قدیمی‌ترین تصویر ماسوله رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین تصویر ماسوله از دوره زندیه به همراه بازخوانی محوطه تاریخی کهنه این روستا به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در روز سوم خرداد برگزار می‌شود.

ماسوله 5

به گزارش صبح فومن؛قدیمی‌ترین تصویر یافت شده از ماسوله مربوط به طرحی از «ساموئل جورج گملین» کاشف و گیاه‌شناس آلمانی است که در سال ۱۱۵۱ هجری خورشیدی تهیه شده است.

آرش خدابخش تصویری از اولین نسخه چاپی این سند ارزشمند تاریخی را از کتابخانه مرکزی دانشگاه برلین یافته و در این برنامه تفسیر و توضیحاتی درباره آن ارائه می‌کند.

همزمان با هفته بزرگداشت میراث فرهنگی، این برنامه در روز سوم خرداد از ساعت ۱۱ صبح در بخش کهنه ماسوله روستای گردشگری ماسوله در استان گیلان برگزار می‌شود.

همزمان با آن جشنواره «پنیر» ماسوله نیز چهارم خرداد از ساعت ۱۶ در بازار تاریخی ماسوله برگزار خواهد شد.

جشنواره «پنیر» برنامه‌ای ویژه با هدف پاسداری از داشته‌های فرهنگی و به منظور یادآوری و آشنایی بیشتر گردشگران از فرآوری پنیر محلی و غذاهای محلی ویژه این نوع پنیر است.

در این جشنواره اهالی علاقه‌مند به مشارکت در برنامه در محدوده‌ای از پیش تعیین شده، انواع پنیرهای محلی خود و همچنین مجموعه غذاهایی که با ویژگی پنیر محلی ماسوله تهیه می‌شوند را به نمایش و عرضه عمومی درمی‌آورند.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :