موزه عون بن علی (ع) و خانه موزه شوکتی، از مجموعه موزه های پایگاه میراث فرهنگی ماسوله در میان موزه های برتر کشور قرار گرفتند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهرک تاریخی ماسوله بیان کرد: موزه عون بن علی (ع) و خانه موزه شوکتی، از مجموعه موزه های پایگاه میراث فرهنگی ماسوله در میان موزه های برتر کشور قرار گرفتند.

ماسوله

به گزارش صبح فومن؛مصطفی پورعلی افزود موزه های یادشده در دو شاخص تلاش برای بقا و توسعه فیزیکی از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم ایران) در گروه موزه های دولتی کوچک حائز رتبه برتر شده اند.
وی اظهار کرد: خانه موزه شوکتی، خانه ای الگویی مربوط به دوران قاجاریه است که توسط میراث فرهنگی مرمت شده و با حفظ همه المان های سنتی در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.
پورعلی ادامه داد: همچنین در موزه عون بن علی ماسوله، مشارکت هیأت امنا و همکاری مجموعه داران تاریخی چون مهران اشراقی و فرهاد شرفی برپاست.
وی بیان کرد: ماسوله در مسیر جهانی شدن گام بر می دارد و یکی از پر اقبال ترین مکان های گردشگری استان است.
وی افزود: روز گذشته به منظور برپایی جشنواره پنیر ماسوله و رونمایی از قدیمی ترین تصویر شهر تاریخی ماسوله گردشگران بسیاری میزبان این شهرک تاریخی بودند .
پورعلی اضافه کرد: در زمان حاضر مجموعه ای از نشان ها و مدال های یکصد سال اخیر با موضوعات ورزشی، نظامی، فرهنگی و … در موزه عون بن علی (ع)ماسوله به نمایش درآمده است.
در زمان حاضر سه موزه شوکتی، عون بن علی (ع) و حیات وحش در شهرک تاریخی ماسوله فعال است.
شهرک تاریخی ماسوله دارای ۳۵۰ خانه تاریخی با قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله است که در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این شهرک تاریخی و منحصر بفرد دارای جلوه های خاص طبیعی است و با توجه به ویژگی های تاریخی، جغرافیای ظاهری و اقلیم خزری توأم با کوهستانی یکی از مهمترین سایت های ایرانگردی و جهانگردی در استان و حتی در میان کشورهای خاورمیانه می باشد.ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :