامحله فومن برگزار شد، با بیان اینکه باید از محضر قرآن درس بیاموزیم، اظهار کرد: هر فردی از افراد جامعه که به سطحی از عقلانیت و دانش دست یابد با هدف و با دست‌یابی به مقصدی گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه انسان عاقل هدف‌دار و آرمان‌طلب است، افزود: انسان عاقل یک قدم بدون هدف و مقصدی روشن برنمی‌دارد مگر آنکه در خواب باشد، از نعمت عقل محروم باشد و یا به بلوغ لازم فکری و عقلانی نرسیده باشد.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا با تاکید بر اینکه هر قدم انسان عاقل برابر با هدفی است، خاطرنشان کرد: اگر از انسان عاقل سوال شود چرا می‌خوابی، غذا می‌خوری و این فعالیت را بر عهده داری برای هر یک سوالات پاسخی دارد. به هر میزان که سطح این پاسخ‌ها بلند و افق آن وسیع‌تر باشد این انسان در مرتبه والاتری از عقل، علم و ایمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه به هر میزان که سطح پاسخ کوته و پست‌تر باشد سطح دانش، ایمان و معرفت انسان پایین‌تر است، افزود: افراد را می‌توان با انگیزه‌ها و اهداف آنان شناخت. در صورتی که انگیزه‌ها ارتقاء یابد انسانیت نیز اوج می‌گیرد.

ابوترابی‌فرد هدف و آرمان متعالی انسان را عامل تمایز امام راحل با دیگر رهبران دنیا دانست و عنوان کرد: هدف و آرمان متعالی و بلند، شهدا را از دیگران برتر کرده است. آنچه آیت الله ضیابری‌ها و آیت الله بهجت‌ها را از دیگران متمایز کرده است هدف و آرمان متفاوت است.

وی با اشاره بر اینکه امام راحل اساس و ریشه مشکلات دنیای اسلام را در بی‌توجهی به آیه «قل انما اعدکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی»ذکر می‌کند، گفت: امام می‌فرماید:« ریشه مشکلات دنیای اسلام آن است که ما از این آیه شریفه و پیام آن غافلیم. قیام شما برای خدا باشد. به تنهایی قیام کنید و یا دست در دست یکدیگر گذارید و برای خدا قیام کنید».

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه قال الله تبارک و تعالی«من یخرج من بیته مهاجر الی الله و رسول» تصریح کرد: مردم، اگر از خانه خود پا را بیرون می‌نهید برای خدا قدم را بیرون گذارید. هر قدمی که برمی‌دارید برای خدا و رسول او باشد.

وی با یادآوری اینکه امام راحل به دنبال وظیفه بود، گفت: مهاجر الی الله یعنی وظیفه و مسئولیت را می‌شناسد و در آن راه قدم بر می‌دارد.حضرت ابراهیم(ع) نیز مهاجر الله است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امام (ره) به معنای واقعی کلمه یک مهاجر الی الله بود، ابراز کرد: شهدا اگر این انقلاب را بیمه کردند به این دلیل بود که مهاجر الی الله بودند. باید از خدا بخواهیم که در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: مهاجر الی الله مهاجر به سوی گناه نیست. اگر در راه معصیت قدم برداریم و آلوده به گناه شویم مهاجر الی الله نیستیم.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه مهاجر الی الله قدم در راه بندگی خدا با علم و دانش بر می‌دارد، یادآور شد: هر سخن، اقدام و تصمیمی اگر بدون پشتوانه، پژوهش و نگاه دقیق کارشناسی و علمی انجام شود هجرت الی الله نیست بلکه هجرت از دنیا است.

وی با بیان اینکه مهاجر الی الله با مشعل علم قدم برمی‌دارد، متذکر شد: حجت الاسلام شهید افتخاری یک مهاجر الی الله بود. از خانه خود بیرون می‌آید تا به مردم آسیب دیده در زلزله جانکاه خدمت کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه خدا پاداش‌دهنده است و درهای رحمت خود را همواره می‌گشاید، گفت: یکی از پاداش‌ها، آثار و ثمرات مهاجر الی الله احترام‌ها و وفاداری است و این حضور گسترده و گرامیداشت نام و یاد شهید افتخاری از آثار مهاجر الی الله است.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه شهدا نامشان می‌درخشد و یادشان مشعلی  پرفروغ است، اظهار کرد: هر آنچه امروز داریم به برکت خون شهدا است. اقتدار رهبری نیز برای هجرت الی الله است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :