- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

حجت الاسلام یاری در مراسم سالگرد آیت ا… اریب(ره) در فومن؛روحانیت و علما مرزبانان حریم امن الهی و اسلام هستند

حجت الاسلام یاری در مراسم سالگرد آیت ا… اریب(ره) در فومن؛روحانیت و علما مرزبانان حریم امن الهی و اسلام هستند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به هراس و توطئه دشمن علیه روحانیت و علما، آنها را مرزبانان حریم امن الهی و دین اسلام در جامعه دانست.

یاری [1]

به گزارش صبح فومن؛حجت الاسلام جمال یاری در مراسم بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم اریب فومنی که شامگاه پنج شنبه در مسجد ولیعصر(عج)این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این مجلس برای تکریم و ادای احترام عالمی بوده که نزدیک به یک قرن شهرستان فومن و جهان تشیع از فیوضات ایشان بهره برده اند.

وی شهرستان فومن را دارای عالمان بزرگی همانند میرزای شفتی و آیت الله بهجت دانست و گفت: تکریم از معلم دینی و عالم فرزانه و شخصیتی که به عنوان پدر معنوی شهرستان بوده جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به سخن امام صادق (ع) در مورد جایگاه تعلیم و تعلم اشاره کرد و افزود: ایشان می فرمایند اگر کسی آموختن، عمل، تعلیم به دیگران را برای خدا انجام دهد عزیز در ملکوت و سماوات بوده و این پاداش تعلیم و تعلم و عمل او است.

وی با بیان اینکه خداوند پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و عالمان دینی و ایمانی را برای بیان اصل دین و دستورات آن فرستاده است، تصریح کرد: با بررسی تاریخ اسلام و تشیع به جایگاه عالمان دینی و روحانیت برای صیانت، تفسیر و ترویج دین، اخلاق علوی، نبوی و فاطمی پی خواهیم برد.

حجت الاسلام یاری به دشمنی های بسیار علیه اسلام چه در زمان پیغمبر و چه در زمان حضرت علی (ع) و امامان بعد از ایشان اشاره کرد و گفت: در غیاب پیامبر(ص) و امامان (ع) وظیفه اشاعه دین برعهده عالمان، محققان و مراجع دینی است.

به گفته این مسئول وظیفه صیانت و مرزبانی از فرهنگ دینی برعهده عالمان بوده و آنها باید با ظهور و ترویج هرگونه مکتب انحرافی مبارزه و مقابله کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی رسالت عالمان از دیدگاه امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: به فرموده ایشان عالم باید انسان را به پنج جایگاه برساند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان رسیدن از شک به یقین، تکبر به تواضع، ریا به اخلاص، دشمنی به دوستی و بی تقوایی به زهد را از جمله این پنج جایگاه اعلام کرد.

هراس دشمن از عظمت و شکوه جایگاه روحانیت در بین مردم

حجت الاسلام یاری با بیان اینکه در قرن بیستم امام خمینی (ره) احیاگر اسلام و تشیع در جهان بوده است، افزود: در دورانی که بیشترین تبلیغات علیه اسلام صورت می گرفت امام راحل با اخلاق، شجاعت، خطبه ها، تألیفات، تبعید و رسیدگی به امور مردم توانست دوباره اسلام را احیاکند.

وی با اشاره به دشمنی استکبار و غرب با عالمان و روحانیت، یادآورشد: اولین اقدام آنها بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ترور روحانیان مبارز، ادیب عالم و حکیم شهید مطهری، شهید بهشتی و… بود.

به گفته این مسئول نگاه و جایگاه این عالمان در جامعه آموزنده بوده و به همین دلیل دشمن تاب تحمل حضور این شخصیت ها در بین جامعه را نداشت.

وی با اشاره به تأثیرگذاری تفکر، اخلاق، اعتقاد و باور و نوع نگاه این شخصیت هادر سطح جامعه، افزود: دشمن از این عظمت و شکوه هراس داشته و به همین دلیل علیه روحانیت و مرجعیت، ولایت فقیه و اسلام توطئه و تبلیغات می کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ناتوانی دشمن در دورکردن مردم از اسلام، گفت: عالمان و روحانیت مرزبانان حریم امن الهی و اسلام بوده و تازمان حضور آنها در جامعه اجازه ترویج تفکرات الحادی و غربی را نمی دهند.