- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

حجت الاسلام افتخاري در گفتگوباخبرگزاري خانه ملت؛ برای توسعه صنعت کشاورزی در راستای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی باید مکانیزه کردن کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام افتخاري در گفتگوباخبرگزاري خانه ملت؛ برای توسعه صنعت کشاورزی در راستای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی باید مکانیزه کردن کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش صبح فومن به نقل از خانه ملت؛نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه زمین های کوهستانی به واسطه ویلا سازی های غیر قانونی از بین رفتند، گفت: استفاده بهینه از منابع آبی نیازمند مدیریت جدی است.

افتخاری
زمین های کوهستانی به واسطه ویلا سازی‌های غیر قانونی از بین رفتند/مدیریت آب در کشور تنها با برنامه ریزی ملی قابل اجرا است
محمد مهدی افتخاری درباره مشکلات صنعت کشاورزی در کشور ، خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت کشاورزی در راستای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی باید مکانیزه کردن کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت کشاورزی باید از حالت سنتی خارج شود و به صورت مکانیزه درآید، تصریح کرد: برای توسعه کشاورزی باید بهای مناسبی به کشاوران خرد در این صنعت مولد داده شود.

وی ادامه داد: کشاورزان خرد بخش عظیمی از جامعه روستایی ما تشکیل میدهند که زندگی خود را براساس برداشت محصول از اراضی کشاورزی برنامه ریزی می کنند بنابراین برای افزایش تولیدات کشاورزی بدیهی است که باید صنعت کشاورزی همسو با رویکردهای علم وفناوری تولیدات کشاورز ی را رقم بزند.

افتخاری افزود: برای افزایش بهره‌وری بهینه از اراضی کشاورزی و افزایش درآمد شاغلین باید به ساختار اقتصادی کشاورزی از جمله نیروی کار ، سرمایه ، مواد اولیه توجه ویژه ای بعمل آید تا صنعت کشاورزی در راستای توسعه اقتصادی به نحو کارشناسانه ای قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت آب در کشور تنها با برنامه ریزی ملی قابل اجرا ست، یادآورشد:استان‌های شمالی به واسطه پرآبی قابلیت کشت برنج را به مراتب بیش از استان هایی همچون اصفهان و دیگر استانهای جنوبی را دارند و بدیهی است کشت برنج در این استان ها به منابع آبی آنها ضرر بسیار اساسی وارد می کند.

افتخاری ، یادآورشد:ضعف در توزیع ، مشکل در قیمت خریدهای تضمینی، نفوذ عجیب دلالان و واسطه گران موجب شده که کشاورز در فروش محصول خود به اندک بهایی قانع شود و حال آنکه وقتی محصول او به دست خریدار می رسد به چندین برابر قیمت اولیه می رسد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه هر تحولی نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و کشاورزی نیز از این امر مستثنی نیست، گفت:یکپارچه سازی زمین های کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرد و این در حالی است که در سال‌های اخیر در این راستا تلاش های انجام شده است اما اقدامات برای تکمیل یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باید افزایش یابد.