حجت الاسلام کاظم صدیقی عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله محمدتقی بهجت فومنی در مهدیه شهر رشت اظهار کرد: این روحانی جلیل القدر به مقاومت در برابر استکبار اعتقادی راسخ داشت و راه نجات جامعه اسلامی را در تحقق این امر مهم می دانست.

وی ادامه داد: آیت الله بهجت تا آخرین لحظه های عمر خود نیز به امام راحل و مقام معظم رهبری علاقه داشت و حامی ولایت بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سلوک آیت الله بهجت و زهد، بندگی و عرفان این عالم ربانی تصریح کرد: همانگونه که خداوند سبحان در قرآن مجید فرموده؛ بهشت برای آنانی است که اهل تقوا و پرهیزکار بوده و حافظ خویشتن خویش از هواهای نفسانی باشند.

وی آیت الله بهجت را نمونه ای از فرزانگانی خواند که در مسیر محافظت از هوای نفس خویش قرار داشت و زهدی عارفانه و سالک الی الله بود.

حجت الاسلام صدیقی با یادآوری ایثارگری ها و جانبازی های رزمندگان اسلام در دوران پرافتخار دفاع مقدس گفت: این عزیزان که در مسیر مجاهدت در راه خدا گام نهادند و موجب برافراشته ماندن پرچم الله و ولایت علوی شدند، در صف اولیاء الله قرار دارند.

امام جمعه موقت تهران در خاتمه سخنانش به وقایع گریه آور یمن و کشتار مردم مظلوم و بی گناه این کشور اشاره و اضافه کرد: آنچه اکنون شما در یمن مشاهده می کنید، نمونه ای از هراس دشمنان انقلاب اسلامی است و می ترسند یمن، ایران شود به همین سبب، دست به چنین جنایاتی می زنند.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله محمدتقی بهجت فومنی، در آستانه ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی این عالم فرزانه، عصر سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم در مهدیه شهر رشت برگزار شد.

همچنین مراسم دیگری پنجشنبه هفته جاری در زادگاه این عالم روحانی، در مسجد ولیعصر بالامحله فومن برگزار می شود.

حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمد تقی بهجت فومنی (ره) در اواخر سال ۱۲۹۴ در شهر فومن به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی حوزه را در مکتب خانه فومن به پایان رساند و پس از تحصیلات ادبیات عرب هنگامی که ۱۴ سال از عمر شریفش می گذشت، برای تکمیل دروس حوزوی عازم عراق شد و حدود چهار سال در کربلا معلی اقامت کرد و علاوه بر تحصیل علوم رسمی از محضر استادان بزرگ آن سامان از جمله مرحوم حاج شیخ ابولقاسم خویی (غیر از آیت الله العظمی خویی معروف) بهره برد و در سال ۱۳۵۲ ه. ق برای ادامه تحصیل رهسپار نجف اشرف شد و سطح عالی علوم و حوزه را در محضر آیات عظام حاج آقای ضیاء عراقی و میرزای نائینی در حوزه درسی آیت الله حاج شیخ محمدحسین غروی اصفهانی وارد شد.

از این استاد بزرگ عرفان و اخلاق تالیفاتی چند به یادگار مانده است؛ یک دوره کامل اصول، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری (ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر، دوره کامل طهارت، دوره کامل کتاب صلاه، دوره کامل کتاب زکات، دوره کامل کتاب خمس و حج، حاشیه بر کتاب ذخیره العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی، چندین مجله و تقریباً یک دوره فقه فارسی.

حضرت آیت الله العظمی بهجت ۲۷ اردیبهشت سال ۸۸ بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم به خاک سپرده شد/ايرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :